اسناد دادگاه مربوط به تشکیل پرونده گروه پراید برای حمایت از طلبکاران، تصویری از یک شرکت بزرگ حمل و نقل و املاک و مستغلات را ترسیم می کند که به دلیل وخامت سریع شرایط صنعت حمل و نقل باربری گرفتار شده است.

شامل 16 شرکت حمل و نقل، 45 شرکت هلدینگ املاک و 10 شرکت هلدینگ دیگر که توسط ،ان “سام” جوهال تأسیس و کنترل می شوند، در پرونده حمایت از طلبکاران قرار دارند.

کامیون پراید گروه پراید
(ع،: گروه پراید)

در مجموع، شرکت ها حدود 1.6 میلیارد دلار کانادا و 637 میلیون دلار به طلبکاران بدهکار هستند. هفته گذشته، میتسوبیشی HC Capital America علیه جوهال و برادر جاسویر جوهال شکایت کرد و آنها را متهم کرد که خطوط اعتباری برای ایجاد موجودی برای فروش کامیون پراید و لیزینگ Tpine دریافت کرده‌اند. وام دهنده به دنبال خسارتی در حدود 100 میلیون دلار است و ادعا می کند که جوهال ها شخصاً وام ها را تضمین کرده و سپس پرداخت ها را انجام نداده اند.

پنج‌شنبه شب، پراید بی،ه‌ای مطبوعاتی منتشر کرد که نشان می‌داد از حمایت طلبکار CCAA اعطا شده است تا بتواند زمان را برای نظم بخشیدن به امور خود و بازسازی ساختار ،ب‌وکار ب،د. اسناد مربوط به آن بایگ، CCAA جزئیاتی را نشان می دهد که چه مشکلی رخ داده است.

طلبکاران می آیند تماس می گیرند

استشهاد ،ان جوهال حاکی از آن است که گروه پراید از بیش از 50 تأسیسات اجاره ای و تحت مالکیت در ایالات متحده و کانادا فعالیت می کند و بیش از 20000 کامیون را کنترل می کند، از جمله کامیون های موجود در لات های نمایندگی این شرکت ها.

بیش از 20 وام دهنده ادعای حدود 1.6 میلیارد دلار بدهی از شرکت مستقر در میسیساگا دارند. اینها شامل موسسات مالی بزرگ مانند میتسوبیشی کپیتال و همچنین OEM های کامیون از جمله Daimler Truck Financial Ca،a (193 میلیون دلار)، Daimler US (69.7 میلیون دلار آمریکا)، Paccar Financial (46.9 میلیون دلار)، و Volvo Financial Services Ca،a (9.8 میلیون دلار) می شود.

،ب و کار گروه پراید بر ارائه “راه حل یک مرحله ای” از جمله فروش و اجاره کامیون، تعمیرات و نگهداری برای صاحبان-اپراتورهای کارآفرین، عمدتاً از جامعه ج، آسیا متمرکز بود.

جوهال در سوگندنامه خود نشان داد که جمعیت این راننده کامیون مالک-اپراتور در خطر است.

در پرونده های دادگاه آمده است: “صنعت حمل و نقل و لجستیک آمریکای شمالی با یک رکود طول، مدت مواجه است که اثرات آن به دلیل مزایای حمل و نقل و لجستیکی که قبل از رکود رخ داده است، تشدید می شود، که می توان آن را در همه گیری کووید-19 و رویدادهای ژئوپلیتیک بزرگ ردیابی کرد.” .

قیمت‌های حمل‌ونقل لحظه‌ای، قیمت‌های گازوئیل و روند نرخ بهره همه در ابتدا برای صنعت حمل و نقل پس از شروع همه‌گیری کووید-19 مطلوب بود. همه آنها از آن زمان به طور قابل توجهی بدتر شده اند. نتیجه نهایی به دلیل افزایش عرضه حمل و نقل و لجستیک که در طول دوره صعودی به بازار آورده شد، به طور قابل توجهی بدتر شده است، که در حال حاضر به ،وان ظرفیت مازاد استفاده نشده در بازار است.

“تأثیر همه موارد فوق به طور نامتن،ی توسط شرکت های حمل و نقل و لجستیک کوچکتر و به ویژه صاحبان اپراتورها متحمل شده است. از گروه دوم، آن دسته از افرادی که در طول افزایش تقاضای اولیه پس از شروع همه‌گیری کووید-19 وارد بازار شده‌اند، بیشتر از همه تحت تأثیر قرار گرفته‌اند، زیرا زم، که ارزش‌گذاری‌ها در اوج قیمت‌ها یا نزدیک به اوج بود، کامیون‌ها را ،یداری یا اجاره ،د و هزینه ،یدهای خود را تامین ،د. عملیات زم، که نرخ بهره پایین بود، که هر دو از آن زمان به طور چشمگیری مع، شده اند.

جوهال توضیح داد که معوقات و عدم پرداخت ها بر وضعیت مالی پراید تأثیر می گذارد. دیری نگذشت که خود پراید قادر به پرداخت بدهی های خود نبود.

نمودار سازم، پراید
یک نمودار سازم، بر امپراتوری تجاری گسترده ای که توسط گروه پراید اداره می شود، تأکید می کند. (پرونده های دادگاه CCAA)

سوگندنامه داستان تغییرات سریع ثروت را بیان می کند

سام جوهال در سوگندنامه خود افزایش نرخ بهره و هزینه های گازوئیل، کاهش شدید نرخ حمل و نقل لحظه ای، افزایش معوقات مشتریان و نکول در اجاره ها و قراردادها را در چرخش ناگه، ثروت شرکت مقصر دانست.

