بندر ساوانا به طور مداوم به ،وان چهارمین بندر بزرگ برای واردات ایالات متحده رتبه بندی می شود و 9.3 درصد از کل واردات کشور را به خود اختصاص می دهد. با این حال، رتبه دوم صادرات یخچال (10.1٪)، پس از اوکلند، CA، با 14.7٪ است. بندر ساوانا علاوه بر مجاورت با آتلانتا، از اتصالات جاده ای و ریلی برتری برخوردار است، با خطوط بین ایالتی 95 و 16 که تقریباً پنج مایل از بندر دورتر هستند. هیچ بندر دیگری در ساحل شرقی ایالات متحده چنین ارتباطات مستقیم بین ایالتی را ارائه نمی دهد.

با داده‌های DAT iQ واضح‌ترین و دقیق‌ترین نمای بازار بار کامیون را دریافت کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=videoseries

با DAT iQ Live هماهنگ شوید، زنده در یوتیوب یا لینکدین، ساعت 10 صبح به وقت شرقی هر سه شنبه.

10 کالای برتر یخچالی صادر شده در ساوانا شامل مرغ تازه و منجمد (86٪) و پس از آن گوشت (8.3٪) و محصولات لبنی (2٪) است. بیش از یک سوم حجم صادرات به مقصد شمال شرق آسیا و پس از آن آفریقا (12.3٪) و مدیترانه (11.5٪) است. میانگین تعداد کامیون‌های ورودی در سال 2023 تقریباً دو برابر میانگین قبل از همه‌گیری در سال 2019 و اوایل سال 2020 بود، به طوری که یک سوم حجم کامیون‌ها هر کدام از آتلانتا و بیرمنگام، آل‌افش، وارد می‌شدند.

بر اساس گزارش IHS Markit/PIERS، حجم صادرات کانتینری در دسامبر 2023 سالانه 10 درصد کاهش داشته است، در حالی که حجم واردات 3.1 درصد در متر در متر در ژانویه و 7.2 درصد سالانه افزایش یافته است. با کمی بیش از 200000 TEU (واحد معادل بیست فوت)، حجم واردات در ماه گذشته سومین بالاترین میزان در هفت سال گذشته بود که تنها در سال های 2021 و 2022 تحت تأثیر همه گیری فراتر رفت.

ناظر بازار

همه نرخ‌های ذکر شده در زیر، هزینه‌های اضافی سوخت را شامل نمی‌شوند، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

طبق گزارش USDA، حجم کامیون‌های ،وجی از فلوریدا در چند هفته گذشته ثابت بوده است، 31 درصد کمتر از سال گذشته، درست زم، که جشنواره توت فرنگی پلنت سیتی این هفته آغاز می‌شود. از هم‌اکنون تا روز مادر، حجم تولید معمولاً در فلوریدا دو برابر می‌شود، اما با کاهش 18 و 38 درصدی محصولات عمده، از جمله گوجه‌فرنگی و توت‌فرنگی، ظرفیت کشتی‌ر، بیش از حد است که در نتیجه نرخ حمل‌ونقل خطی 0.14 دلار در هر مایل به 1.37 دلار کاهش می‌یابد. / مایل هفته گذشته.

حجم بار کامیون در خط شماره یک ریفر به سمت شمال به آتلانتا از لیکلند، بزرگترین بازار ص،ه‌داری در ایالت، هفته گذشته ثابت بود و میانگین آن 0.82 دلار در هر مایل بود. این کمترین میزان در 12 ماه گذشته و 0.51 دلار در هر مایل کمتر از میانگین فوریه گذشته است. در خط شماره یک داور در ج، شرقی، دو برابر حجم بارهای جابجا شده در هفته گذشته بین آتلانتا و لیکلند در مقایسه با جهت مخالف. آتلانتا به لیکلند حامل های پولی را هفته گذشته به طور متوسط ​​2.76 دلار در هر مایل بارگیری می کند، و برای حامل هایی که بین هر دو بازار حمل می کنند، نرخ رفت و برگشت به طور متوسط ​​1.80 دلار در هر مایل است که تقریباً 0.30 دلار در مایل کمتر از میانگین رفت و برگشت سال گذشته است.

نسبت بار به کامیون (LTR)

حجم پست بار بازار ملی (LP) برای پنجمین هفته متوالی پس از کاهش 17 درصدی هفته گذشته (وزن بر هفته) در هفته گذشته کاهش یافت. حجم LP در کمترین حد خود در هشت سال گذشته و 64 درصد کمتر از سال گذشته باقی مانده است. حجم محصولات در حال حرکت در سطح ملی به پایین‌ترین سطح در ده سال اخیر رسیده است و در هفته گذشته 18 درصد کاهش داشته است که به کاهش حجم بازارهای نقدی کمک کرده است. پست‌های تج،ات حامل 4 درصد کاهش یافت و در نتیجه نسبت بار به کامیون (LTR) در هفته گذشته با 13 درصد کاهش به 1.63 رسید که 21 درصد بالاتر از پایین‌ترین سطح قبلی 1.35 ثبت شده در شروع همه‌گیری در سال 2020 بود.

نرخ های نقطه ای

به دنبال کاهش 0.06 دلاری دیگر در هر مایل در هفته به هفته (وزن بر وزن)، متوسط ​​نرخ نقطه داور ملی برای پنجمین هفته کاهش یافت. با 1.89 دلار در هر مایل، نرخ حمل‌ونقل خط ریفر 0.20 دلار در هر مایل در چهار هفته گذشته کاهش یافته و 0.15 دلار در هر مایل کمتر از سال گذشته است. در مقایسه با سال 2020، از آنجایی که بازار حمل و نقل قبل از همه‌گیری به نرم شدن ادامه داد، میانگین ملی هفته گذشته 0.07 دلار در هر مایل بالاتر بود.

گزارش های هفتگی

منبع: https://www.dat.com/blog/،-report-savannah-،lds-the-number-one-s،-for-east-coast-،-exports