گزارش تخت مسطح: زمستان سردی برای شرکت‌های حمل‌ونقل تخت در پیش است – DAT Freight & Analytics


با کاهش قیمت الوار و کاهش تقاضای ساخت و ساز مسکن، شرکت های حمل و نقل مسطح با قرار گرفتن در معرض قابل توجهی از مسکن تک خانواری با چشم انداز آهسته شروع سال 2023 مواجه می شوند. نرخ های بالاتر وام مسکن و هزینه های ساخت و ساز برای بتن و سایر مصالح ساختم، همچنان ادامه دارد. تولید مسکن خانواری که 6.15 درصد متر در متر و 20.4 درصد سالانه کاهش یافته است. اداره سرشماری ایالات متحده.

در مقایسه با اکتبر سال گذشته، این صنعت در ماه گذشته ساخت 220000 خانه یک‌خانواری کمتر یا معادل 45000 بار کمتر را آغاز کرد. در مقایسه با سال 2019، قبل از رونق مسکن ناشی از بیماری همه گیر، حجم ماه گذشته منجر به کاهش 56000 خانه تک‌خانواره‌ای در مقایسه با اکتبر 2019 شد. بر اساس منطقه‌ای و سال به سال، شروع خانه‌های تک‌خانواره‌ای 3.7 درصد کمتر است. شمال شرقی (6٪ از شروع)، 14.6٪ پایین تر در غرب میانه (13٪)، 16.7٪ در ج، (61٪) و 35.2٪ پایین تر در غرب (20٪).

به گفته جری کنتر، رئیس انجمن ملی سازندگان خانه (NAHB)، “با توجه به افت مداوم در احساسات سازنده، سازندگان با کاهش تقاضا به دلیل نرخ بالای وام مسکن، افزایش سرسختانه هزینه های ساخت و ساز و کاهش قیمت مسکن، ساخت و ساز را کند می کنند.” رابرت دیتز، اقتصاددان ارشد NAHB، گفت: این اولین سالی است که از سال 2011 به بعد کاهش می یابد. ما کاهش بیشتری را برای ساخت و سازهای تک خانواده در سال 2023 پیش بینی می کنیم، که به این م،ی است که کندی اقتصادی از بازار ساخت و ساز مس، به بقیه اقتصاد گسترش خواهد یافت.

NAHB /شاخص بازار مسکن و، فارگو (HMIشاخص اعتماد سازندگان به بازار خانه‌های تک‌خانواره‌ای نوساز، یازدهمین کاهش ماهانه متوالی خود را در ماه نوامبر ثبت کرد. به گفته NAHB، «این پایین‌ترین میزان اطمینان از ژوئن 2012 است، به جز شروع همه‌گیری در بهار 2020.

ناظر بازار

همه نرخ‌های ذکر شده در زیر، هزینه‌های اضافی سوخت را شامل نمی‌شوند، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

شرکت‌های حامل تخت کریسمس نیز در این زمان از سال با افزایش ظرفیت در بازارهای درختی بزرگ، از جمله اورگان، کارولینای شمالی، آیداهو و مین، وارد مراسم درخت کریسمس می‌شوند. در این چهار ایالت، نرخ ،یبی نقطه ای در هفته گذشته با 0.10 دلار در هر مایل افزایش یافت و به میانگین 2.38 دلار در مایل رسید که 0.48 دلار در هر مایل کمتر از سال قبل و تقریباً مشابه با این زمان در سال 2018 است. در ج، شرقی در ،ونویل، ظرفیت تخت مسطح همچنین پس از افزایش 0.48 دلاری در هر مایل در نرخ های نقطه ای به میانگین 2.38 دلار در هر مایل در هفته گذشته کاهش یافت. پست‌های بارگیری 15 درصد وزنی افزایش یافتند، با بیشتر دستاوردها در مسیر کوتاه مسافت 200 مایلی به لیکلند، جایی که نرخ‌ها با 31 دلار/بار افزایش به 617 دلار/بار یا حدود 10 دلار/بار بیشتر از سال قبل افزایش یافت.

در نشویل، حجم تخت‌خواب‌ها 25 درصد افزایش یافت و نرخ‌های نقطه ،وجی را 0.17 دلار در هر مایل افزایش داد و به 2.84 دلار در هر مایل رساند. بار به گرین‌ویل، SC، 2.93 دلار در هر مایل ثابت بود، در حالی که بارهای شمال به بوستون با 2.12 دلار در مایل، 0.18 دلار در مایل بالاتر از میانگین اکتبر بود. در هوستون، که به طور مداوم بزرگترین بازار نقطه مسطح است، بارها به سمت شمال به Ft. ارزش هفته گذشته ثابت بود زیرا نرخ‌های نقدی به پایین‌ترین حد خود در 12 ماه گذشته به 2.56 دلار در هر مایل رسید که 0.55 دلار در هر مایل کمتر از سال قبل بود. بارهای صادراتی غرب از هیوستون به ال پاسو در هفته گذشته 2 درصد افزایش یافت در حالی که ظرفیت در این خط کاهش یافت. با 2.23 دلار در هر مایل برای این حمل و نقل 750 مایلی، نرخ حمل و نقل خط مسطح تقریباً 0.70 دلار در هر مایل کمتر در سال است و از ژوئن به طور پیوسته در حال کاهش بوده است و از آن زمان تاکنون 1.50 دلار در هر مایل کاهش یافته است.

نسبت بار به کامیون (LTR)

پست‌های بار تخت در هفته گذشته نسبتاً صاف بودند، اگرچه روند کلی بلندمدت نزولی است. حجم تخت در ماه گذشته 21 درصد کاهش داشته و نسبت به سال قبل 67 درصد کاهش داشته است. در مقایسه با اواسط نوامبر سال 2018، حجم بازار فلت تخت 54 درصد بیشتر است که نشان دهنده قدرت اقتصاد تولیدی در سال جاری است. با این حال، اقتصاددانان انتظار دارند که این انعطاف‌پذیری تنها برای مدت کوتاهی ادامه داشته باشد، زیرا تقاضای سرکوب‌شده از بین می‌رود و موجودی‌ها افزایش می‌یابد. پست‌های تج،ات حامل پس از کاهش 5 درصدی هفته گذشته در سطوح بی‌سابقه باقی ماندند و حتی 7 درصد بالاتر از رکورد قبلی در ظرفیت تخت مسطح تعیین‌شده در اکتبر 2019 هستند. در نتیجه، نسبت بار به کامیون (LTR) هفته گذشته 7 درصد از 8.30 به 8.84 افزایش یافته است.

نرخ های نقطه ای

نرخ حمل و نقل خط تخت در هفته گذشته با یک پنی در هر مایل کاهش یافت و به میانگین ملی نرخ حمل و نقل خطی 2.03 دلار در هر مایل رسید. در مقایسه با سال قبل، میانگین نرخ نقدی هفته گذشته 21٪ یا 0.53 دلار در مایل کمتر است و اکنون با نرخ نقدی 2017 در هفته سوم نوامبر ی،ان است.


منبع: https://www.dat.com/blog/flatbed-report-a-cold-winter-ahead-for-flatbed-carriers