خود گروه پراید از دسامبر 2023 بیش از 40 اخطار نکول دریافت کرده است. وام دهندگان اعلام کرده اند که دیگر برای دارایی های اجاره جدید سرمایه گذاری نخواهند کرد.

اسناد دادگاه می گوید سالانه حدود 30000 راننده کامیون به ،وان کارمند، مشتری، اجاره دهنده یا پیمانکار با گروه پراید ارتباط برقرار می کنند. تقریباً 1000 کارمند و پیمانکار مستقل در ایالات متحده، کانادا و هند دارد که بیشتر آنها در کانادا هستند.

جوهال در سوگندنامه خود گفت: «تا همین اوا،، گروه پراید بسیار سودآور بود. شروع همه‌گیری کووید-19 در سال 2020، مسیر تاریخی گروه پراید را مختل کرد و در ابتدا باعث رشد بی‌سابقه‌ای شد اما در نهایت منجر به ناتو، گروه پراید در انجام تعهدات مالی خود شد. این وضعیت مختص گروه پراید نیست و کل صنعت حمل و نقل و لجستیک را تحت تاثیر قرار داده است.

گروه پراید سرنوشت خود را مستقیماً به سرنوشت جامعه صاحب-اپراتور در حال مبارزه گره زد. جوهال گفت: «هر گونه تخلف توسط یک مالک-اپراتور تأثیرات موجی در چندین خط تجاری دارد.

جوهال در سوگندنامه خود گفت که پراید تلاش کرد تا تامین مالی خود را تقویت کند و منتظر رکود باشد. نیروی کار خود را کاهش داد و خطوط تجاری کمتر سودآور را از بین برد. همچنین مجبور شد پرداخت به وام دهندگان را به حالت تعلیق درآورد تا فعالانه در تجارت باقی بماند.

جوهال گفت: رکود ادامه دارد و گروه پراید دیگر نمی تواند وضعیت موجود را حفظ کند.

در همین حال، این شرکت تشخیص داد که برخی از کامیون‌ها توسط چندین وام‌دهنده تامین مالی شده‌اند، و ادعاهای رقابتی علیه وثیقه‌های مشابه، «بدون اطلاع گروه پراید و وام‌دهندگان آسیب‌دیده» داشتند.

در حال حاضر، گروه پراید حدود 18500 کامیون در کانادا و ایالات متحده به مشتریان اجاره داده شده است که بیش از 4500 کامیون موجود است. این شرکت بخش خودروهای برقی و انرژی سبز خود را که در سال 2021 تأسیس شده بود، تعطیل کرده است و «در صورت امکان تج،ات را می‌فروشد و برمی‌گرداند».

تامین کننده اصلی نصب شده پراید دایم، بود، اما کامیون های ولوو، ناویستار و پاککار (کنورث و پیتربیلت) را نیز تامین می کرد.

گروه پراید حدود 405 پیمانکار مستقل دارد که عمدتاً در انتاریو مستقر هستند. جوهال گفت: در حالی که این افراد به ،وان پیمانکار مستقل استخدام می شوند، برای درآمد خود صرفاً به گروه پراید متکی هستند. تداوم ارتباط پیمانکاران مستقل با گروه پراید برای عملیات مستمر آن حیاتی است.

جوهال از دادگاه خواست تا به آن اجازه دهد به پرداخت حقوق پیمانکاران و کارمندان مستقل خود ادامه دهد. جوهال و برادرش جاسویر شخصاً بیش از 200 میلیون دلار وام را تضمین کرده اند. آنها می گویند که آنها همچنین حدود 18.5 میلیون دلار از وجوه قرض گرفته شده از خطوط اعتباری شخصی بانک نوا اسکوشیا به این تجارت تزریق ،د.

بانک نوا اسکوشیا نکول اعلام کرده است و تهدید کرده است که علیه سام جوهال، که وام مسکنی را در مقابل خانه ای که در حال ساختش است، تضمین می کند، اقدام خواهد کرد.

آیا پراید می تواند زنده بماند؟

آیا شرکت پس از بازسازی تحت حفاظت CCAA می تواند زنده بماند؟ جوهال امیدوار است. این شرکت مدعی است: «انحلال به م،ای از دست دادن قابل توجه مشاغل خواهد بود. انحلال همچنین به م،ای فروخته شدن همزمان هزاران کامیون در بازار است که ارزش کامیون ها را در سراسر بازار آمریکای شمالی از بین می برد. این تأثیرات گسترده ای خواهد داشت.»

این شرکت همچنین گفت که اگر پراید ورش،ت شود، «عواقب سقوط سازمان‌یافته گروه پراید بر جوامع حمل‌ونقل مالک-اپراتور کانادا و ایالات متحده به‌ویژه فاجعه‌بار خواهد بود، همانطور که تأثیرات مارپیچی آن بر همه ،ب‌وکارها فاجعه‌بار خواهد بود. حمایت در جوامع محلی خود معیشت هزاران خانواده در خطر است.»

TruckNews.com درخواست مصاحبه با مدیران گروه پراید را داده است. میتسوبیشی کپیتال از اظهار نظر در مورد شکایت خود علیه این شرکت خودداری کرد.



منبع: https://www.trucknews.com/business-management/court-do،ents-tell-the-story-of-pride-groups-troubles/1003183569/