گزارش داور: منابع سبزیجات زمستانی کالیفرنیا ممکن است برای روز شکرگزاری تنگ باشد – DAT Freight & Analytics


شاید تعجب کنید که در آ، هفته شکرگزاری تعدادی سبزیجات زمست، را در عرضه کم پیدا کنید. این لیست شامل کرفس، کلم بروکلی، گل کلم و کاهو است. منابع کاهو، به‌ویژه، تحت تأثیر تغییر فصل‌ها و ویروس لکه‌های نکروتیک Impatiens (NSV) قرار گرفته‌اند، که کاهو را زم، که در مرحله بلوغ خود است، درست قبل از برداشت، می‌کشد. به گفته مانگر مارک مانگر، مدیر ارشد بازاریابی کاسترویل، کالیفرنیا مزارع مه اقیانوس، «این واقعاً برگ کاهو را ،اب کرده است. در سالیناس، این یک پایان سخت برای فصل بوده است، که بر منطقه در حال رشد سالیناس تأثیر می گذارد.

به گفته مارک مک براید از مزارع خانواده ساحلی سالیناس، مستقر در کالیفرنیا، “ما به دلیل بیماری های خاکی با مزارع کاهو که تشکیل ساقه بذر را نشان می دهند، در حالی که گیاهان نابالغ هستند، به برداشت زودرس نیاز دارند، با کاهش عملکرد کاهو مواجه هستیم. این کاهش عرضه کلی را طول، تر می کند و ممکن است منجر به کاهش عرضه در هفته های آینده از جمله روز شکرگزاری شود. تولید کرفس نیز تحت تاثیر قرار گرفته است، و به گفته استف، کانترو، هماهنگ کننده ارتباطات و بازاریابی در شرکت The Nunes مستقر در سالیناس، “کلم بروکلی و گل کلم ممکن است به دلیل خنک تر از هوای معمولی کمبود داشته باشند.”

بر اساس آمار جدید و، کشاورزی ایالات متحده آمریکا، واردات میوه تازه ایالات متحده به رهبری انگور، انواع توت ها، مرکبات و آووکادو در سال گذشته افزایش یافته است.. USDA واردات میوه های تازه/منجمد ایالات متحده در دوره اکتبر 2021 تا سپتامبر 2022 در مجموع به 19.4 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل 16 درصد افزایش داشت. واردات سبزیجات تازه ایالات متحده در مدت مشابه بالغ بر 11.2 میلیارد دلار بود که 7 درصد نسبت به دوره سال قبل افزایش داشت.

تأثیر طوفان ایان در آن احساس خواهد شد فلوریدا پاییز و زمستان امسال محصول نوامبر گوجه فرنگی فلوریدا، که معمولاً در ماه نوامبر شروع به افزایش می کند، به دلیل طوفان کمتر از حد معمول خواهد بود. اثر جریان برای کامیون‌های باربری حجم‌های هفتگی کمتر خواهد بود که در حال حاضر 34 درصد در سال کاهش یافته است. طبق گزارش USDA، حجم کل محصولات فلوریدا 52 درصد در سال کاهش یافته است.

ناظر بازار

همه نرخ‌های ذکر شده در زیر، هزینه‌های اضافی سوخت را شامل نمی‌شوند، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

حمل‌کنندگان طول،‌تر درخت‌های کریسمس به ایالت‌های گرم‌تر، اغلب به یک تری، یخچال‌دار نیاز دارند، که در این زمان از سال، نرخ حمل‌ونقل دریایی را در آیداهو، واشنگتن و اورگان 0.20 دلار در هر مایل در هفته گذشته به 2.23 دلار در هر مایل افزایش داد. در مقایسه با سال قبل، این نرخ منطقه‌ای تقریباً 1.00 دلار در مایل کمتر و مشابه سال 2018 است. نرخ‌های داور برای بار از پورتلند به لس آنجلس هفته گذشته به 2.40 دلار در مایل افزایش یافت که در مقایسه با میانگین اکتبر و 0.45 دلار در مایل افزایش یافت. بالاتر از سال قبل.

در Pendleton، OR، در مجاورت، ظرفیت هفته گذشته نیز به دنبال افزایش 0.65 دلار در هر مایل در متر در متر به 2.58 دلار در هر مایل برای بارهای به لس آنجلس کاهش یافت، در حالی که بارها به P،enix در 2.17 دلار در هر مایل ثابت بودند. در لوئیزیانا، نرخ‌های ماهیگیری در هفته گذشته با 0.55 دلار در هر مایل افزایش یافت و به میانگین 2.48 دلار در مایل رسید، اما تقریباً به همان میزان سال قبل کاهش یافت. نرخ کشتی‌ر، نیواورلئان به آتلانتا در هفته گذشته به 2.10 دلار در هر مایل رسید که 0.37 دلار در هر مایل بیشتر از میانگین اکتبر و تقریباً 1.00 دلار در مایل کمتر از سال قبل است. ظرفیت داور در تگزاس هفته گذشته دوباره کاهش یافت. نرخ نقطه در 2.16 دلار در هر مایل برای بارهای ،وجی 0.07 دلار در هر مایل w/w افزایش یافته است. در مرز ج،ی در بازارهای لاردو و مک‌آلن، نرخ رفر برای چهارمین هفته به 2.13 دلار در هر مایل افزایش یافت که 0.11 دلار در هر مایل متر در متر افزایش یافت. با 1.81 دلار در هر مایل، نرخ پروازهای دوربرد از لاردو به لس آنجلس 0.15 دلار در مایل بالاتر از سال قبل است، پس از افزایش 0.30 دلاری در مایل در دو ماه گذشته. بارگیری از شرق به لیکلند از لاردو با قیمت 2.62 دلار در مایل، 0.11 دلار در مایل بالاتر از میانگین شش ماهه قبلی 2.51 دلار در هر مایل است، اما 0.46 دلار در مایل کمتر از سال گذشته باقی مانده است.

نسبت بار به کامیون (LTR)

تعجبی نداشت که هفته گذشته با حرکت تمام بوقلمون‌ها و درختان کریسمس، پست‌های بارگیری از داوران را دیدیم. با قرار دادن موجودی کالا در بازارهای ،ده‌فروشی و داشتن درختان در پارکینگ‌ها تا سایبر دوشنبه، حجم 13 درصد افزایش یافت. حجم ها دقیقاً نصف سال قبل است، در حالی که پست های تج،ات حامل 11٪ در بازه زم، مشابه بیشتر است. بار به کامیون (LTR) هفته گذشته با 18 درصد افزایش از 4.44 به 5.26 رسید.

نرخ های نقطه ای

برخلاف روندهای فصلی، نرخ‌های حمل‌ونقل خطی ریفر در هفته گذشته ثابت بود و میانگین ملی 2.08 دلار در هر مایل بود. افزایش معمولی در نوامبر قبل از شکرگزاری در نرخ‌های ماهیگیری به‌طور میانگین 0.13 دلار در هر مایل در پنج سال گذشته بوده است – امسال، نرخ‌های داور برای سه هفته اول ماه ثابت مانده است. نرخ بارگیری خطی در هفته گذشته 32 درصد یا 0.94 دلار در هر مایل کمتر از سال گذشته و 0.15 دلار در مایل کمتر از سال 2019 بود.


منبع: https://www.dat.com/blog/،-report-supplies-of-california-winter-vegetables-could-be-tight-for-thanksgiving