FirstElement Fuels اولین ایستگاه سوخت هیدروژن در مقیاس بزرگ را برای کامیون های سنگین افتتاح کرده است.
این ایستگاه که در نزدیکی بندر اوکلند قرار دارد، ظرفیت پر ، 200 کامیون در روز را در کمتر از 10 دقیقه برای هر کامیون دارد. در حال حاضر 30 کامیون هیوندای Xcient و همچنین سایر کامیون های پیل سوختی هیدروژنی نیکولا از ایستگاه سوخت رس، استفاده می کنند.
اولین ایستگاه سوخت کامیونهای هیدروژن بدون آلایندگی در نوع خود، این هفته برای گردش و تظاهرات به روی عموم باز شد. کامیونهای بیصدا با سوخت هیدروژن قبل از بازگشت به عملیات تخلیه واقعی خود، برای پر ، سریع به ایستگاه میروند.
این دیدگاه شین استفنز، یکی از بنیانگذاران شرکت و مدیر ارشد توسعه آن است که به همراه دو بنیانگذار دیگر FirstElement را برای رسیدگی به مسائل مربوط به کمبود زیرساخت سوخت هیدروژنی ایجاد ،د.
استفنز در بازدید از رسانه های مطبوعاتی تجاری گفت: “آ،ین مانع باقی مانده زیرساخت است و به همین دلیل است که ما این شرکت را برای مق، با این مشکل ایجاد کردیم.” طی 10 سال گذشته از زمان ایجاد خود، نقش رهبری را در ایجاد ایستگاههای سوخت هیدروژنی بادوام تجاری به عهده گرفتهایم. فناوریای که در آنجا وجود داشت نمیتوانست مقیاسپذیر شود یا نیازهای عمومی را برآورده کند، و آن قابلیت اطمینان را نداشت که آن را قابل دوام کند.»
ایستگاه بندر اوکلند کامیونها را با فشار 700 بار (10000 psi) پر میکند، و این امکان را فراهم میکند که اپراتورهای تخلیه سریع پر شوند بدون اینکه مانند کامیونهای برقی با باتری، شبکه برق کالیفرنیا را متز،ل کند. در نظر بگیرید که 50 کامیون برقی با باتری ک، 8 به 9 م،ات ظرفیت شارژ نیاز دارند که برابر با توان مصرفی ساختمان امپایر استیت است.
هیوندای شریک رسمی این پروژه است و با 30 کامیون مشارکت دارد و رانندگان نیکولا نیز قادر به سوخت رس، در ایستگاه هستند. رانندگ، که به ایستگاه میرسند، کارت سوخت خود را تند میکنند، نازل را به کامیون وصل میکنند و تنها در چند دقیقه آماده ادامه مسیر میشوند. دو کامیون می توانند به طور همزمان با هیدروژن گازی سوخت شوند، اما استفنز گفت که این سایت برای تحویل هیدروژن مایع در صورت وجود و زم، که تقاضا وجود داشته باشد، در آینده مقاوم است.
سوخت رس، به کامیون ها با هیدروژن مایع حتی برد بیشتری را فراهم می کند و این فناوری است که اخیرا توسط Daimler Truck و Air Liquide نشان داده شده است.
استفنز گفت: «ما برنامههایی برای اضافه ، ایستگاههای هیدروژن دیگر در بالا و پایین کالیفرنیا داریم تا یک شبکه بالا و پایین در تمام مسیرهای حمل و نقل ایجاد کنیم.
یکی از فعالکنندههای اصلی قابلیتهای پر ، سریع، فناوری جدید انجماد با حجم بالا است که توسط Bosch Rexroth توسعه یافته است. این پمپها در حال تأیید اعتبار هستند و FirstElement کامیون بندر اوکلند خود را لولهکشی میکند تا زم، که پمپهای سرمایشی برای عرضه تجاری آماده شدند، ارتقا یابد.
استفنز گفت: «این فناوری برای باز ، مقیاس، حجم و کارایی مورد نیاز برای سوخت رس، به وسایل نقلیه با مخازن بزرگتر حیاتی بود.
مفهوم توقف کامیون نقطه عطف مهمی برای سوخت پاک است. اولین ایستگاه هیدروژن FirstElement یک تلگراف داشت و میتوانست هر بار فقط یک خودرو یا 200 کیلوگرم در روز را پر کند. ایستگاه کامیون قادر به حمل 18000 کیلوگرم در روز خواهد بود که تقریباً 100 برابر ظرفیت ایستگاه اول است. در حالی که این بزرگترین ایستگاه تجاری کامیون هیدروژنی کامیون در جهان است، استفنز گفت که احتمالاً با توسعه شبکه FirstElement کوچکترین توقفگاه در آینده خواهد بود.
