این هفته نسبتاً سبکی برای اخبار اقتصادی بود، اما شاخص شرایط حمل و نقل FTR منع، کننده درد ناشی از افزایش هزینه سوخت برای کامیون داران در ماه فوریه بود.

نرخ‌های بازار نقطه‌ای نیز اندکی کاهش یافت و برخی از دستاوردهای اخیر خود را از دست داد.

افزایش قیمت سوخت شرایط حمل و نقل را تحت تاثیر قرار می دهد

بر اساس شاخص شرایط حمل و نقل FTR، شرایط حمل و نقل در ماه فوریه بدتر شد و از -1.41 در ژانویه به -5.31 کاهش یافت.

شرایط کاهشی بیشتر به دلیل افزایش شدید قیمت سوخت بود. افزایش قیمت سوخت در پروژه‌های FTR در کوتاه‌مدت به‌،وان یک مشکل برای شاخص باقی خواهد ماند، اما همچنین احساس می‌کند که پویایی کلی حمل‌ونقل به تدریج در طول سال بهبود خواهد یافت.

Avery Vise، معاون حمل‌ونقل با FTR گفت: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که شرایط بازار برای شرکت‌های حمل‌ونقل که توسط TCI اندازه‌گیری می‌شود، منفی باقی بماند، اما تا سه ماهه سوم به طور پیوسته بهبود یابد.

شرکت های حمل و نقل باید شرایط مطلوب تری را در سه ماهه چهارم و در سال 2025 ببینند، اگرچه خطرات برای بهبود هنوز قابل توجه است. بخش صنعت نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد و مصرف نیز پایدار بوده است. با این حال، تورم و نرخ بهره همچنان نگران کننده است. بزرگترین مشکل عدم تعادل بین ظرفیت و تقاضا است که همچنان استفاده را کاهش می دهد. قیمت گازوئیل یک کارت وحشی است زیرا تشدید تنش ممکن است فعالیت های بیشتری را که از نظر مالی با مشکل مواجه هستند را از بین ببرد.

نمودار نرخ های بازار نقدی

نرخ های بازار نقطه ای برخی از دستاوردهای اخیر را کاهش می دهد

Truckstop و FTR کاهش نرخ های بازار نقدی را برای هفته منتهی به 5 آوریل گزارش ،د که به دلیل ضرر در بخش های ون خشک و یخچال بود. نرخ ون خشک بیشترین کاهش خود را در شش هفته گذشته داشته است، در حالی که نرخ داوران بیشترین کاهش خود را در هشت هفته گذشته داشته است.

بارگذاری پست ها نیز نسبت به هفته قبل کاهش یافته است، اما قوی ترین مقایسه سال به سال خود را در بیش از دو سال گذشته نشان می دهد. شاخص تقاضای بازار در واقع به 76.4 بهبود یافته است، به لطف کاهش ارسال کامیون.



منبع: https://www.trucknews.com/business-management/economic-trucking-trends-fuel-prices-eat-into-trucking-conditions/1003184208/