بازار نقدی همچنان به بهبود نرخ‌ها منع، می‌شود، حتی اگر حجم معاملات در هفته اخیر کاهش یافته است.

،یداران کامیون در ماه مارس با کاهش حدود 34 درصدی سفارشات نسبت به سطح فوریه، به حاشیه رانده شدند. و تقاضای قطعات پس از فروش نیز رنج می برد.

نمودار سفارشات کامیون

کاهش تقاضا برای کامیون‌های ک، 8 در ماه مارس

،یداران کامیون در ماه مارس سفارشات ک، 8 را ترمز ،د، با داده های اولیه FTR که نشان می دهد 18200 سفارش وجود دارد که 34 درصد کمتر از سطح فوریه است.

طبق پیش بینی صنعت، این اعداد مطابق با انتظارات فصلی بود و با اعداد مارس گذشته مطابقت داشت.

اریک استار،، رئیس هیئت مدیره در FTR گفت: با وجود ضعف در بازارهای حمل و نقل که بیش از یک سال است ادامه دارد، ناوگان همچنان مایل به سفارش تج،ات جدید هستند.

سطح سفارش در ماه مارس کمتر از میانگین تاریخی بود اما مطابق با روندهای فصلی باقی ماند. تقاضا به سرعت در حال کاهش نیست، اما بازار نیز به طور قابل توجهی بهتر از سطح تقاضای جایگزین نیست. انتظار ما برای تولید جایگزین تا پایان سال جاری بدون تغییر است.

ACT Research 17300 سفارش را گزارش کرد که 18.7 درصد کمتر از سطح سال قبل بود.

استیو تام، نایب رئیس و تحلیلگر ACT، گفت: «بهبودهای نوپای در بازار حمل و نقل و تلاش‌های منتخب OEMها برای کاهش تقاضا، با وجود محافظه‌کاری اجباری در میان بخشی از ،یداران کامیون، فعالیت سفارشات ک، 8 را در ماه مارس محدود کرد. در حالی که ما باید منتظر جزئیات حجم سفارشات ماه باشیم، منطق حاکی از کاهش تقاضا برای تراکتور در بازار است که در ماه مارس کاهش یافت.

شاخص قطعات پس از فروش

قطعات پس از فروش نیز نیازمند رنج هستند

شاخص پیشرو فروش قطعات خودروهای تجاری CMVC در ماه فوریه نسبت به ماه قبل 0.8 درصد کاهش یافت و رتبه 12 را ثبت کرد.هفتم ماه مستقیم کاهش تقاضا

«فرایند منطقی‌سازی ظرفیت در برنامه‌های حمل‌ونقل خطی بر فروش قطعات پس از بازار سنگینی می‌کند، زیرا در حال کاهش تعداد کامیون‌هایی است که در برنامه‌های خطی کار می‌کنند، عرضه کامیون‌های غیرفعال را در بازار کامیون‌های مستعمل افزایش می‌دهد و باعث می‌شود ناوگان به طور متوسط ​​کامیون‌های مدل‌های جدیدتر را راه‌اندازی کنند. کریس بردی، رئیس CMVC، گفت: از آنجایی که ناوگان کامیون‌های قدیمی‌تر را با استهلاک بیشتری در بازار کامیون‌های مستعمل قرار می‌دهند.

کامیون‌ها در برنامه‌های خطی سهم بزرگی از جمعیت ک، 8 را تشکیل می‌دهند و کامیون‌ها در برنامه‌های حمل‌ونقل خطی معمولاً با نرخ‌های سریع‌تری نسبت به کامیون‌ها در برنامه‌های محلی و منطقه‌ای مستهلک می‌شوند، زیرا کامیون‌های خطی معمولاً با نرخ بهره‌برداری بالاتر از کامیون‌ها در کاربردهای محلی و منطقه‌ای کار می‌کنند. مجموعه این عوامل بر فروش قطعات پس از فروش تاثیر می گذارد.»

نرخ های بازار نقدی

نرخ های لحظه ای بازار همچنان در حال بهبود هستند

اما خبرهای خوبی برای کامیون دار، که به بازار نقدی تکیه می کنند وجود دارد. نرخ ها برای هفته منتهی به 29 مارس با بیشترین افزایش خود از اواسط فوریه تاکنون افزایش یافت.

Truckstop و FTR گزارش ،د که نرخ ون خشک و ریفر قوی ترین از زمان افزایش آب و هوا در ژانویه بوده است. نرخ تخت مسطح بالاترین میزان از جولای 2023 بوده است.

نرخ کل در حال حاضر برای چهار هفته متوالی افزایش یافته است.

با این حال، ارسال بار نیز کاهش یافت و شاخص کلی تقاضای بازار را تضعیف کرد، که همچنان بالاتر از دو هفته قبل است.



منبع: https://www.trucknews.com/business-management/economic-trucking-trends-s،-market-recovery-continues-truck-demand-weakens/1003183839/