بلاک چین چیست؟ بررسی مفاهیم به ساده‌ترین زبان ممکن داجکس | حسینی فایننس

بلاک چین چیست؟ بررسی مفاهیم به ساده‌ترین زبان ممکن داجکس | حسینی فایننس

هر کسی که از بلاک چین استفاده می‌کند، در صورتی که خودش بخواهد می‌تواند ناشناس باقی https://hoseinifinance.com/blog/ بماند. بلاک چین یک بانک اطلاعاتی است که میان تمام نودها توزیع شده است. زیرا کل بلاک چین یک شبکۀ توزیع شده است که اعمال خاصی را که در آن برنامه‌‍ریزی شده است انجام می‌دهد. بلاک چین از لحاظ ساختاری غیرمتمرکز است چرا که هیچ نقطه شکست تکی یا چندتایی (اصطلاحات مربوط به شبکه) در آن وجود ندارد که آن را خراب کند. هر زمان که صفحۀ گستره، دفترکل یا ثبت آن‌ها آپدیت شوند، دیگر قابل تغییر نخواهند بود. به همین خاطر است که جعل آن محال است و فقط می‌توان ورودی‌های جدید به آن اضافه کرد.

  • اگر بلاک ها را به درستی استخراج نکنید، بازده سرمایه گذاری خود را نخواهید داشت.
  • شما یک سابقه فعالیت دریافت می‌کنید، نه فقط یک عکس فوری در زمان؛ با نگاه به یک پایگاه داده معمولی، انگار یک عکس فوری از داده‌هایی دریافت می‌کنید که در آن لحظه از زمان وجود دارند.
  • این بلاکچین ها قصد دارند تا تمام مزایای گفته شده را در بر بگیرند در اینجا توضیح مختصری راجع به هر نوع خواهیم داد و مطالعه بیشتر درباره شبکه های جدیدتر را به مقالات تخصصی تر بعدی واگذار میکنیم.
  • مخصوصا آنکه جوان بودن این فناوری باعث می‌شود تاثیر پذیری زیادی از دنیای بیرون داشته باشد.
  • هر هش نه تنها به تراکنش، بلکه به هشِ تراکنش‌های قبلی تکیه دارد.

ارزهایی مانند دلار آمریکا تحت نظارت و تایید مرجعی مرکزی که معمولا بانک یا دولت است، قرار دارند. اگر بانک یک کاربر منحل شود یا در کشوری با دولت ناپایدار زندگی کند، ارزش پول آنها در معرض خطر قرار می‌گیرد. پس از اضافه شدن یک بلاک به انتهای بلاک چین، بازگرداندن و تغییر محتوای بلاک بسیار دشوار می‌شود. همان‌طور که با هم گفتیم، کدهای هش به ‌وسیله‌ تابعی ریاضی ایجاد می‌شوند که اطلاعات دیجیتالی را به رشته‌ای از اعداد و حروف تبدیل می‌کند. هر چه توانِ پردازش سیستم بالاتر باشد یافتنِ پاسخ در مدت‌زمان کمتری میسر است و این شانسِ موفقیت شما را افزایش می‌دهد. به همین خاطر قدرتِ تجهیزات بیت کوین ماینینگ حرفِ اول را می‌زند.

بلاک چین چیست؟ توضیح ساده با مثال + ویدئو

هنگامی که اطلاعات روی یک بلوک به هر نحوی ویرایش می شود، کد هش آن بلوک تغییر می کند. این اختلاف باعث می شود که اطلاعات روی بلاک چین بدون جلب توجه تغییر نکند. بسیاری از شبکه های بلاک چین به عنوان پایگاه های داده عمومی عمل می کنند. به این معنی که هرکسی که دارای اتصال به اینترنت است، می تواند لیستی از سابقه تراکنش های شبکه را مشاهده کند. اگرچه کاربران می توانند به جزئیات مربوط به تراکنش ها دسترسی داشته باشند اما نمی توانند به اطلاعات شناسایی درباره کاربرانی که این تراکنش ها را انجام می دهند دسترسی پیدا کنند.

حواله بلاک چین

توکن می‌تواند یک فایل موزیک، یک قرارداد، بلیط کنسرت یا حتی سوابق پزشکی بیمار باشد. به تازگی توکن‌های غیر قابل تعویض نیز وارد بازار بلاک چین شده‌اند. طی ماه‌های گذشته بهره‌گیری از لایه دوم عملا اجتناب‌ناپذیر شده است زیرا با سرعت پایین و هزینه‌های بالای اتریوم، پلتفرم‌های دیفای و متاورس‌هایی که روی این بلاکچین ساخته شده‌اند، کارایی ندارند.

فراتر از بیت کوین: بلاکچین اتریوم

به طور کلی، تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که نرم افزار بلاک چین را دانلود و اجرا کنند و بقیه به طور خودکار رسیدگی می شود. ما به یک استراتژی نیاز داریم که در آن بتوان به اجماع رسید، حتی اگر شرکت‌کنندگان به مخرب تبدیل شوند یا پیام‌ها رهگیری شوند. ناتوانی در نگهداری پایگاه داده یک وضعیت مرگ و زندگی مانند حمله به یک شهر بدون نیروی کمکی نیست، اما همین اصل صادق است. اگر کسی برای نظارت بر بلاک چین و دادن اطلاعات «درست» به کاربران وجود نداشته باشد، کاربران باید بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.