عکس های اسپرت ماشین های پیکان ایرانی

آلمان به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای اروپا و جهان شناخته می‌شود و همه ساله افراد زیادی برای کار، تحصیل یا تجارت عازم این کشور می‌شوند. کليه حقوق اين سایت متعلق به شرکت نت تجارت اهورا (شیپور) است. در این ویکی‌پدیا پیوندهای زبانی در بالای صفحه و هم‌تراز با عنوان مقاله قرار دارند.

  • روز گذشته‌ مقامات وزارت صمت اعلام کردند تا پایان سال جاری…
  • لاستیک دولتی و نحوه ثبت نام آن؛ قیمت انواع لاستیک ایرانی…
  • خودروهای پرفروش چقدر گران شده‌اند؟ / کدام خودروهای چینی…

چراغ دنده عقب این مدل از چراغ‌های ترمز و خطر و راهنما جدا بود. در اواسط دههٔ ۵۰ شمسی به دلیل انتقاداتی که به ظاهر قدیمی پیکان وارد بود، ایران ناسیونال از کرایسلر اروپا درخواست فیس لیفت پیکان را کرد. کرایسلر در این فیس لیفت از چراغهای عقب و جلو، جلوپنجره، غربیلک فرمان و صفحه کیلومتر خودروی سیمکا ۱۳۰۷ استفاده کرد که آن را با نام کرایسلر آلپاین عرضه می‌کرد. این فیس لیفت اختصاصاً برای بازار ایران انجام شد که در ایران به پیکان چراغ بنزی معروف شد.

باطری هر اتومبیلی به عنوان نیروی محرکه آن شناخته شده و در ابعاد، سایز و توان ولتاژ باید هماهنگی کاملی با نوع خودرو داشته باشد. سه ماه بعد با قراردادی برای ساخت فیات در ایران آمدند اما ما با این قرارداد موافقت نکردیم. رضا نیازمند معاون وزارت اقتصاد وقت در زمان پهلوی دوم مسئول دادن مجوز برای ساخت خودرو در ایران بود.

حداکثر کیلومتر

هر چه هست، فعلا که هیچ خبری از تولید و عرضه پیکان جدید به گوش نمی رسد و آنچه از برنامه های ایران خودرو برمی آید، تولید محصولاتی مشترک با خودروسازانی مانند پژو و رنو است و کسی حرفی از پیکان جدید نمی زند. پیکان این مهمان انگلیسی که سال‌ها در جاده مخصوص کرج زندگی کرد و از آن به‌عنوان فرزند ارشد صنعت خودروسازی ایران یاد می‌شود درست وقتی به چهل سالگی که رسید به دلایل مختلفی از حرکت و تولید بازماند و به موزه پیوست. هر چند که این روزها محصولات پر رنگ و لعاب با قابلیت‌های جدید، جای خالی این خودرو نوستالژیک را پر کردند. اما هنوز هم آسفالت‌ها، جدول‌ها و خیابان شهر تهران پر از خاطرات پیکان‌های گوجه‌ای قرمز هستند. ۲۳ اردیبهشت ۱۳۴۶ روزی بود که پیکان به طور رسمی روی خط تولید ایران ناسیونال قرار گرفت. این روز فقط یادآور یک خودرو نوستالژیک و خاطره‌انگیز نیست، بلکه روزی است که تاریخ صنعت خودرو ایران آغاز شد.

خودروهای وارداتی جدید تا ۲ هفته آینده وارد گمرکات…

پس از توقف تولید پیکان در سال ۱۳۸۴ خودروهای سمند، ال ۹۰ و پژو روآ به عنوان جانشین آن معرفی شدند اما به دلیل قیمت بالا نتوانستند به این موفقیت چندانی دست پیدا کنند. با اینکه سال‌ها از توقف تولید پیکان در ایران می‌گذرد اما همچنان این خودرو با رنگ‌های مختلف در خیابان‌های ایران حضور دارد. در سال ۱۳۷۰، ایران خودرو با استفاده از موتور و سیستم تعلیق پژو ۵۰۴ روی بدنه پیکان نوع جدیدی از این خودرو را تولید کرد که به پیکان پژویی معروف شد. سیتروئن که اول بود، تصادف شدیدی داشت و از ادامه مسابقه باز ماند؛ بنابراین هیلمن برنده این رالی شد.

