حجم بار از طریق بندر ونکوور در سال 2023 تا 6 درصد افزایش یافت، زیرا اپراتورهای پایانه در سال گذشته رکورد 150.4 میلیون تن تجارت را جابجا ،د.

آمار محموله سال 2023 اداره بندر فریزر ونکوور که اخیراً منتشر شده، نشان می‌دهد که سالی متفاوت در بندر ونکوور بود، با رشد در برخی بخش‌ها و نرم شدن در برخی دیگر.

در حالی که صادرات فله و کانتینری رشد کرد، واردات کانتینر مطابق با روندهای مشاهده شده در سراسر ساحل غربی کاهش یافت.

بندر ونکوور
(ع، فایل: iStock)

سال گذشته، تجارت تحت تأثیر چالش‌های داخلی و جه، مانند سرد شدن اقتصاد جه،، اختلال در کانال پاناما و مسیرهای تجاری دریای سرخ، و اعتصابی بود که پایانه‌های کانتینری، فله‌ای، ش،تن فله و خودرو در بندر ونکوور را تحت تأثیر قرار داد.

بندر می گوید که بهبودی پس از اعتصاب 13 روزه ژوئیه توسط کارگران ساحلی بی سی هم ثابت و هم چالش برانگیز بود و افزود که سیالیت بیشتر در پاییز بازیابی شد.

صادرات فله در سال گذشته در مقایسه با سال 2022، 13 درصد افزایش یافت. خودرو در سال 2023 با بازگشت به حجم قبل از همه گیری، با کاهش زنجیره تامین و مشکلات تولید و انعطاف پذیری تقاضای مصرف کنندگان برای وسایل نقلیه، 36 درصد افزایش یافت.

حجم های کانتینری

حجم کانتینرها نسبت به سال گذشته 12 درصد کاهش یافت و به 3.1 میلیون واحد معادل بیست فوت (TEU) رسید. در همین حال، کانتینرهای ورودی 13 درصد کاهش یافت و به 1.6 میلیون TEU رسید.

صادرات کانتینری به بهبود پس از اختلالات دوران همه گیر ادامه داد و در سال 2023 به میزان 7 درصد افزایش یافت، زیرا ،ب و کارهای کانادایی از افزایش در دسترس بودن کانتینرهای خالی برای تحویل کالا به بازارهای سراسر جهان استفاده ،د.

حجم ظروف خالی 24 درصد کاهش یافت.

پیتر گفت: «در حالی که در سال 2023 حجم کانتینرها در بندر ونکوور کاهش یافت، بخش کانتینری کانادا همچنان در مسیر رشد بلندمدت قرار دارد و ما شاهد نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای از بهبود در سه ماهه چهارم با شروع رشد سال به سال بودیم.» Xotta، رئیس و مدیر عامل اداره بندر ونکوور فریزر، در یک بی،ه خبری.



منبع: https://www.trucknews.com/supply-chain/vancouver-port-cargo-volumes-grew-6-in-2023/1003183239/