نمایندگان نیکولا در طول صبحانه VIP در Truck World گفتند که کانادا به ،وان یکی از امیدوار کننده ترین بازارها برای کامیون های ک، 8 با سوخت هیدروژنی ظاهر شده است.

یورگ ویمبرت، رئیس کانادا برای سازنده کامیون‌های آلایندگی صفر، گفت: «من مدت زیادی است که کانادا را در نیکولا تحت فشار قرار داده‌ام. برای همه ما، کانادا بی‌م،ی است. شهروندان، ،ت، بازارها – همه می خواهند به سمت فناوری سبزتر حرکت کنند.

شلیک جمعیت از پشت اتاق
صبحانه آغازین VIP World Truck World (ع،: لئو باروس)

نیکولا همچنین یک شریک قوی در انجمن حمل و نقل موتوری آلبرتا (AMTA) پیدا کرده است، که دو کامیون با سوخت هیدروژن ،یداری کرده است تا به ناوگان اعضای خود کمک کند تا در معرض این فناوری قرار گیرند. اولین ایستگاه سوخت هیدروژن با برند Hyla اخیراً در نزدیکی ادمونتون افتتاح شد. این شرکت به زودی یک ایستگاه سوخت رس، دیگر را در انتاریو با ITD، توزیع کننده انحصاری کانادایی خود افتتاح خواهد کرد. ایستگاه های م،ار می توانند بین 20 تا 40 کامیون سوخت رس، کنند.

ویمبرت درباره این همکاری گفت: “ITD کامیون ها را می شناسد و بازار کانادا را می شناسد.” مدل نیکولا این است که جایگاه‌های سوخت‌رسان م،ار را در جایی که نیاز است نصب می‌کند و در نهایت جایگاه‌های سوخت‌رسان دائمی را جایگزین می‌کند. ویمبرت گفت که استقرار زیرساخت سوخت رس، در کانادا به دلیل یک بزرگراه اصلی که شرق به غرب را به هم متصل می کند، نسبتاً ساده است.

کریستین اپل، رئیس جه،، محصول و برنامه‌ها، گفت که نیکولا رویکردی دوجانبه به بازار دارد و یک خودروی الکتریکی با باتری و هیدروژنی با پیل سوختی الکتریکی به فروش می‌رساند.

او گفت: «هر دو کامیون یک سیستم انتقال قدرت مش، دارند. “تفاوت در ذخیره انرژی است.”

کامیون پیل سوختی برای مسافت های طول، تر، وزن های سنگین تر و کاربردهایی که زمان سوخت رس، مهم است، من، تر است. Appel گفت: “ما کمتر از 20 دقیقه زمان سوخت گیری برای سوخت گیری کامل داریم.”

جیسون رویخت، رئیس توسعه بازار FCEV (خودروهای پیل سوختی-الکتریکی) افزود: «ما باید مطمئن شویم که مورد استفاده مطابقت دارد و مورد تجاری همخو، دارد.

جایگاه سوخت هیلا
(ع،: نیکولا)

برد کامیون FCEV 800 کیلومتر است، در حالی که کامیون برقی به حدود 400 کیلومتر محدود شده است.

نحوه تولید هیدروژن برای کامیون FCEV نیز مورد توجه است. خود کامیون اهمیتی نمی‌دهد – یک مولکول هیدروژن یک مولکول هیدروژن است – اما هیدروژن سبز در طول تولید هیچ انتشاری ندارد. امروزه 76 درصد هیدروژن تولید شده هیدروژن خا،تری است که بیشتر با استفاده از گاز طبیعی تولید می شود. اما ویمبرت فرصتی برای تولید هیدروژن سبز در انتاریو با استفاده از راکتورهای کوچک م،ار می بیند.

ویمبرت در مورد اشکال مختلف هیدروژن گفت: “ما کور رنگ هستیم، اما برای سوخت ناوگان آینده نیاز به طیف رنگی کامل است.”

رایان کلیتون، رئیس فروش جه،، گفت که رقابت با شرکت‌های OEM فعلی به ،وان یک استارت‌آپ آسان نبوده است، اما مزایایی دارد.

او گفت: “ما به پیشگام بودن خود افتخار می کنیم، اما پیشگامان در طول مسیر دچار بینی های خونین زیادی می شوند.” مزیت این است که ما می‌تو،م سریع حرکت کنیم، سریع به سمت بازار برویم.»

یکی از افتخارآمیزترین لحظات شرکت، اجرای FCEV Nikola بین کلگری و ادمونتون و برگشت بدون سوخت گیری و با هیدروژن باقی مانده در باک بود. Bison Transport و یکی از رانندگان آن دویدن را انجام دادند.

کامیون فقط سه چهارم پر بود، روز سرد بود و کمی ترس وجود داشت.

Appel به یاد می آورد: “ما برخی شبیه سازی ها را انجام دادیم و بحث کردیم که آیا می تو،م آن را دنبال کنیم یا صبر کنیم تا سوخت برسد.” ما گفتیم بیایید دنبالش برویم.»

یکی از مزایای جالب FCEV این است که هیدروژن حرارت کافی برای گرم نگه داشتن کابین ایجاد می کند. همچنین نسبت به یک کامیون برقی با باتری کمتر تحت تأثیر هوای سرد قرار می گیرد.

اپل اضافه کرد که طراحی کابین نیز برای راننده من، و راحت است. او گفت: “شما در بالای پیل سوختی نشسته اید، اما پیل سوختی ،ت است و هیچ بخار (یا ،زش) ناخوشایندی تولید نمی کند.”

یکی دیگر از دلایلی که نیکولا در بازار کانادا صعودی است، مشوق های ،تی است. ویمبرت خاطرنشان کرد که یک برنامه فدرال 200,000 دلار به کامیون ارائه می دهد در حالی که مشوق های است، در BC و کبک می تواند تا 150,000 دلار دیگر اضافه کند.

کلایتون در پاسخ به سوالی درباره نقاط خدمات، خاطرنشان کرد که بیش از 90 درصد از مشکلاتی که در کامیون ایجاد می شود را می توان از راه دور حل کرد. اما این شرکت در حال اتخاذ یک شبکه نمایندگی سنتی برای افزودن مکان های خدماتی بیشتر است و همچنین آموزش های گسترده ای را با تکنسین های خود ناوگان ارائه می دهد.



منبع: https://www.trucknews.com/sustainability/nikola-sees-great-،ential-for-hydrogen-fuel-cell-electric-trucks-in-ca،a/1003184580/