امروزه ناوگان ها ابزارهای بیشتری برای بهینه سازی عملکرد وسایل نقلیه خود در اختیار دارند. زم، که یوهان آجبراند، مدیر بازاریابی محصول Volvo Trucks آمریکای شمالی، ۲۵ سال پیش وارد صنعت شد، ۲۸۰۰ پارامتر قابل برنامه ریزی در یک موتور سنگین وجود داشت. امروزه 35000 تا 45000 وجود دارد.

ایجبراند که در پنل Greentech در مورد بهره وری سوخت در Truck World صحبت می کرد، گفت، تنظیم این پارامترها، با این حال، نیازمند ناوگان برای ایجاد تعادل بین به حدا،ر رساندن راندمان بدون به خطر انداختن عملکرد یا رضایت راننده است.

پنل GreenTech
LR: ناظر John G. Smith، Dave Schaller (NACFE)، یوهان Age،nd (Volvo) و Adam Wolk (Challenger). (ع،: جیمز منزیز)

آدام وولک، مدیر تعمیر و نگهداری چلنجر موتور باربری، گفت که همین امر در مورد مالک-اپراتورهایی که تراکتور را در بازار ثانویه ،یداری می کنند، صادق است.

اغلب اوقات، ارزیابی یک کامیون دست دوم این است که آیا آج روی ،تیک ها وجود دارد؟ و بازرسی سالانه چقدر اخیر است؟» وولک گفت. او به ،یداران کامیون های دست دوم پیشنهاد کرد که زمان بیشتری را صرف ارزیابی مشخصات فنی کنند و اطمینان حاصل کنند که کامیون برای انجام وظیفه ای ساخته شده است. او توصیه کرد: “شما ممکن است بخواهید این امتیاز را بدهید و آن مردی باشید که مایل است در مسیر سمت راست در سربالایی با چراغ های خطر روشن باشد.”

جمع آوری داده ها

وقتی صحبت از فناوری‌های جدید به میان می‌آید، ولک گفت که چلنجر هر فناوری صرفه‌جویی در مصرف سوخت را که به وعده‌هایش عمل کند، در نظر خواهد گرفت. او برای اعتبارسنجی به ارزیابی های شخص ثالث بی طرفانه نگاه می کند، سپس تست های داخلی دقیقی را انجام می دهد.

وولک گفت: «ما داده‌ها را مانند کار هیچ‌، جمع‌آوری می‌کنیم.

و دلیل خوبی دارد. ما 750 واحد نیرو داریم. مالک-اپراتور را اضافه کنید و این باعث می شود که به 1000 نفر برسد. ما سالانه ده ها میلیون دلار برای سوخت هزینه می کنیم. یک امتیاز به من بدهید، آن 100000 دلار است. اگر چیزی نیمی از امتیاز ارزش داشته باشد و بتوان آن را با داده‌های قابل تأیید نشان داد، یک تغییر بزرگ است. آن را در سراسر ناوگان قرار دهید و این سوخت زیادی است، بنابراین من تقریباً به هر چیزی علاقه مند هستم تا زم، که بتوان آن را نشان داد.

برخی از این فناوری‌ها به طور قطعی با تکنولوژی پایین هستند. به ،وان مثال، گلوله های سوراخ شده در هر موقعیت کامیون و تری،، می تواند مصرف سوخت را تا 1٪ کاهش دهد. و Age،nd گفت که کاهش سرعت کامیون ها می تواند ساده ترین راه برای صرفه جویی در سوخت باشد. او افزود، اما ناوگان باید مطمئن شوند که واقعاً همان کاری را که فکر می کنند انجام می دهند.

تنظیمات پارامتر م،تور

“بسیاری از ناوگان می گویند “همه کامیون های من به سرعت 62 یا 63 مایل در ساعت محدود شده اند.” خوب، چرا 75 درصد آنها در سرعت 72 مایل در ساعت هستند؟ این اتفاق می‌افتد.» پیگیری تمام دارایی‌هایی که دارید و هر کاری که انجام می‌دهید سخت است.

