بررسی خودرو چری آریزو 5 توربو بررسی ماشین Chery Arizo 5 Turbo خودرو45 New cars, Reliable cars, Car

چری نام یکی از موفق ترین تولید کننده و صادر کننده خودروهای چینی میباشد . همان‌طور که پیشتر نیز اشاره شد، محصولات چری از سال ۲۰۰۶ وارد ایران شده و مونتاژ آن در شرکت مدیران خودرو انجام می شود. محصولاتی مانند ام‌وی‌ام ۱۱۰، ام‌وی‌ام ۵۵۰ و ۵۳۰ و نمونه‌هایی از نسل‌های پیش از همکاری‌های خارجی این شرکت بوده که در نمایندگی چری عرضه شد. در سال ۲۰۰۷ میلادی چری، یک قراداد سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت کوروس امضا نمود. کوروس که خود نیز یک خودروساز چینی به حساب می‌آمد، تولید نمونه‌های سواری با کیفیت مناسب و با به‌کارگیری قطعات شرکت‌های خارجی را برعهده داشت. ۵۰ درصد سهم کوروس نیز در اختیار هلدینگ کنون قرار داشت که مقر اصلی آن در سنگاپور واقع شده.

  • نمای روبروی چری آریزو ۵ برای علاقمندان حرفه‌ای دنیای اتومبیل، می‌تواند یادآور چهره برخی محصولات جدید شرکت اوپل باشد؛ هرچند زبان طراحی جدید شرکت چری که در محصولات دیگر آن نظیر تیگو ۷ نیز به کار رفته است.
  • این شرکت که ساخت نمونه های فوق العاده ارزان قیمت را سرلوحه کار خود قرار داده بود، با صادرات نمونه های تولیدی به کشورهای فقیر و با اقتصاد مشابه چین مانند سوریه و چین، دایره فعالیت خود را به خارج از مرزهای چین گسترش داد.
  • تیگو ۷ پرو به یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ TCI مجهز شده است و دارای گیربکس ۹ سرعته CVT می باشد.
  • این شرکت که ساخت نمونه‌های فوق‌العاده ارزان قیمت را سرلوحه کار خود قرار داده بود، با صادرات نمونه‌های تولیدی به کشورهای فقیر و با اقتصاد مشابه چین مانند سوریه ، دایره فعالیت خود را به خارج از مرزهای چین گسترش داد.
  • به عنوان یک استارت آپ تخصصی در زمینه فروش باتری ماشین و یو پی اس و ارائه انواع باتری خودرویی و صنعتی به فعالیت می پردازد.

آریزو ۶ به تیپ‌ ترونیک ۹ دنده مجهز شده درحالی که آریزو ۵ دارای تیپ‌ترونیک ۷ دنده است. این سدان چینی ۱۴۷ اسب بخار قدرت دارد و ویژگی‌هایی مانند سنسور نقطه کور، تریم داخلی کرمی و سنسورهای همرنگ بدنه در نسخه‌ مونتاژ حذف شده است. تیگو ۵ شاسی بلند جدید چری از نوع شهری با ابعاد نسبتا جمع و جور است که از سال ۲۰۱۴ میلادی در سبد محصولات شرکت چری جای گرفت. این محصول از سال ۱۳۹۵ به بازار کشورمان راه یافت و پس از مدتی با ارایه نسخه فیس لیفت به حضور خود در ایران تداوم بخشید. چری تیگو ۵ از یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی ۲ لیتری با قدرت ۱۳۹ اسب‌ بخار و گشتاور ۱۸۲ نیوتن‌متر نیرو می‌گیرد. توان حاصل از این پیشرانه توسط یک جعبه دنده ۷ سرعته CVT اتوماتیک راهی چرخ‌های جلو می‌شود.

نحوه خرید از آمازون امارات

چراغ‌های اصلی در دو طرف جلوپنجره آرام گرفته‌اند و حد فاصل این دو تنها به یک شکاف باریک محدود می‌شود. گرافیک داخلی چراغ‌ها به گونه‌ای است که با نوار کرومی، هماهنگی و هارمونی مناسبی را پدید آورده‌اند. جلو پنجره آریزو ۵ به شکل شش ضلعی نامنتظم بوده و الگوی خاص سیاه رنگ درون آن را پوشش داده است؛ نماد چری در وسط قرار داشته و نواری کروم‌رنگ از جوانب آن تا دو انتهای کناری جلوپنجره امتداد یافته است. تیگو ۷ پرو به یک موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربوشارژ TCI مجهز شده است و دارای گیربکس ۹ سرعته CVT می باشد. دارای تهویه مطبوع، دارای پریز برق لوازم جانبی، دارای جلو پنجره برقی، چراغ هشداردهنده سوخت کم، دارای صندلی عقب تاشو و صندلی ها قابل تنظیم هستند.

آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید. صفحه نمایشگر لمسی ۷ اینچی نیز که این روزها به لیست تجهیزات رفاهی اکثر خودروها اضافه شده است و آریزو ۵ (به جز نسخه پایه) نیز از این قاعده مستثنی نیست. در دو طرف صفحه نمایشگر، دریچه‌های تهویه به صورت کشیده و بر روی سطوح شیبدار، به سمت راننده و سرنشین متمایل شده‌اند.

انواع محصولات چری در ایران (تیگو و آریزو)

در طول این مدت چری با شرکت در نمایشگاه‌های مختلف و عموماً کم‌اهمیت آسیایی از جمله نمایشگاه خودروی اصفهان، سعی در بهبود وجهه و نمایش نمونه‌های تولیدی خود داشت. در اواخر دهه اول هزاره سوم، چری نیز مانند سایر خودروسازان چینی به منظور بهبود کیفیت، انتقال فناوری و حضور در بازارهای جهانی تغییر رویه داده و به همین منظور، مذاکراتی را با خودروسازان مطرح جهانی آغاز نمود. نخستین طرف مذاکره چری، گروه خودروسازی فیات کرایسلر (هشتمین تولیدکننده بزرگ خودروی جهان اکنون و مالک برندهای آلفارومئو، کرایسلر، فیات، دوج، مازراتی، جیپ و رم) بود. نخستین محصول این همکاری هاچ بک فوق کوچک A1 بود که بهره‌گیری از امکانات مدرن و مصرف سوخت پایین، توانایی عبور از استاندارهای پایه کشورهای اروپایی و آمریکایی را داشت. همراه مکانیک در تمام این سال‌ها، برای محقق کردن شعار خود، تلاش کرده است تا در تمام مراحل خرید و فروش خودرو، ازجمله کارشناسی خودرو و کمک‌ به محاسبه قیمت روز خودرو کارکرده، در کنار شما باشد. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید.

از سال 1400 برخی از محصولات این شرکت مانند آریزو ۶ پرو با نام فونیکس وارد کشور شدند. چری تیگو5-چری نام یکی از برندهای معروف خودروسازی چین است و چری تیگو نام شاسی بلندهای این کمپانی معروف است که در ایران چری تیگو 5 توسط مدیران خودرو عرضه می شود. چری تیگو 5 اولین بار در سال 2013 معرفی شد و از سال 2015 فیس لیفت آن تولید شد. موتور چری تیگو 5 یک موتور 1971 لیتری است که حداکثر 139 اسب بخار تولید می کند ادامه مطلب… چری شرکت خودروسازی چینی است، که به عنوان یکی از کارخانه‌های اصلی تولید خودرو و موتور خودرو، در جمهوری خلق چین به‌شمار می‌آید. چری در سال ۲۰۰۳ و همراه با هجوم اجناس چینی راهی ایران شد و یکی از زیرمجموعه‌های کرمان موتور به نام مدیران خودرو مسئولیت مونتاژ آن را بر عهده گرفت.

چری آریزو ۵ یکی از سدان‌های جمع و جور شرکت چری است که بین دو مدل آریزو سه و آریزو هفت قرار می‌گیرد. این خودرو در سال ۲۰۱۵ میلادی در نمایشگاه خودروی گوانگژو به نمایش عمومی درآمد و از سال ۲۰۱۶ تولید آن آغاز شد. برای اطلاع از شرایط فروش محصولات مدیران خودرو و چری با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. چری آریزو ۶ یک سدان موجود از برند چینی چری است که دارای طراحی زیبا، تجهیزات داخلی و خارجی یکپارچه و قیمت مناسب است. شرکت چری یک شرکت تحت کنترل حکومت کمونیستی چین بوده که فعالیت خود را از اوایل هزار سوم میلادی آغاز نمود.