برای کمک به رفع کمبود راننده در آلبرتا، ،ت است، 2.8 میلیون دلار طی دو سال آینده برای کمک به برنامه ،ن آینده ساز (WBF) در ارائه آموزش ها و ارتباطات لازم برای جذب ،ن بیشتر به صنعت اختصاص داد.

در سال‌های 2022-2023، این استان مبلغ 40 میلیون دلار را طی چهار سال برای ارائه کمک هزینه‌های آموزشی رانندگی تجاری به آلبرتایی‌های بیکار و کم‌کار اختصاص داد.

ت،ا فر، وزیر هنر، فرهنگ و جایگاه ،ن در یک بی،ه مطبوعاتی گفت: “استان ما زم، قوی تر می شود که ،ن بیشتری در صندلی راننده قرار گیرند و از طریق کمک های مالی مانند این، ما می تو،م به ،ن کمک کنیم تا شغل م،ادار پیدا کنند.”

از 2.8 میلیون دلار کمک مالی به WBF، 1.3 دلار در سال های 2023-2024 و بقیه بودجه بین سال های 2024 تا 2025 تخصیص خواهد یافت.

تصویر مقامات ،تی در مقابل کامیون قرمز در روز اعلام کمک هزینه است
آلبرتا 2.8 میلیون دلار برای آموزش و استخدام ،ن بیشتر در صنعت حمل و نقل اختصاص داد (ع،: X)

در حال حاضر، ،ن تنها 2.9٪ از کامیون داران تجاری در آلبرتا را تشکیل می دهند که کمتر از نرخ ملی 4٪ است. تقریباً 4260 شغل خالی راننده کامیون حمل و نقل در استان وجود دارد.

دوین دریشن، وزیر حمل و نقل و کریدورهای اقتصادی، گفت که این بر زنجیره تامین تاثیر می گذارد و فشارهای تورمی ایجاد می کند.

او افزود: «با ارائه کمک‌های بلاعوض برای حمایت از سازمان‌هایی مانند Women Building Futures، می‌تو،م به مردم کمک کنیم تا شغل‌های پردرآمدی پیدا کنند و کمبودهای بحر، در حمل و نقل را کاهش دهیم.»

سال گذشته، WBF 18 برنامه ارائه شده در آلبرتا و ساسکاچوان، و 188 فارغ التحصیل برنامه را گزارش کرد که 87 درصد آنها در مدت شش ماه پس از فارغ التحصیلی در زمینه های مرتبط با آموزش خود مشغول به کار شدند.



منبع: https://www.trucknews.com/transportation/alberta-providing-2-8m-to-attract-women-to-trucking/1003182174/