دیو شا،، مدیر تعامل صنعت برای شورای آمریکای شمالی برای بهره وری حمل و نقل (NACFE) بر ،وم حفظ تنظیمات پارامترها تاکید کرد.

او گفت: “از تمرینات PM استفاده کنید تا مطمئن شوید که راننده پول نقد را به دوست، که ماشینی برای افزایش سرعت جاده دارد، نرسانده است.” “نحوه رفتار شما با پارامترهای خود بر عملکرد تاثیر می گذارد.”

عملکرد کامیون باید برای شناسایی سریع ناهنجاری ها ردیابی شود. برای مثال، در چلنجر، راننده ای که دچار آپنه خواب بود، یک شبه بیکار بود تا دستگاه CPAP خود را روشن کند. این برای ناوگان 10000 دلار در سال هزینه سوخت هدر رفته داشت، حتی زم، که سیستم بدون استفاده در کامیون قادر به اجرای CPAP بود.

شا، همچنین از ناوگان ها خواست که با آیرودینامیک مداخله نکنند.

او گفت: “دعواهای خود را انتخاب کنید.” “با باد نجنگید، ش،ت خواهید خورد.”

این بدان م،است که از اتصال ،ه‌گیر به کاپوت یا استفاده از تراکتور سقف می، بهینه‌سازی شده برای کاربردهای تانکر برای کشیدن ون استفاده نمی‌شود.

شا، گفت که برخی از متداول‌ترین فناوری‌های صرفه‌جویی در مصرف سوخت که امروزه به کار گرفته شده‌اند شامل گیرب،‌های دستی خودکار، پیشرانه‌های سرعت پایین با نسبت محور پایین، سیستم‌های نظارت بر فشار باد تایرها و ،تیک‌های با مقاومت غلتشی پایین است.

اما وولک گفت که تمام این ابتکارات باید با رضایت و ایمنی راننده متعادل باشد.

او گفت: «،تیک‌های با مقاومت غلتشی کم می‌توانند چالشی برای رانندگان باشند. مقاومت غلتشی کم به م،ای شانه بسته است و شانه بسته به این م،ی است که آیا در برف گیر خواهم کرد؟ این می تواند کمی بحث برانگیز باشد.»

آجبراند گفت که گیرب، های خودکار امروزی موتور را قادر می سازند تا بدون ترس از جابجایی، در هنگام بالا رفتن از تپه به پایین تر کشیده شود. کروز کنترل پیش‌بینی‌کننده به موتور اجازه می‌دهد تا بر اساس نقشه‌برداری GPS از تپه با سرعت ایده‌آل تاج بگیرد.

همه فن آوری ها در کانادا کار نمی کنند. ووک گفت که چلنجر باتری‌های لیتیوم یونی را برای نیروی بار هتل در کابین آزمایش کرد، اما دریافت که چرخه‌های شارژ/دشارژ طول عمر مورد نیاز را در زمستان ارائه نمی‌کنند. دوباره به باتری های سرب اسید AGM بازگشت. به طور مشابه، دم قایق های تری، صرفه جویی قابل توجهی در مصرف سوخت داشتند، اما در صورت استفاده نادرست، آسیب های پرهزینه جبران شد.

جدیدترین کامیون ها برای بهبود آیرودینامیک اثرات زمینی همیشه پایین تری دارند، اما وولک نگران است که در سطوح ناهموار یا خطوط راه آهن گرفتار شوند. ایبراند گفت ناوگان باید مراقب نحوه حرکت هوا در اطراف و اطراف کامیون باشند، از جمله اینکه شکاف تری، را تا حد ممکن کاهش دهند.



منبع: https://www.trucknews.com/business-management/consider-compromises-low-tech-options-when-optimizing-fuel-economy/1003184576/