صفر تا صد پیکان از اولین تا آخرین تولید آنچه درباره خودرو محبوب نمی دانید خبرآنلاین

خودروهای وارداتی جدید قرار است تا دو هفته دیگر به گمرک‌های ایران برسند. روز گذشته‌ مقامات وزارت صمت اعلام کردند تا پایان سال جاری… تولید پیکاپ اتوماتیک فوتون ایران خودرو دیزل آغاز و سالن جدید ایران خودرو دیزل برای تولید این محصول افتتاح… پیکان با نام ایرانی و صادراتی از ایران در یونان به فروش میرسید. موتور پیکان دو لوکس؛ موتور 1725 سیسی شرکت تالبوت روی پیکان های دو لوکس آمد. البته این موتور که در عکس آمده است موتور تیونینگ شده همان دو لوکس است که توسط خود شرکت تالبوت انجام گرفت.

بعد از استقبال گسترده خریداران، پیکان در دو مدل هیلمن و جی‌تی که در ایران به پیکان جوانان شهرت یافت، عرضه شد. این مدل از پیکان با دو چراغ گرد به محصولات بی ام و شباهت داشت. در واقع طرح هیلمن جی ال اس روی موتور هیلمن جی تی سوار شده بود. در طراحی و تولید پیکان سعی شد که محصولی مناسب با آب و هوا و جغرافیای ایران تولید شود. پیکان در سال ۱۳۵۱ با چراغ گرد معروف به چراغ بنزی ساخته می‌شد که یک سال بعد با فیس‌لیفت جدید و چراغ‌های مستطیلی به بازار آمد. این مدل پیکان به خاطر دارا بودن موتور پژو ۵۰۴ بر روی اتاق سبک پیکان از قدرت و شتاب کم‌نظیری برخوردار بود.

  • استقبال ایرانیان از پیکان سبب شد در اوایل دهه ۱۳۵۰ مدل جوانان نیز که دارای حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی، قدرت موتور بیشتر و دو کاربراتور بود به خط تولید پیکان اضافه شود .
  • طراحی این خودرو تا پایان سال 1380 به طول انجامید، این پیکان جدید مراکز تحقیقاتی و نظام‌های مهندسی را شکل داد.
  • علاوه بر آن محصولات سرگرم کننده کودکان شامل اسباب بازی دخترانه ، عروسک دخترانه ، عروسک خرس ، عروسک خرگوش ، عروسک اسب تک شاخ ، عروسک سخنگو و آوازخوان ، عروسک نوزاد ، عروسک شیرخوار و پوشکی و عروسک سیسمونی برای شما در این سایت فراهم شده است.
  • پس از انقلاب اسلامی، کارخانه ایران خودرو برادران خیامی مصادره شد و به مالکیت دولت درآمد و محصولات آن به دو نوع سدان و وانت خلاصه شد.
  • باتری فابریکی که در کارخانه روی پیکان نصب می شود یک باطری اسیدی 60 آمپر 12 ولتی است.

پس از ساخت قطعات لازم پیکان، تولید این خودرو ۱۳ سال ادامه داشت و در سال ۱۳۸۴ پیکان با تولید ۲ میلیون و ۲۹۵ هزار دستگاه با کارخانه ایران خودرو خداحافظی کرد و آخرین پیکان تولیدشده راهی موزه شد. تولیدات باطری ماشین پیکان سواری از تنوع قابل توجهی برخوردار است و بر اساس مشخصات و ویژگی هایی که هر یک دارند قیمت گذاری خواهند شد. در سال ۱۳۷۰ شرکت ایران خودرو با بهره‌گیری از سیستم تعلیق و موتور ۱۸۰۰ سی سی، پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، نوع تازه ای از پیکان را که در ایران به پیکان پژویی معروف گردید تولید کرد و تا ۶ سال تولید آن را ادامه داد. استقبال ایرانیان از پیکان باعث شد در اوایل دهه ۱۳۵۰ مدل جوانان آن که دارای حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی، قدرت موتور بیشتر و دو کاربراتور بود به خط تولید پیکان افزوده گردد. برای خرید باطری ماشین پیکان سواری حتما مشخصات درج شده بر روی جعبه بسته بندی را با آن چه بر روی بدنه باتری حک شده است مطابقت دهید. توقف تولید پیکان در سال 1384؛ پولِ پیکان سبب شد مراکز تحقیقاتی و نظام‌های مهندسی بعد از 15 سال رکود و فراموشی، دوباره در ایران خودرو شکل بگیرد.

