خودروهای چری موجود در بازار ایران

چادر خودرو از پارچه های مقاوم تهیه می شود و برای محافظ از ماشین شما در برابر شرایط جوی و محیطی کاربرد دارد. اما که لازم است بدانید که جنس چادر خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا در غیر اینصورت نمی تواند به خوبی از خودروی شما محافظت کند. شرکت chery اکنون انواع خودروهای سدان، هاچ‌بک، کراس‌اوور و حتی الکتریکی را در دستور کار خود دارد.

تیگو ۷ به عنوان یک شاسی ‌بلند نسبتا لوکس و مدرن از سال ۲۰۱۷ در سبد محصولات کمپانی چری قرار گرفت و به واسطه ظاهر مدرن و نیز بهره‌مندی از امکانات رفاهی مناسب مورد استقبال مشتریان واقع شد. این خودرو مدتی پس از شروع عرضه در چین به لیست تولیدات شرکت مدیران خودرو راه پیدا کرد و توانست خیلی زود جایگاه خود را میان شاسی بلندهای حاضر در بازار ایران پیدا کند. چری تیگو ۷ نیروی خود را از یک پیشرانه چهار سیلندر توربو شارژ مشترک با آریزو ۵ توربو دریافت می‌کند.

  • این محصول ام وی ام ۱۱۰ نام گرفت و به یکی از کوچکترین خودروهای صنعت خودروسازی مدرن جهان تبدیل شد.
  • خط شانه‌ای بالایی از روی چراغ عقب در راستای دستگیره درب‌ها تا حوالی گلگیر جلو با شیب ملایم تداوم داشته است.
  • همچنین برای آشنایی با دیگر محصولات این برند می توانید به سایت خرید محصولات تیگو و آریزو مراجعه کنید.
  • نمای عریض X شکل جلو، جلو پنجره مشبک، چراغهای عقب ماتریسی شکل، رینگ الماسی 17 اینچی، آینه بغل با زاویه دید بسیار گسترده و … از ویژگی­های طراحی خارجی آریزو 6 می­باشد.

این شرکت پیش از این عرضه محصولات دوو کره را عهده‌دار بود که پس از مشکلات سیاسی و به علت شراکت جنرال موتور آمریکا و دوو، مجبور به جایگزینی تولیدات خود با نمونه‌هایی دیگر گردید. شرکت جوینت ونچر چری، جگوار لندرور نیز از سال 2012 تشکیل شده که به تولید خودروهای لندرور و جگوار برای بازار چین می‌پردازد. Chery در چند نقطه از چین دارای تاسیسات مونتاژ خودرو است و در خارج از چین نیز، در 15 کشور دنیا دارای کارخانه ­هایی برای مونتاژ محصولات خود است. در ایران مونتاژ محصولات چری توسط شرکت مدیران خودرو انجام می­شود و برخی دیگر از محصولات چری هم با برند ام وی ام توسط مدیران خودرو تولید می­شوند. یک سال پس از حضور مدل‌های تنفس طبیعی در بازارهای جهانی، شرکت چری با نصب یک سیستم پرخوران (توربوشارژ) بر روی این پیشرانه توانست تا حدی توان خروجی آریزو ۵ را افزایش داده و نمونه نهایی را با نام چری آریزو ۵ توربو به بازار عرضه کند.

