آ،ین داده‌هایی که به میزهای ما رسیده است نشان می‌دهد که بازیابی کند حمل و نقل همچنان ادامه دارد. تحقیقات ACT به بهبود حجم و تعادل بهتر در بازار اشاره کرده است، زیرا ظرفیت همچنان در حال کاهش است.

هفته گذشته شاهد افزایش نرخ‌های بازار نقطه‌ای بودیم که توسط وانت خشک هدایت می‌شد. و دلالان حمل و نقل نیز اجمالی از بهبود را می بینند. با این حال، شرکت‌های کشتی‌ر، شاهد بدتر شدن شرایط هستند که بخشی از آن به دلیل هوای زمست، در ژانویه است که برای مدت کوتاهی نرخ‌ها را افزایش داد.

بهبود بازار حمل و نقل همچنان ادامه دارد

تحلیلگر صنعت ACT Research همچنان شاهد نشانه هایی از بهبود بازار حمل و نقل است. در آ،ین خود فهرست حمل و نقل برای اجاره، شاخص حجم آن در ماه فوریه 2.3 واحد افزایش یافت و به 52.3 رسید.

شاخص حجم

کارتر ویث، تحلیلگر تحقیقاتی در ACT گفت: «اقتصاد ایالات متحده به فراتر از انتظارات ادامه می‌دهد و با توجه به کاهش قیمت کالاها، فروش ،ده‌فروشی احتمالاً در ماه‌های آینده بهبود می‌یابد. «حمایت از بهبود ،ده‌فروشی، رشد درآمد واقعی، بازار کار قوی، و پایان رونق خدمات پس از همه‌گیری است. و پس از 18 ماه از بین رفتن ذخایر، نشانه‌ها به آغاز ذخیره مجدد اشاره می‌کنند.

در همین حال، ظرفیت 1.1 واحد کاهش یافت و هشت ماه انقباض ظرفیت برای استخدام را نشان داد. Vieth گفت که بسیاری از ناوگان در حال کاهش بودجه سرمایه خود در سال 2024 هستند و اضافه شدن تج،ات را به تاخیر می اندازند.

تراز عرضه و تقاضا در ماه فوریه 3.3 واحد افزایش یافت که خبر خوبی برای کامیون داران است.

ویت گفت: «این هفتمین ماه متوالی است که در آن تراز عرضه و تقاضا عمدتاً به دلیل انقباض ظرفیت مثبت شده است، اما بهبود حجم نیز کمک کرده است که باید ادامه یابد.

نرخ های بازار نقدی

نرخ های بازار نقطه ای بالاتر می رود

Truckstop و FTR Transportation Intelligence گزارش می دهند که نرخ های بازار نقدی در ایالات متحده برای هفته منتهی به 22 مارس به بهبود خود ادامه دادند. نرخ ون خشک بیشترین افزایش خود را از اواسط ژانویه داشته است که به افزایش نرخ کلی بازار نقدی برای هفته کمک کرد.

طبق گزارش این شرکت ها، این سومین هفته متوالی افزایش نرخ کلی بازار نقدی بود، اما افزایش کلی در این سه هفته کمتر از 3 سنت در مایل بود.

پست‌های بار نسبت به هفته مشابه سال قبل 9 درصد جهش ،د، که بزرگترین مقایسه سالیانه از فوریه 2022 بود. ارسال‌های بار از پست‌های کامیون پیشی گرفت و شاخص تقاضای بازار را به 73.3 رساند که بالاترین سطح از هفته اول سال 2023 است. .

نمودار SCI

شرایط حمل و نقل در ژانویه کاهش یافت

بر اساس آ،ین شاخص شرایط کشتیر، FTR، شرایط برای فرستنده ها در ژانویه 3 واحد کاهش یافت و به 3.4 به سختی مثبت شد. این ضعیف‌ترین میزان از سپتامبر بوده است، به دلیل نرخ‌های کمتر مطلوب حمل‌ونقل و کندی کاهش قیمت دیزل.

اما این شاخص ممکن است تحت تأثیر آب و هوای زمست، در اواسط ژانویه قرار داشته باشد که باعث افزایش نرخ ها شد. FTR انتظار دارد که شاخص در ماه های آینده نزدیک به حالت خنثی باقی بماند.

Avery Vise، معاون حمل‌ونقل FTR، گفت: «تا همین اوا،، شرایط بازار برای حمل‌کنندگان به‌طور قابل‌اعتماد مساعد بود، مگر در مواقعی که قیمت گازوئیل در دوره‌های نسبتاً کوتاهی افزایش یافت. پویایی های اصلی بازار حمل و نقل – نرخ حمل و نقل، استفاده و حجم – مثبت ثابت برای حمل کنندگان بوده است. این وضعیت در حال تغییر است، البته به تدریج. ما انتظار داریم تا سال 2024 شرایط بی‌صداتری داشته باشیم و حمل‌کنندگان باید تا اوایل سال 2025 شرایط بازار نسبتاً چالش‌برانگیزتری را پیش‌بینی کنند.»

خبر خوب برای کامیون داران، کمتر برای حمل کنندگان.

کارگزاران “نگاهی اجمالی از بهبود” را مشاهده می کنند

به گفته انجمن واسطه های حمل و نقل، دلالان حمل و نقل نیز شاهد بهبود شرایط حمل و نقل هستند. گزارش بازار 3PL برای سه ماهه چهارم سال 2023.

مارک کریستوس، رئیس هیئت مدیره TIA گفت: «در حالی که سال 2023 سال چالش برانگیزی برای بخش 3PL بود، با سه ماهه چهارم بسیار سخت، نشانه هایی از یک چرخش در حال ظهور است. توانایی صنعت برای انعطاف پذیر ماندن و پاسخگویی به شرایط متغیر بازار در غلبه بر چالش های فعلی و استفاده از فرصت های آینده بسیار مهم است.

این گزارش کاهش محموله‌ها، مبلغ فاکتور به ازای هر محموله و کل درآمد را تشریح کرد. مجموع محموله ها نسبت به سه ماهه سوم سال 2023 4.7 درصد کاهش داشته و نسبت به سال قبل 8.9 درصد کاهش داشته است.

این انجمن “بهبود قابل توجهی” را در مقدار فاکتور به ازای هر بار برای بخش های کامیون و LTL مشاهده کرده است که به بازیابی احتمالی اشاره دارد.



منبع: https://www.trucknews.com/business-management/economic-trucking-trends-ongoing-evidence-of-a-freight-market-recovery/1003183526/