توصیه‌هایی که اولین پذیرندگان برقی‌سازی توصیه می‌کنند، زیرساخت شارژ را از قبل آماده کنید و از یک رویکرد مرحله‌ای برای انتقال به خودروهای الکتریکی استفاده کنید.

جو لومباردو، معاون عملیات شبکه در Purolator، طی بحثی در Truck World که در آن پذیرندگان اولیه EV موفقیت ها و چالش های خود را برجسته ،د، گفت: شرکت های مخابراتی باید بر چالش مدیریت انرژی تمرکز کنند، بنابراین همه سهامداران در یک صفحه هستند.

او گفت: «وسایل نقلیه به راحتی در دسترس هستند، این زیرساخت ها زمان می برد. قبل از شروع عملیات برای 12 تا 24 ماه زمان تحویل آماده باشید.

سه شرکت کننده در میزگرد در دنیای کامیون
از سمت چپ، جیمز منزیس، مدیر تحریریه TruckNews.com و TruckNews.com، جو لامباردو و مایک اس،زینسکی در طول یک میزگرد در Truck World در Mississauga، Ont. (ع،: لئو باروس)

مایک اس،زینسکی، مشاور برق‌رس، ناوگان، PowerON Energy Solutions، از رویکردی مرحله‌ای برای برق‌رس، ناوگان دفاع کرد. او گفت: «شما رویکرد انفجار بزرگی برای برق‌رس، ندارید. وقت بگذارید و برنامه ریزی کنید، بنابراین در صورت بروز مشکلات، آنها را به مقیاس کوچکتر محدود کنید. می توان از درس های آموخته شده برای افزایش مقیاس استفاده کرد.

مدیریت تغییر نیز بخش بزرگی از معا، است. عملیات ناوگان، تعمیر و نگهداری تأسیسات که می‌توانستند مستقل کار کنند، اکنون باید روی فناوری جدید با هم کار کنند. روشن ، اینکه چه ،ی در طول انتقال چه کاری انجام می دهد از بروز مسائل جلوگیری می کند.

Purolator از پیک های خط مقدم خود که خودروهای الکتریکی را رانندگی می کنند، بازخورد دریافت می کند. لومباردو گفت: رانندگان از قبل نحوه رانندگی را می‌دانند، آنها می‌خواهند بدانند چه تفاوتی در مورد وسایل نقلیه الکتریکی وجود دارد.

عملیات هوای سرد

آب و هوای سرد در کانادا می تواند برای باتری ها سخت باشد، و در مورد استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی تردید وجود دارد. شرکت های حمل و نقل باید به دلیل هوای خنک تر، ت،یب برد را در نظر بگیرند.

Skirzynski توصیه کرد که هنگام تعیین مسیرها، برآوردهای محافظه کارانه انجام شود تا از غافلگیری در مسیر جلوگیری شود. وی افزود، در حالی که وسیله نقلیه برای حفظ برد به شارژر متصل است، پیش‌تنظیم باتری حیاتی است.

Purolator خودروهای برقی را در شهر کبک در شرایط 8- تا 20- درجه سانتیگراد برای چند هفته به کار گرفته است. لومباردو گفت که ت،یب محدوده وجود دارد و مهم است که این موضوع را پیش بینی کنیم.

در پشت حصار، شارژ برای مسیرهای خاص کار می کند، اما برای سفرهای طول، تر، شرکت پیک نقاط شارژ وسط شیفت را برای اطمینان از بازگشت وسایل نقلیه به پایگاه برنامه ریزی می کند.

وی گفت: “ا،ر مسیرهایی که ما انجام می دهیم زیر 100 کیلومتر در روز است و ا،ر وسایل نقلیه موجود می توانند 300 تا 400 کیلومتر را طی کنند، ما می تو،م با آن مدیریت کنیم.”

برنامه ریزی برای آینده

استفاده از خودروهای برقی ک، 8 در نقشه راه Purolator قرار دارد زیرا قصد دارد مطالعات آزمایشی را معرفی کند. این شرکت همچنین بررسی خواهد کرد که چگونه کامیون های حیاطی در معا، قرار می گیرند. قرار دادن بسته های بیشتر در وسایل نقلیه و بهینه سازی مسیرها، بار بیشتری را در هر مایل برای کربن منتشر شده فراهم می کند.

شرکت‌ها کامیون‌ها را می‌،ند و این رانندگان هستند که در انتهای چوب قرار دارند. اس،زینسکی گفت که در مرحله اجرا واکنش های متفاوت و حتی منفی وجود داشته است. او گفت که به سرعت در حال حاضر و جذب خودروهای الکتریکی در چهار چرخ شخصی کارکنان افزایش یافته است زیرا مردم آنها را دوست دارند.

لومباردو گفت که بازخورد در میان پیک‌ها بسیار مثبت بوده است. رانندگان با استفاده از ترمز احیا کننده و سایر عادات رانندگی مثبت در حال رقابت برای اینکه ببینند چه ،ی با بیشترین برد به پایه بازمی گردد، رقابت می کنند.

مشوق برق رس،

فناوری هزینه دارد و وسایل نقلیه الکتریکی ارزان نیستند. مشوق ها به ناوگان کمک می کند تا برقی سازی را اتخاذ کنند. لومباردو اذعان می‌کند که Purolator از این مشوق‌ها استفاده کرده است، اما می‌داند که آنها برای همیشه وجود نخواهند داشت. او خاطرنشان کرد که نقطه قیمت در بخش سبک کار به جایی می رسد که تجارت قابل دوام باشد. او افزود که زیرساخت های شارژ عمومی نیز به کاهش هزینه عملیات کمک می کند.

در بخش تعمیر و نگهداری، خودروهای برقی کمتر از خودروهای انرژی سوز داخلی وارد فروشگاه می شوند. مزیت بارز آن کاهش مصرف و استفاده از ترمز است. لومباردو گفت که Purolator در سال گذشته از 100 خودروی الکتریکی استفاده کرده است و فرسودگی تایرها هنوز مشخص نشده است.

مقدار باقی مانده

او انتظار دارد که هزینه های تعمیر و نگهداری کاهش یابد، اما گفت که تکنسین ها باید مهارت داشته باشند. تج،ات شارژ نیز نیاز به نگهداری دارند و این بر هزینه ها می افزاید.

و همانطور که خودروهای برقی در طول چرخه عمر خود پیشرفت می کنند، ناوگان باید تصمیم بگیرند که چه زم، دیگر نگهداری و بهره برداری از آنها مقرون به صرفه نیست. Purolator گفت با کاهش برد باتری، این وسایل نقلیه می توانند در مسیرهای کوتاه تری مستقر شوند. از آنجایی که خودروها از آلومینیوم ساخته شده‌اند و خوردگی نمی‌کنند، باتری‌ها را می‌توان با باتری‌های جدید تعویض کرد.

استفاده طول، مدت

Skirzynski مزایای کاهش هزینه سوخت، صرفه جویی در عملیات و اعتبارات تنظیم سوخت پاک را می بیند.

او خاطرنشان کرد: وقتی وضعیت موثر شارژ باتری به زیر 60 درصد می‌رسد، هنوز ظرفیت زیادی برای استفاده برای برنامه‌های ثابت وجود دارد. هرچه بتوان باتری را طول، تر استفاده کرد، بهتر است و صنعت بازیافت در حال ظهور است که می توان از آن بهره برد.

لامباردو گفت راز موفقیت، چابک بودن و داشتن توانایی سازگاری و یادگیری در حین حرکت است.



منبع: https://www.trucknews.com/sustainability/charging-infrastructure-planning-phased-approach-vital-for-ev-transition/1003184724/