ماشین پیکان وانت فروشندگان و قیمت اسباب بازی ماشین

به گزارش سایت تفریحی پارس ناز به نقل از تالاب از سال 1346 پیکان با دو مدل دولوکس و کارلوکس به بازار عرضه شد و در این سال وانت پیکان و تاکسی پیکان هم به آن اضافه شد و پیکان اتوماتیک نیز در سال 1349 به تولیدات افزوده شد. در سال 1350 و 1351 شش مدل پیکان تولید می‌شد که عبارت بود از دولوکس، وانت، کار، جوانان، تاکسی و اتوماتیک،تولید این خودرو در سال 1383 به اتمام رسید. بزرگترین خودروساز ایران در اواخر دهه 70 و در حالی که هنوز پیکان را تولید می کرد،پروژه طراحی و تولید مدل جدید این محصول محبوب ایرانی ها را کلید زد. پروژه موردنظر «X11» نام داشت و قرار بود طی آن خودرویی جدید روی پلت فرم پیکان ساخته شود، خودرویی که در عین داشتن قیمتی مناسب، از امکاناتی به روز هم بهره ببرد. مدل های مختلفی که تاکنون ساخته شده است از جمله پیکان وانت ، دولوکس ، اتوماتیک ، پیکان سپر جوشن ، جوانان ، کارلوکس ، 1600 ، کار ، پیکان استیشن ، و از جمله مدل های جدیدتر ساخته شده شامل خودروی پیکان تاکسی و پیکان پژویی می باشد.

  • همراه مکانیک تلاش کرده تا با ارائه قیمت روز وانت پیکان، به شفافیت بازار کمک کند، پس همیشه می‌توانید برای مشاهده قیمت پیکان وانت به سایت همراه مکانیک مراجعه کنید.
  • در سال ۱۹۶۸، بزرگترین رالی اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم برگزار شد.
  • تولیدات باطری ماشین پیکان سواری از تنوع قابل توجهی برخوردار است و بر اساس مشخصات و ویژگی هایی که هر یک دارند قیمت گذاری خواهند شد.
  • بعد از انقلاب حوالی سال ۱۳۵۹ پیکان حسابی چهره عوض کرد و با ظاهری جدید به‌عنوان چراغ بنزی رخ نمایی کرد.

کارخانه ایران ناسیو نال موتور، جعبه‌دنده و شاسی از اروپا وارد می‌کرد و اتاق اتوبوس هم که در داخل ایران تولید می‌شد. استقبال ایرانیان از پیکان سبب شد در اوایل دهه ۱۳۵۰ مدل جوانان نیز که دارای حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی، قدرت موتور بیشتر و دو کاربراتور بود به خط تولید پیکان اضافه شود . ۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۶ بود که پهلوی دوم خط تولید پیکان را افتتاح کرد و این خودرو به صورت رسمی وارد سبد محصولات تولیدی ایران ناسیونال شد. دولت در آن زمان عزم بسیار جدی داشت تا خودروی سواری تولید کند. برای همین با کمپانی‌های خارجی که می‌توانستند این کار را انجام دهند، وارد مذاکره شد. همان سال‌ها قراردادی با شرکت روتس بسته شد تا به واسطه آن خودرویی به نام «پیکان» در ایران تولید شود.

داستان پیکان به روایت تصویر / این خودرو از کجا آمد به کجا رسید

پیکان قبل از ورود به ایران،‌ ۱۲ سال در انگستان تولید می‌شد که مدت زمان طولانی محسوب ‌می‌شود. خودروسازی روتس که بعدها تبدیل به کرایسلر اروپا شد و روتس ارو یا پیکان را تولید می‌کرد، بودجه زیادی برای طراحی و تولید پلتفرم جدید نداشت و سعی می‌کرد با تغییراتی روی ظاهر و مشخصات فنی روتس ارو و ارائه فیس‌لیفت‌های جدید، خریداران را به خود جذب کند. تزئینات داخلی؛ محبوبترین تزئینات داخلی پیکان تزئینات طرح چوب آن بود که در اوایل تولید آن در ایران عرضه شد.

پیکان 89 موتور سالم

قیمت پیکان وانت باتوجه به معاملات واقعی روزانه انجام شده در بازار مشخص می‌شود. باتری های کره ای معمولا دارای عمر طولانی تر و کیفیت بهتری هستند اما قیمت بالایی دارند. باطری های ایرانی در مقایسه با باطری های کره ای دوام کمتری دارند اما ارزان قیمت هستند. از هر دو نوع باتری می توان برای پیکان استفاده کرد و انتخاب شما بستگی خواهد داشت به بودجه و یا کیفیتی که انتظار دارید. فضایی که در هر خودرو برای باطری در نظر گرفته شده است متفاوت است و همین امر باعث می شود باتری خودروها از نظر ابعاد نیز با هم تفاوت هایی داشته باشد. در خودروی پیکان باتری باید دارای ارتفاعی 30 سانتی متری، طول 23 سانتی متر و دارای عرض 18 سانتی متری باشد.

مونتاژ خودرو در ایران‌خودرو به همین‌ترتیب تا سال ۱۳۶۴ ادامه یافت و تا این سال کماکان قطعات اصلی از خارج وارد و شرکت ایران‌خودرو آنها را مونتاژ می‌کرد و درکنار آن قسمت‌هایی چون بدنه، رادیاتور، شیشه و کمک فنر عقب و جلو در ایران ساخته می‌شدند. در این سال با توقف خط تولید پیکان در انگلستان ایران‌خودرو با کاهش واحد انتقال قدرت اصلی مواجه شد و تولید پیکان از سقف بیش از ۷۰ هزار دستگاه در سال ۱۳۶۳ به سه هزار دستگاه در سال ۱۳۶۸ سقوط کرد. مونتاژ پیکان در ایران تا سال ۱۳۶۴ ادامه داشت تا اینکه خط تولید پیکان در کرایسلر اروپا متوقف و با پژو ادغام شد. در نتیجه این ادغام،‌ ایران خودرو با مشکلاتی در تهیه و واردات پیشرانه و قطعات آن مواجه شد و تولید پیکان از ۷۰ هزار دستگاه به ۳ هزار دستگاه در سال ۱۳۶۸ رسید. جشن تولد پیکان؛ شعر تولد تولد تولدت مبارک، اولین بار برای پیکان سروده شد. پیکان یکی از خاطره سازترین و محبوب ترین خودروها برای اکثر ایرانیان است و در زمان خودش یکی از بهترین خودروهای بازار جهانی خودرو محسوب میشد.