ظرفیت به ،وج از بازار ادامه می‌دهد و تحقیقات ACT را به این نتیجه می‌رساند که بازار در حال تعادل است. اما نرخ‌های بازار نقدی همچنان ثابت هستند و شرکت‌های حمل‌کننده یخچال‌دار بیشترین کاهش را داشتند.

در همین حال، سفارشات ک، 8 با قدرت خود در ماه فوریه شگفت زده شدند، اگرچه ا،ر اپراتورها در سطوح جایگزینی ،ید می کنند و به دنبال افزایش ظرفیت نیستند.

سفارشات ک، 8

ک، 8 سورپرایز را به سمت بالا سفارش می دهد

داده های اولیه FTR نشان می دهد که 25700 کامیون ک، 8 در ماه فوریه سفارش داده شده است که نسبت به سال 11 درصد افزایش داشته است. پیش بینی صنعت گزارش داد که این فراتر از انتظارات فصلی است و نگر، ها را در مورد بدتر شدن سریع تقاضا در سال 2024 بی اثر می کند.

اریک استار،، رئیس FTR، گفت: «اسلات‌های ساخت همچنان با نرخ معقولی پر می‌شوند.

با توجه به اینکه سفارشات فوریه با نرخی قابل مقایسه با دسامبر 2023 وارد می شوند، بازار همچنان در سطح ثابتی عمل می کند. این ماه بازار متفاوتی برای OEM ها بود که برخی شاهد افزایش و برخی دیگر شاهد کاهش در سفارشات بودند. با وجود ضعف در بازارهای حمل و نقل که بیش از یک سال است ادامه دارد، ناوگان همچنان مایل به سفارش تج،ات جدید هستند. سطوح سفارش بالاتر از میانگین تاریخی و بالاتر از روندهای فصلی بود، اما انتظارات ما برای ،وجی جایگزین تا پایان سال جاری بدون تغییر باقی مانده است.
به ،ه خود، ACT Research 27700 سفارش ک، 8 را گزارش کرد.

Kenny Vieth، رئیس و تحلیلگر ارشد ACT، گفت: «ضعیف مب، سودآوری حمل و نقل و حمل‌ونقل، و شرکت‌های بزرگ که منجر به کاهش سرمایه در سال 2024 می‌شوند، به م،ای فشار بر تراکتور ایالات متحده، بزرگترین بخش بازار ک، 8 آمریکای شمالی است. “در حالی که ما هنوز جزئیات اساسی برای حجم سفارشات در ماه فوریه نداریم، تقاضای ک، 8 در سطوح بالا دوباره در این ماه ادامه دارد، نشان می دهد که ،یداران آمریکایی به ،وان شرکت کنندگان قوی بازار ادامه می دهند.”

از نظر فعالیت سفارشات متوسط، ویث گفت: “ک، های 5-7 سفارشات خالص 18800 واحد در فوریه بود که 7 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.”

نرخ های بازار نقدی

نرخ های بازار نقطه ای ثابت است

Truckstop و FTR Transportation Intelligence تغییر اندکی در نرخ‌های بازار نقطه‌ای برای هفته منتهی به 1 مارس گزارش ،د. اما این خبر برای شرکت‌های کشتیر، بدتر بود که شاهد کاهش نرخ‌ها برای آن بخش بودند.

نرخ ون در هفته شاهد افزایش جزئی بود، در حالی که نرخ داوران برای ششمین هفته متوالی به پایین‌ترین سطح خود از ماه می 2020 (به استثنای چند هفته در آوریل گذشته) رسید.

این شرکت ها گزارش دادند که کاهش اندک در ارسال کامیون ها همراه با ارسال بار بیشتر منجر به افزایش شاخص تقاضای بازار (MDI) به 65.0 شد که بالاترین سطح در پنج هفته اخیر است. با این حال، آنها اضافه می کنند که عملکرد MDI بر اساس نوع تج،ات بسیار متفاوت است. MDI تخت مسطح قوی ترین از ژوئیه 2022 بود، به جز یک نقطه دور در ماه مه 2023 به دلیل رویداد سالانه بازرسی بین المللی بررسی جاده.

ظرفیت به ،وج از بازار ادامه می دهد

ACT Research اخیراً به‌روزرس،‌ای را در مورد بازارهای حمل و نقل ارائه کرده است و خاطرنشان می‌کند که حجم در ژانویه نسبت به دسامبر کمی افزایش یافته است.

نمودار ظرفیت

کارتر ویت، تحلیلگر تحقیقاتی، خاطرنشان کرد: تقاضای حمل و نقل در ژانویه به بهبود تدریجی خود ادامه داد و تنها با پنجمین خوانش در سطح خنثی 50 یا بالاتر در 22 ماه گذشته ادامه داد. بهبود ممکن است تا حدی موقتی به دلیل سرماخوردگی باشد.

ویت افزود: ظرفیت به انقباض ادامه داد. ظرفیت استخدام در هفت ماه از 9 ماه گذشته منقبض شده است، و با توجه به اینکه بسیاری از ناوگان بزرگ بودجه‌های سرمایه‌ای را در سال 2024 کاهش می‌دهند، به علاوه افزایش تاخیر، کاهش ظرفیت احتمالا ادامه خواهد داشت.

ویث در پایان گفت: «شش ماه جوانه زدن سبز نشان دهنده بازار متعادل‌تر در سال 2024 است، پس از 17 ماه در تعادل بازار شل.»



منبع: https://www.trucknews.com/business-management/economic-trucking-trends-market-coming-into-balance-truck-orders-remain-strong/1003182835/