ابعاد و اندازه‌ها چری آریزو ۵

این نشان تجاری بنا است تا جایگزین برند چری در ایران شود و محصولات لوکس این خودروساز چینی، با نشان فونیکس در بازار عرضه شوند.البته برند ام وی ام همچنان ادامه کار می دهد و محصولات میان رده چری،کماکان با این برند روانه بازار می شوند. از اولین محصولات این شرکت می توان به نمونه هایی مانند فنگ یون اشاره کرد که با استفاده از شاسی سیات ساخته شده بود. این شرکت که ساخت نمونه های فوق العاده ارزان قیمت را سرلوحه کار خود قرار داده بود، با صادرات نمونه های تولیدی به کشورهای فقیر و با اقتصاد مشابه چین مانند سوریه و چین، دایره فعالیت خود را به خارج از مرزهای چین گسترش داد. این شرکت در سال ۲۰۰۵ اولین خط تولید خارج از کشور خود را در کشور روسیه (که نظام سیاسی مشابه با چین دارد) افتتاح نمود. نمای روبروی چری آریزو ۵ برای علاقمندان حرفه‌ای دنیای اتومبیل، می‌تواند یادآور چهره برخی محصولات جدید شرکت اوپل باشد؛ هرچند زبان طراحی جدید شرکت چری که در محصولات دیگر آن نظیر تیگو ۷ نیز به کار رفته است. به گزارش ایمنا، شرکت خودروسازی چری یکی از اولین کمپانی‌های چینی بود که با خودروی ریز نقش چری QQ (ام وی ام ۱۱۰) وارد بازار ایران شد تا جای خالی دوو ماتیز را برای مشتریان ایرانی پر کند.

قیمت فونیکس FX

از نخستین محصولات این شرکت می‌توان به نمونه‌هایی مانند فنگ یون اشاره کرد که با به‌کارگیری شاسی سیات ساخته‌شده بود. این شرکت که ساخت نمونه‌های فوق‌العاده ارزان قیمت را سرلوحه کار خود قرار داده بود، با صادرات نمونه‌های تولیدی به کشورهای فقیر و با اقتصاد مشابه چین مانند سوریه ، دایره فعالیت خود را به خارج از مرزهای چین گسترش داد. خودرو آریزو ۵ از خودروهای محبوب کمپانی چری است، که دارای امکاناتی همچون سیستم هشدار دهنده ضد سرقت، EBD (توزیع الکترونیکی نیروی ترمز)، جا لیوانی، صندلی های پارچه ای، صندلی های عقب تاشو، چراغ های جلو هالوژن و چراغ عقب LED است. این سری را می‌توان نخستین محصولات چری قلمداد کرد که از سال ۱۹۹۹ میلادی و با نخستین مدل با کد A11 در خط تولید این شرکت قرار گرفت. این سری شامل نمونه‌های ارزان‌قیمتی مانند چری Fulwin 2 FL بوده که در ایران با نام ام‌وی‌ام ۳۱۵ به فروش می‌رسد.

خودروهای چری موجود در بازار ایران

هاچ‌بک فوق کوچک شهری QQ3 نخستین محصول مشترک چری با مدیران خودرو در سال ۲۰۰۶ بود و یک کپی مطلق از دوو ماتیز (که در ایالات متحده و با همکاری شورولت با نام اسپارک به فروش می‌رسید) به حساب می‌آمد. این محصول ام وی ام ۱۱۰ نام گرفت و به یکی از کوچکترین خودروهای صنعت خودروسازی مدرن جهان تبدیل شد. پس از آن نیز نمونه‌های دیگری مانند ام‌وی‌ام ۵۳۰ و ام‌وی‌ام ۵۵۰ (که در چین با نام A5 و E5 شناخته می‌شدند) نیز راهی بازار ایران شدند.

چری در سال ۲۰۱۰ با فروشی نزدیک به ۷۰۰ هزار دستگاه، هفتمین خودروساز چینی نام گرفت. از اوایل دهه ۲۰۰۰، این شرکت انتقادهایی را به‌دلیل ادعاهای بی‌شمار مطرح شده در خصوص نقض حقوق مالکیت معنوی تولیدکنندگان خارجی دریافت کرده است. این چنین به‌نظر می‌رسد که چندین وسیله نقلیه تولید شده توسط شرکت چری به‌ طور مستقیم از عناصر طراحی سازندگان مختلف خارجی کپی گرفته شده‌اند. در این میان حتی برخی نیز از عنوان خود شرکت انتقاد می‌کنند که یادآور عبارت «Chevy»، نام کوتاه‌ شده تجاری شورولتِ جنرال موتورز است.