تاریخ غیر رسمی شروع فصل تولید 2024 اعلام شد.

تاریخ شروع غیررسمی فصل تولید 2024 برای کامیون‌های باربر اعلام شده است و 17 آوریل است که پیاز مورد انتظار Vidalia شروع به ارسال می‌کند. تقریباً در همان زمان، فصل تولید فلوریدا تقریباً در نیمه راه در ماه می به اوج خود رسیده است و به دنبال آن فصل هلو در جورجیا و کارولینای ج،ی در ژوئن آغاز می شود. این یک واکنش زنجیره‌ای برای تقاضای مرغداری بالاتر در ج، شرقی ایجاد می‌کند و در نهایت با برداشت محصولات تابست، در سراسر کشور گسترش می‌یابد.

در یک سال معمولی، ظرفیت بارگیری کامیون های ریفر در ابتدای آوریل هر سال شروع به کاهش می کند و سپس تا تعطیلات تعطیلات 4 جولای گسترش می یابد. نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این در حال حاضر با افزایش نرخ‌های نقطه‌ای در کالیفرنیا و فلوریدا آغاز شده است، زیرا کشتی‌های تولیدی در حجم قابل توجهی افزایش می‌یابند.

چرا پیاز ویدالیا اینقدر معروف است؟

در یک بی،ه خبری، تای، هارپر، کمیسر کشاورزی جورجیا، گفت: «پیاز Vidalia که در جورجیا پرورش داده می‌شود، در سراسر جهان به دلیل طعم نمادین و شیرین خود که رهبران آشپزی و سرآشپزهای خانگی آن را ارزشمند می‌دانند، شناخته شده است. این یک زمان هیجان انگیز برای کشاورزان و مصرف کنندگان گرجستان است زیرا مشتاقانه منتظر لذت بردن دوباره از پیاز شیرین هستیم.

محصول پیاز ویدالیا هر ساله با دست کاشته و با دست برداشت می شود و این اطمینان حاصل می شود که فقط پیازهای باکیفیت وارد بازار می شوند. طبق گزارش کمیته پیاز ویدالیا (VOC)، 11000 هکتار به کشت پیاز ویدالیا برای فصل 2024 اختصاص یافت. به طور متوسط، هر هکتار حدود 90000 بوته پیاز ویدالیا دارد. این بدان م،است که بیش از 900 میلیون گیاه پیاز ویدالیا تنها برای فصل 2024 رشد کرده است!

علاقه مندان به پیاز ویدالیا مشتاقانه منتظر اعلام تاریخ یا ساعت بسته بندی هستند که ،یداران به زودی می توانند این محصول را ،یداری کنند که هر سال فقط برای مدت محدودی در دسترس است. تاریخ هر سال توسط کمیته پیاز ویدالیا تعیین می شود.VOC)، متشکل از اعضای صنعت، دانشمندان کشاورزی، و و، کشاورزی، بر اساس شرایط خاک و آب و هوا در ج، جورجیا. فصل حمل و نقل معمولاً 20 هفته از تاریخ بسته بندی تا پایان اوت است و هر ساله در جشنواره پیاز ویدالیا جشن گرفته می شود. امسال این رویداد بزرگ از 25 تا 28 آوریل در ویدالیا گرجستان برگزار می شود.

“پیاز ویدالیا” یک علامت تجاری نام برای 60 تولید کننده ثبت شده در 20 شهرستان ج، شرقی گرجستان. از آنجایی که پیاز ویدالیا منحصر به فرد است، کشاورزان در جستجوی حمایت قانونی برای محصول خود و نام آن در سال 1989 از طریق دستور بازاریابی فدرال شماره 955 متحد شدند. این مشخص می کند که محصول کجا و توسط چه ،ی می تواند کشت شود، اما تولیدکنندگان نمی توانند آن را “Vidalia” بنامند، مگر اینکه از گرجستان است

اصلاً پیاز از کجا می آید؟

طبق گزارش VOC، آنها سالانه حدود 200 میلیون پوند پیاز ویدالیا را ارسال می کنند. این تقریباً 5000 کامیون است که هر سال در سراسر کشور و کانادا توزیع می شود! ایالات متحده همچنین حدود 13 درصد تناژ سالانه پیاز را وارد می کند – 56 درصد از مکزیک و 38 درصد از پرو. حجم حمل و نقل مکزیک در ماه مارس به اوج خود می رسد و معمولاً تا پایان ژوئن ادامه دارد، زم، که فصل پرو افزایش می یابد و تا مارس هر سال ادامه می یابد.

در ایالات متحده، پیاز در بسیاری از مناطق مشابه سیب زمینی رشد می کند، بنابراین تعجبی ندارد که ایالت هایی از جمله واشنگتن، آیداهو، اورگان و کالیفرنیا را در صدر فهرست قرار دهیم. طبق آمار و، کشاورزی ایالات متحده آمریکا تا کنون در سال جاری، ایالت واشنگتن حدود 43 درصد از حجم بار کامیون را حمل کرده است، پس از آن آیداهو (26 درصد) و اورگان (15 درصد) قرار دارند.

در شمال غربی اقیانوس آرام (PNW)، پیاز از اوت تا مارس یا آوریل ارسال می شود. بین فصل‌های پیاز جورجیا و PNW، نیومکزیکو و کالیفرنیا به اوج برداشت خود می‌رسند و عرضه ثابتی از پیاز در طول سال را برای بازار ایالات متحده فراهم می‌کنند.

منبع: https://www.dat.com/blog/weekly-market-update-for-april-16th-2024