جلسه استماع ا،اج راننده کامیونی که شش سال پیش باعث تصادف مرگبار اتوبوس هومبولت برون، شد، برای ماه آینده برنامه ریزی شده است.

مایکل گرین وکیل دادگستری روز دوشنبه گفت که جلسه رسیدگی به موکلش جاس،ات سینگ سیدو قرار است در 24 مه برگزار شود.

لوگوی Humboldt Broncos

«این یک امر اجتناب ناپذیر بود. منظورم این است که وزیر (مهاجرت) همیشه می‌توانست تصمیم بگیرد که این کار را ادامه ندهد، اما به‌هرحال به نظر نمی‌رسد در حال حاضر این اتفاق بیفتد.» گرین در مصاحبه‌ای گفت.

“چیزی برای رقابت وجود ندارد. شما محکوم هستید یا نیستید. تنها چیزی که باید ثابت کنند این است که او شهروند نیست و محکوم شده است.»

سیدو به دلیل ایجاد تصادف در سال 2018 در ساسکاچوان که منجر به کشته شدن 16 نفر و مجروح شدن 13 نفر دیگر شد به هشت سال زندان محکوم شد. او به اتهامات رانندگی خطرناک اعتراف کرد.

کامیون دار تازه کار کلگری، ،ن دائمی تازه ازدواج کرده هند، از تابلوی توقف در یک تقاطع روستایی در نزدیکی تیسدیل، ساسک عبور کرد و وارد مسیر اتوبوسی شد که تیم هاکی نوجوانان را برای بازی پلی آف حمل می کرد.

سیدو سال گذشته به آزادی مشروط کامل اعطا شد. در ماه دسامبر، دادگاه فدرال درخواست‌های وکیل سیدو را رد کرد، او استدلال می‌کرد که مقامات خدمات مرزی کانادا سابقه کیفری و پشیم، پاک سیدو را در نظر نمی‌گرفتند. او خواسته بود که به آژانس دستور داده شود تا بازنگری دوم را انجام دهد.
گرین گفت که جلسات ا،اج معمولاً فقط چند دقیقه طول می کشد. بعد از این اتفاق، او گفت که کار واقعی شروع می شود.

هنگامی که او اقامت دائم خود را متوقف کرد، می تواند درخواست خود را به دلایل بشردوستانه ارائه دهد. هدف ما انجام این کار نسبتاً سریع است.

چقدر طول می کشد پس از آن ناشناخته بزرگ است. ممکن است ماه ها باشد. ممکن است سالها بگذرد.»
گرین گفت هنگامی که دستور ا،اج یک فرد صادر می شود، ارزیابی خطر قبل از حذف انجام می شود و معمولاً چند ماه طول می کشد. او گفت که سیدو همچنین می تواند درخواست تعویق کند در حالی که درخواست وی برای وضعیت اقامت دائم بررسی می شود.

چرخ های عدالت گاهی به کندی حرکت می کنند. اکنون بیش از شش سال در حال پخش است.» گرین گفت.
ما محتاطانه خوشبین هستیم. شما نمی تو،د واقعیت محکومیت و آسیب وارد شده را پاک کنید.

اما همه چیزهای دیگر در مورد او مثبت است و حمایت اجتماعی زیادی وجود دارد، اگرچه برخی از افراد هستند که نمی توانند و هرگز نخواهند بخشید.

این گزارش توسط Ca،ian Press برای اولین بار در 8 آوریل 2024 منتشر شد.



منبع: https://www.trucknews.com/health-safety/deportation-hearing-set-for-truck-driver-in-deadly-saskatchewan-،ckey-team-bus-crash/1003183982/