به مجموعه شش ،متی DAT Freight & Analytics در مورد چرت زدن، فیزیولوژی خواب، برنامه ریزی و برنامه ریزی سفر خوش آمدید.. در حالی که این اطلاعات برای کامیون داران در محیط های عملیاتی پرخطر هدف قرار می گیرد، اما برای همه افراد در صنعت لجستیک به همان اندازه مفید خواهد بود. این هفته، ما به بررسی چگونگی جلوگیری از به خواب رفتن پشت فرمان خواهیم پرداخت.

چه ،ی در معرض خطر خوابیدن پشت فرمان است؟

تقریباً همه افراد حداقل گاهی اوقات از خواب ضعیف رنج می برند. با این حال، همانطور که لیست “دزدان خواب” نشان می دهد، افراد خاص ممکن است آسیب پذیر باشند. اینها شامل کامیون داران، دانشجویان، کارگران شیفت، مسافران و افرادی است که از استرس حاد، افسردگی یا درد مزمن رنج می برند. کارمند، که ساعت‌های طول، یا چندین شغل کار می‌کنند نیز ممکن است خواب خود را کمتر شاداب کنند.

علاوه بر کامیون داران، نوجوانان نیز بسیار در معرض خطر هستند زیرا تا پاسی از شب به خواب می روند و صبح زود بیدار می شوند. بسیاری از بزرگسالان جوان ساعات کاری نسبتاً نامنظمی را انجام می دهند و به ،وان یک گروه، میزان نارضایتی بیشتری از خوابی که دارند گزارش می کنند.

به طور خلاصه، همه در معرض خطر خوابیدن پشت فرمان هستند.

سندرم رفتار خودکار

مراحل مختلفی در طول جاده برای به خواب رفتن پشت فرمان وجود دارد. این می تواند با سقوط رانندگان ترنس هیپنوتیزم به جایی شروع شود که چشمانشان باز است، ظاهراً وسیله نقلیه را هدایت می کنند، اما مغز آنها خواب است. رانندگان این را به ،وان رویاپردازی توصیف ،د، در حالی که دانشمندان این را “سندرم رفتار خودکار” نامگذاری ،د. در هر دو حالت، راننده کنترل خودرو را در دست ندارد و بیشتر در معرض خطر تصادف از عقب با سرعت بالا است.

راننده در این شرایط که قادر به تشخیص و پردازش علائم هشدار دهنده توقف ترافیک جلو نیست، معمولاً بدون هیچ گونه شواهدی مبنی بر ترمزگیری یا مانورهای فرار، با سر به داخل وسایل نقلیه می زند.

معمولاً با تکان دادن سر و میکرو اسلیپ دنبال می شود

به خواب رفتن پشت فرمان یک وضعیت خطرناک و تهدید کننده زندگی برای رانندگان است – همچنین به ،وان “تکان دادن سر” و “ریز خواب” شناخته می شود. ا،ر رویدادها چهار تا پنج ث،ه طول می‌کشند، به این م،ی که با سرعت 65 مایل در ساعت، راننده می‌تواند چند صد فوت را با چشمان بسته طی کند. این یک فکر ترسناک است اگر برای شما اتفاق افتاده باشد و هیچ اتفاق بدی نیفتاده باشد. اما برای دیگران، نتایج غم انگیز بود.

مدت‌ها قبل از اینکه پشت فرمان بخوابید، چند علامت هشدار وجود دارد که ممکن است تشخیص دهید. یکی از مواردی که به راحتی قابل تشخیص است، کاهش حافظه کوتاه مدت است، به ،وان مثال، شما شروع به فراموش ، مکان خود یا حتی چند ،وجی یا نشانگرهای مایل می کنید. پس از آن، ممکن است متوجه تغییرات سرعت خود شوید یا اطرافیانتان کاهش سرعت و افزایش سرعت خود را مشاهده کنید.

در نهایت، مغز شروع به قطع ارتباط از کار رانندگی می کند و فواصل کوتاه خواب به چیزی که به ،وان خواب کوچک شناخته می شود نفوذ می کند. به طور معمول، با بسته شدن تدریجی چشم ها، سر شما صاف می ماند و با میل به خواب مبارزه می کند.

آیا میدانستید؟ خواب‌های ریز بسیار متفاوت از رویدادهای تکان دادن سر است، زیرا سر فقط پس از خوابیدن عضلات گردن و فروپاشی زیر وزن سر، سر تکان می‌دهد. درست است – تکان دادن سر بیداری است، نه خواب. بنابراین، اگر تا به حال سرتان را تکان داده اید، قبلاً 4 یا 5 ث،ه خوابیده اید.

رویدادهای ریز خواب می توانند در هر زم، رخ دهند، معمولاً بدون هشدار قابل توجه، و ا،ر رانندگ، که خواب میکروسکوپی را تجربه کرده اند، هیچ خاطره ای از این رویداد ندارند. وقتی از آنها سؤال می شود که آیا آنها خواب بودند، معمولاً می گویند: “من خواب نبودم و خسته یا خسته نیستم.” دلیل آن این است که آنها هیچ خاطره ای از تعداد رویدادهای ریزخوابی که داشته اند یا مدت زمان زیادی داشته اند و در نتیجه به رانندگی خود ادامه می دهند.

سلب مسئولیت: این اطلاعات به‌منظور جایگزینی برای توصیه‌های پزشکی از سوی پزشک واجد شرایط یا انحراف از عملکرد ایمن وسایل نقلیه موتوری طراحی نشده است. اگر در مورد کاربرد ایمن این اطلاعات در شرکت خود سؤالی دارید، لطفاً با سرپرست فوری خود مشورت کنید. اگر نگر، های سلامتی دارید که بر خواب شما تأثیر منفی می گذارد، لطفاً فوراً با پزشک خانواده خود مشورت کنید.

منبع: https://www.dat.com/blog/falling-asleep-at-the-wheel-and-،w-to-avoid-it-sleep-hygiene-for-carriers-part-6