بیشتر ایرانی‌ها با شنیدن کلمه «پیکان» یاد خودرویی جعبه‌ای شکل می‌افتند که حدود پنج دهه در صنعت خودرو کشور ساخته می‌شد و هر چند دو دهه از تعطیلی خط تولید آن می‌گذرد، اما هنوز هم می‌توان این خودرو را تک و توک در خیابان‌ها و جاده‌های کشور دید. باطری ماشین پیکان اصل حتما دارای برگه گارانتی بوده و همراه با یک دفترچه راهنمای کامل به مشتریان عرضه می شود. براساس برچسبی که بر روی بدنه باطری ماشین پیکان درج شده مشخص خواهد شد تا چه زمانی طول عمر مفید دارد و اساسا از چه نوعی است. خودورهای ایرانی روزی دو و نیم میلیون‌تومان و قیمت خودروهای چینی ۵ میلیون‌تومان افزایش داشته است. کاوه سُلگی هم این گفته را تایید می‌کند که این خودرو قرار بود در سودان تولید شود.

پیکان وانت از دهه ۵۰ توسط ایران ناسیونال تولید می‌شد و به دلیل ابعاد و اندازه مناسب و همین طور توان و قدرت کافی برای حمل و نقل بار در شهرها، توانست به یکی از خودروهای پرفروش بازار کشور تبدیل شود. هر چند تولید پیکان سواری در سال ۱۳۸۴ متوقف شد، اما مدل وانت آن تا اواسط دهه ۹۰ همچنان روی خط تولید ایران خودرو قرار داشت. پیکان در طول چهار دهه تولیدش همواره سعی داشت تا با معرفی محصولات جدید و پرمخاطب نبض بازار را دست داشته باشد. یکی از محبوب‌ترین تولیدات کارخانه کارخانه ایران‌خودرو یا همان ایران ناسیونال سابق تولید پیکان جوانان به‌ویژه با رنگ قرمز در اوایل دهه پنجاه بود.

خریدار وانت پیکان

شتاب عالی این خودرو در زمان تولیدش زبان زد عام شده بود به‌طوری‌که تعداد بسیاری ازین مدل ماشین به خاطر سرعت بالا و عدم آیرودینامیک مناسب با موتور، تصادفات زیادی به بار آورد. FMC T5 فردا موتورز یک میلیارد و ۱۵۹ میلیون تومان در ایران قیمت دارد. خریداران این مبلغ را برای مالکیت خودرویی پرداخت می‌کنند که… پیکان در تهران؛ ورود اولین پیکان به خیابان‌های تهران بسیار جالب بود، خودرو بعد از طی مسافت کمی جوش می‌آورد، علت هم مشخص بود، رادیاتور برای انگلستان طراحی شده بود نه ایران. البته این نوستالژِی صنعتی ایران به غیر از ایران در استرالیا و نیوزلند و انگلستان نیز عاشقان سینه چاک زیادی داشته است. تولید آن از شهریور ۱۳۷۱ با تولید موتور ۱۶۰۰ سی سی مگاموتور در ایران و استفاده از گیربکس‌هایی (از کشورهای آلمان آرژانتین و سرانجام تولید داخل) اکسل‌های تولید ایران، آغاز شد و برای ۱۳ سال ادامه یافت.

خودروهای پرفروش چقدر گران شده‌اند؟ / کدام خودروهای چینی… صادرات به شیخ نشین ها؛ ایرانی ها امیدوار به صادرات پیکان حتی به شیوخ پولدار عرب بودند. می‌پرسید که چرا با مرسدس قرار داد نبستیم؟ من آنها را نفرستادم سراغ بنز تا اگر در مذاکره با روتس مشکلی پیش می‌آمد یا در بررسی‌های فنی اشکالی می‌دیدم، بعد آنها را می‌فرستادم تا با بنز مذاکره کنند.