پذیرش فناوری خودروهای الکتریکی به عوامل مختلفی بستگی دارد. آنها شامل محصول و خدمات ارائه شده، مشوق ها، اه، کربن و قیمت گذاری، زیرساخت ها، انرژی بدون فسیل و شبکه تامین هستند.

گووی کانان، معاون ارشد محصولات و فناوری جه،، مک ترا،، در جریان Truck World در میسیساگا، اونت، گفت: این ا،یستمی است که اگر یکی از آنها به صفر برسد، پذیرش انجام نمی شود.

کانان تاکید کرد که یک اندازه برای همه من، نیست. عوامل انتقالی و درک اینکه چه چیزی کار می کند مهم است زیرا برنامه اشتباه نتایج خوبی ارائه نمی دهد.

تصویر جیمز منزیس و گوی کانان
گووی کانان، سمت راست، در مورد پذیرش فناوری وسایل نقلیه الکتریکی با جیمز منزیز، مدیر تحریریه Trucking Today و TruckNews.com در Truck World در Mississauga، Ont بحث می‌کند. (ع،: لئو باروس)

او با ارائه یک سخنر، کلیدی اجرایی در مسیر رسیدن به آلایندگی صفر و 100 درصد بدون سوخت فسیلی، خاطرنشان کرد که فضایی برای موتور احتراق داخلی با سوخت‌های زیستی یا سوخت‌های تجدیدپذیر وجود خواهد داشت.

بسیاری از مردم در مورد هدف 100٪ صحبت می کنند، اما به احتمال زیاد این عدد نیست. گذار به سمت گاز طبیعی مایع یا گاز طبیعی فشرده خواهد بود. اینها هیدروکربن هایی هستند که دی ا،ید کربن تولید می کنند اما ممکن است NOx یا ا،یدهای نیتروژن مضر کمتری منتشر کنند.

رد و برنامه های حمل و نقل منطقه ای

کانان گفت که فناوری الکتریکی باتری در کاربردهای ، و حمل و نقل منطقه ای استفاده خواهد شد. محدوده محدود برای این بخش‌ها ایده‌آل است که روزانه مسافت مشابهی طی می‌شود و باتری‌ها را می‌توان در پایان روز شارژ کرد.

فناوری الکتریکی سلول سوختی برای وسایل نقلیه با مسافت طول، تر مورد نیاز است، زیرا می تواند برد مورد نیاز را فراهم کند اما موتور احتراق داخلی برای برخی از کاربردها از بین نمی رود.

کانان گفت که Mack Trucks به مشتریان خود گوش داد و ElectriFy را معرفی کرد، یک مدل تجاری مبتنی بر استفاده شخصی‌شده همه جانبه که از کامیون و بدنه، قرارداد خدمات، بیمه خسارت فیزیکی، مشوق‌ها و دارای بسته شارژ اختیاری مراقبت می‌کند.

مشتریان در مورد قابلیت اطمینان این فناوری و اینکه آیا در چند سال آینده منسوخ خواهد شد سؤالاتی داشتند. کانان گفت که ElectriFy آرامش خاطر را به مشتریان ارائه می دهد و امکان نفوذ فناوری الکتریکی را فراهم می کند.

فاصله مساوی با برد نیست

نکته مهمی که برای حامل هایی که قصد دارند برقی شوند باید توجه داشت این است که مسافت با برد برابر نیست. کانان گفت عواملی مانند سرعت، مقاومت باد و دما بر دامنه تاثیر می‌گذارند. به ،وان مثال، یک کامیون الکتریکی که در یک روز سرد زمست، در میشیگان کار می کند، برای گرم نگه داشتن باتری و راننده به انرژی اضافی نیاز دارد.

توسعه فناوری برق بسیار گران است و مشارکت ها به کاهش این بار کمک می کنند. کانان مثالی از همکاری کامیون دایم، و گروه ولوو برای ایجاد cellcentric – یک شرکت سیستم های سلول سوختی ارائه داد. گروه ولوو همچنین قراردادی با سیستم سوخت Westport امضا کرد تا انتشار دی ا،ید کربن ناشی از حمل و نقل طول، مدت را کاهش دهد.

کانان نتیجه گرفت که رقبا گرد هم آمده اند تا پیشرفت و پذیرش فناوری را بیشتر کنند.



منبع: https://www.trucknews.com/sustainability/all-ev-ecosystem-factors-key-to-adoption-of-technology-mack-trucks-kannan-says/1003184500/