این شرکت یک قرارداد 10 ساله با نیکولا دارد تا کامیونهای خود و همچنین 30 هیوندای را که بخشی از این برنامه هستند، در آنجا تامین کند. جروم گرجئویس مدیر توسعه خودروهای تجاری در مرکز فنی هیوندای آمریکا است.
او گفت که کامیون الکتریکی با پیل سوختی هیدروژنی بخشی از تلاش های شرکت برای خنثی شدن کربن تا سال 2045 است. او خاطرنشان کرد که فقط 15 کامیون هیدروژن مورد نیاز 700 خودروی سواری را مصرف می کنند.
Xcient یک تراکتور کابور 6×4 با ظرفیت ذخیره سازی 68 کیلوگرم هیدروژن است. سلول های سوختی یک بسته باتری 72 کیلووات ساعتی و یک موتور 350 کیلوواتی با 1650 پوند فوت تغذیه می کنند. گشتاور، حدود 450 مایل (720 کیلومتر) را فراهم می کند. هیوندای هنوز هیچ برنامه رسمی برای تولید کامیون های ک، 8 برای بازار آمریکای شمالی اعلام نکرده است، اما به وضوح علاقه مند است.
گرجئویس گفت: «بدیهی است که آمریکای شمالی بازار بزرگی است. این بزرگترین بازار حمل و نقل در جهان است. ما در حال مطالعه فرصتها در بازار هستیم و این کامیونها را در اینجا داریم تا عملکرد و پایداری آنها را بهتر درک کنیم و برای کدام برنامهها کار کنند.»
هیدروژن توسط Air Liquide در ، وگاس با استفاده از گاز طبیعی به ،وان ماده اولیه تولید می شود. به صورت مایع به جایگاه سوخت رس، منتقل می شود. استفنز گفت: «هیدروژن ما از چاه تا چرخ در کل زنجیره تأمین گواهی صفر کربن یا کربن خنثی را دارد.
FirstElement بیوگاز را ،یداری می کند تا با گاز طبیعی ،یب شود و هیدروژنی ایجاد کند که بیش از 60٪ قابل تجدید است و واجد شرایط “سبز” است.
تا کنون، این ایستگاه بیش از 200 پر ، نمایشی را روی کامیونهای سنگین تکمیل کرده است. بیش از 2000 کیلوگرم هیدروژن در 30 روز گذشته هنگام راه اندازی ایستگاه توزیع شده است. یکی دیگر از ایستگاههای سوخترس، تجاری در لیورمور، کالیفرنیا واقع شده است. تأسیسات 2.5 هکتاری نیز به،وان یک مکان آزمایشی عمل میکند و جایی است که آزمایش فناوری جدید پمپ سرمایی بوش در حال انجام است.
دیو هال، معاون منطقهای Bosch Rexroth، گفت که این پمپ سرمایی امکان پر ، 900 بار (15000 psi) را فراهم میکند و کامیونها را قادر میسازد فقط در چند دقیقه پر شوند. 100 کیلوگرم را تنها در 10 دقیقه پر می کند. این پمپ سرمایی با توانایی سوخت رس، به کامیون ها با هیدروژن مایع می تواند به طور بالقوه بسیاری از پیچیدگی ها و مخازن ذخیره اضافی را نیز از بین ببرد.
بوش حتی برنامه هایی برای استفاده از سرمای تولید شده توسط هیدروژن دارد.
هال گفت: سرما مانند ط،ت. “تو این همه انرژی سرد را داری. در تمام دوران حرفه ای ام برای رهایی از گرما کار کردم. شما میتو،د این انرژی را مصرف کنید و یخچالهای کل ایستگاه را برای نوشیدنیهای انرژیزای راک استار یا تهویه مطبوع راهاندازی کنید. Bosh دارای یک بخش کامل از پمپ های حرارتی و فناوری های ساختم، است.
در طول این پروژه شش ساله، بیش از 50 میلیون پوند CO2 حذف خواهد شد و 2 میلیون گالن سوخت دیزل مصرف نخواهد شد. 300000 پوند دیگر آلاینده های دیگر مانند NOx نیز تنها با 30 کامیون درگیر در این پروژه حذف خواهد شد.
برای استفنز، زمان من،ی است که هیدروژن به طور گسترده به ،وان سوخت حمل و نقل تجاری مورد استفاده قرار گیرد. او گفت: «ما در FirstElement Fuels، مطمئن هستیم که بازار در حال آمدن است. “ما قو،ن را در افق می بینیم، OEM ها و صاحبان ناوگان باید به آن واکنش نشان دهند، به خصوص در مورد جابجایی کالا، و هیدروژن و پیل های سوختی بهترین راه حل – اگر نه تنها – هستند که برای بسیاری کار می کنند. از آن موارد استفاده.»
منبع: https://www.trucknews.com/sustainability/firstelement-opens-worlds-first-commercial-truck-stop-for-hydrogen-fueled-vehicles/1003184810/