پیکان 89 موتور سالم

از سال ۱۳۵۹ پیکان با تغییری که کرایسلر در فرم ظاهری هانتر بوجود آورد، شامل تغییر کامل چراغ‌های جلو وعقب (به فرم بزرگ و یکپارچه کاملاً مستطیل)، پانل نشانگرهای مقابل راننده، تولید شد (این مدل در سال‌های ابتدایی تولید به پیکان چراغ بنزی معروف بود). کارلوکس؛ تولید آن از سال 1346 آغاز شد و دارای حجم موتور 1725 سی‌سی بود. این مدل مجهز به نوارهای فلزی و آب کروم کاری در جای کنار بدنه، داشبورد چوبی، سپرهای استیل کوتاه بود. از سال ۱۳۵۹ پیکان با تغییری که کرایسلر در طرح ظاهری هانتر ایجاد کرد، مثل تغییر کامل چراغ‌های جلو وعقب (به شکل بزرگ و یکپارچه کاملاً مستطیل)، پانل نشانگرهای مقابل راننده، تولید گردید (این مدل در سال‌های آغازین تولید به پیکان چراغ بنزی معروف بود). این مقام ارشد ایران خودرو تاکید می کند که در پروژه X11، چند مدل محصول روی پلت فرم پیکان ساخته شده و عکس هایی که در فضای مجازی با نام «پیکان جدید» منتشر شده نیز واقعیت دارد و یکی از آن مدل ها است. نگرانی های خودروسازان ایران خودرو مبنی بر این است که مشتریان از پیکان جدید استقبال نکنند و شکستی سخت در کارنامه وزارت صنعت و خودروسازی ایران ثبت شود.

آمپراژ باتری در ماشین ها یکی از عوامل مهمی است که بر قیمت باتری تاثیر دارد و هرچقدر ظرفیت یک باطری بیشتر باشد بالطبع نسبت به باتریهای با ظرفیت پایین گران قیمت تر هستند. اما این موضوع اصلا بدان معنی نیست که هر چقدر باتری با آمپراژ بالاتری بر روی خودرویتان نصب کنید بهتر است! چرا که هر خودرویی بسته به فضای در نظر گرفته شده در آن برای باطری و میزان برق مصرفی خودرو، به باتری با آمپراژ مشخصی نیاز دارد.

پراید برای اولین بار در سال ۱۳۷۲ در ایران در دو نوع پراید سدان با نام صبا و پراید هاچ بک با نام نسیم در بازار تولید و عرضه شد ادامه مطلب… پس از انقلاب اسلامی، کارخانه ایران خودرو برادران خیامی مصادره شد و به مالکیت دولت درآمد و محصولات آن به دو نوع سدان و وانت خلاصه شد. ایران خودرو با قطعاتی که داشت یک پیکان جدید به نام کارلوکس ساخت. پیکان ایرانی دقیقا همان خودرویی نبود که در انگلستان تولید می‌شد. برای مثال در پیکان دولوکس زه و سپرها از مدل هامر، تودوزی از هیلمن، داشبرد و فرمان از سینگر بود و بخش‌هایی از آن هم در ایران تولید می‌شد. سرسیلندرهای موتور ۱۷۲۵ سی‌سی این خودرو محبوب چدنی شدند و برای حل مشکل جوش آوردن آن، رادیاتور دولول به چهارلول تغییر یافت.

داستان پیکان به روایت تصویر / این خودرو از کجا آمد به کجا رسید

یک مدل دیگر از پیکان با موتور پژو 1600 سی سی کار میکرد که در سال 1370 تولید میشد که یکی از بهترین مدل های آن زمان بود. ویژگی مهم پیکان؛ بدنه خیلی قوی بود که امنیت نسبی را برای سرنشینان آن به همراه داشت.قیمت پیکان در آن زمان های دور حدود 6 هزار تومان بود؛ با رنگ سفید یخچالی. حالا همان مدل ها حدود 6 میلیون با موتور دو گانه است ادامه مطلب…

سوالات متداول قیمت خودرو وانت پیکان

انواع باطری ماشین پیکان دارای ظرفیتی معادل 50 تا 75 آمپر هستند و به خوبی تامین کننده انرژی مورد نیاز این مدل از خودروها خواهند بود. نیو پیکان؛ بعد از توقف تولید پیکان، نیوپیکان قرار بود روی پلتفرم فیات طراحی شود، اما در نهایت روی پلتفرم پژو 206 طراحی شد تا تولید شود. خودروی بعدی نیز که می گفتند نامش نیوپیکان است به “رانا” تغییر نام داد. همراه مکانیک در تمام این سال‌ها، برای محقق کردن شعار خود، تلاش کرده است تا در تمام مراحل خرید و فروش خودرو، ازجمله کارشناسی خودرو و کمک‌ به محاسبه قیمت روز خودرو کارکرده، در کنار شما باشد. با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید.