این اسکرین شات از ویدیوی منتشر شده توسط ناحیه مدرسه نشان می دهد که کامیون بتنی قبل از تصادف مرگبار از خط مرکزی عبور می کند.  - فیلم منطقه مدرسه

این اسکرین شات از ویدیوی منتشر شده توسط ناحیه مدرسه نشان می دهد که کامیون بتنی قبل از تصادف مرگبار از خط مرکزی عبور می کند.

ویدئوی ناحیه مدرسه


راننده کامیونی که در تصادف مرگبار با اتوبوس مدرسه دو نفر را کشته و ده ها نفر را مجروح کرد، دستگیر و به قتل جنایتکارانه از سهل انگاری متهم شد و همچنین به دلیل سابقه غیرقانونی از سوی اداره ایمنی خودروهای فدرال دستور توقف عملیات را صادر کرد. سوء مصرف مواد.

در 22 مارس، جری هرناندز در حال رانندگی یک کامیون بزرگ پمپاژ بتن برای FJM Concrete Pumping LLC در بزرگراه ایالتی 21 در شهرستان باستروپ، تگزاس بود که از خط مرکزی عبور کرد و به اتوبوس مدرسه ای که در حال نزدیک شدن بود برخورد کرد. اتوبوس ده‌ها کودک 4 تا 6 ساله و بزرگسال، را که از یک سفر علمی به مدرسه بازمی‌گشتند، حمل می‌کرد. او همچنین با خودروی دیگری که اتوبوس مدرسه را تعقیب می کرد، برخورد کرد.

اتوبوس مدرسه به سمت خود واژگون شد و در جهت مخالفی که در حرکت بود ایستاد. کشته شدن یک کودک 5 ساله، کشته شدن راننده 33 ساله خودروی پشت اتوبوس و زخمی شدن ده ها مسافر. برخی از آنها مجبور شدند با هلیکوپتر به بیمارستان منتقل شوند.

پس از سقوط، هرناندز از موافقت با آزمایش مواد کنترل شده خودداری کرد. بعداً حکمی برای انجام آزمایش مواد کنترل شده صادر شد. در آن زمان او به مجریان قانون اعتراف کرد که شب قبل از تصادف ماری جوانا مصرف کرده است، تنها سه ساعت خوابیده است و در ساعات اولیه صبح روز تصادف کوکائین مصرف کرده است.

در حین بازجویی در بیمارستان، بر اساس گزارش های خبریسربازان می گویند هرناندز به نظر می رسید از شدت تصادف بی خبر بوده و به برخورد با اتوبوس مدرسه اشاره ای نکرده است.

FMCSA: “نقض آشکار”

FMCSA راننده تجاری دارای مجوز تگزاس جری هرناندز را یک راننده اعلام کرد خطر قریب الوقوع برای امنیت عمومی و به او دستور داد که فوراً فعالیت هر گونه وسیله نقلیه موتوری تجاری را در تجارت بین ایالتی یا بین ایالتی متوقف کند و دلیل آن “نقض آشکار قو،ن FMCSR و بی اعتنایی به ایمنی عموم مردم است.”

مطابق با گزارش های منتشر شدههرناندز همچنین سابقه جنایی داشت، از جمله در سال 2006 به دلیل رانندگی با گواهینامه معلق دستگیر شد و دو بار در سال 2023 به دلیل خشونت خانگی دستگیر شد.

هرناندز به طور غیرقانونی رانندگی می کرد

رانندگ، که دارای گواهینامه رانندگی تجاری هستند، مشمول ممنوعیت‌های مختلفی برای استفاده از مواد کنترل‌شده هستند و باید پس از هر آزمایش دارویی مثبت، یک فرآیند طول، بازگشت به کار را با موفقیت انجام دهند.

قبل از سقوط، هرناندز سه بار به دلیل مصرف مواد مخدر از CMV منع شده بود. در زمان تصادف، بر اساس آزمایش مثبت مواد مخدر در آوریل 2023 که نشان می‌داد کوکائین مصرف می‌کرده، او از استفاده از وسایل نقلیه موتوری تجاری منع شد.

هرناندز به ،وان “ممنوع” در مرکز ترخیص مواد مخدر و الکل FMCSA فهرست شد. با این حال، طبق گزارش های خبری، مالک شرکتی که هرناندز برای آن کار می کرد، FJM Concrete LLC، قبل از استخدام او وضعیت خود را در اتاق تهاتر تأیید نکرده بود.

مشخص نیست که آیا FJM وضعیت CDL خود را تأیید کرده است یا خیر، اما تحت یک خلأ، کاملاً ممکن است که ایالت گزارش دهد که هرناندز دارای مجوز معتبر است.

در سال 2021، FMCSA یک قانون نهایی را منتشر کرد که برای اطمینان از اینکه رانندگان تجاری که به دلیل نقض برنامه مواد مخدر و الکل از رانندگی منع شده اند، گواهینامه رانندگی تجاری خود را دریافت نمی کنند یا حفظ نمی کنند، منتشر کرد. این قانون ا،اماتی را برای آژانس های صدور گواهینامه رانندگی ایالتی برای استفاده از اطلاعات از طریق اداره فدرال مواد مخدر و الکل تعیین می کند.

رعایت این قانون تا 18 نوامبر 2024 ا،امی است.

FMCSA در حال همکاری با ایالت تگزاس است تا گواهینامه رانندگی تجاری هرناندز را رد صلاحیت کند.

سابقه عدم موفقیت در آزمایشات دارویی

در سپتامبر 2020، هرناندز پس از اینکه به کارفرمای خود گفت که اخیراً از داروهای غیرقانونی استفاده کرده است و آزمایشش مثبت خواهد بود، از انجام آزمایش مواد کنترل شده با سوء ظن منطقی امتناع کرد. پس از آن، او به دنبال درمان از یک متخصص سوء مصرف مواد بود.

اما در دسامبر 2022، آزمایش ماری جوانا در آزمایش مواد کنترل شده بعدی که توسط متخصص سوء مصرف مواد دستور داده شد، مثبت شد.

پس از آن، او دوباره به دنبال درمان از یک متخصص سوء مصرف مواد شد.

در آوریل 2023، هرناندز در یک آزمایش مواد کنترل شده بعدی که توسط متخصص سوء مصرف مواد دستور داده شد، آزمایش کوکائین مثبت شد. به گفته FMCSA، او پس از مثبت شدن آزمایش، به دنبال درمان رفت، اما نتوانست برنامه درم، لازم را تکمیل کند.

جزئیات بیشتر در مورد دستور خطر قریب الوقوع FMCSA

قبل از اینکه هرناندز بتواند یک وسیله نقلیه موتوری تجاری را در تجارت بین ایالتی یا بین ایالتی راه اندازی کند، باید فرآیند بازگشت به کار را که در مقررات مواد کنترل شده فدرال مشخص شده است، تکمیل کند و شواهدی برای نشان دادن انطباق با FMCSR ها به مدیر مرکز خدمات غربی FMCSA ارائه دهد.

عدم رعایت مفاد حکم رد صلاحیت خطر قریب الوقوع فدرال ممکن است منجر به جریمه های مدنی تا سقف 6974 دلار شود. دانستن و/یا تخلفات عمدی ممکن است منجر به مجازات کیفری شود.



منبع: https://www.truckinginfo.com/10219253/truck-driver-charged-in-texas-sc،ol-bus-crash-was-prohibited-from-driving-for-d