بر اساس آ،ین داده‌هایی که در صندوق‌های ورودی ما آمده است، ممکن است بهبودی در بازارهای حمل‌ونقل با مشکل مواجه شده باشد.

تناژ کامیون های کرایه ای ایالات متحده در ژانویه به شدت کاهش یافت و این تصور را ایجاد کرد که بازار حمل و نقل در حال تغییر است. نرخ کل بازار نقدی افزایش یافت، اما تنها به دلیل قدرت در بخش تخت. نرخ ون و داور کمتر بود.

سفارشات تری، به شدت کاهش یافت که منع، کننده عدم اطمینان در بین اپراتورها و پایان بالقوه تقاضای متوقف شده از بازار محدود شده زنجیره تامین است که در دو سال گذشته شاهد آن بوده ایم.

نمودار تناژ کامیون

تناژ کامیون “به واقعیت باز می گردد”

بر اساس آ،ین داده های انجمن حمل و نقل آمریکا (ATA)، تناژ کامیون های اجاره ای ایالات متحده در ژانویه 3.5 درصد کاهش یافت.

باب کاستلو، اقتصاددان ارشد ATA، گفت: «داده‌های ژانویه برای هر ،ی که فکر می‌کرد بازار حمل‌ونقل در شرف تغییر است، بازگشتی به واقعیت بود. آب و هوای بد زمست، در ژانویه احتمالاً به حجم خودروها لطمه می زند، نه اینکه به افت شدید تعدادی از محرک های تناژ از جمله ،ده فروشی، شروع مسکن و تولیدات اشاره کنیم.

این شاخص نسبت به سال قبل 4.7 درصد کاهش داشت. مشکل 11هفتم مستقیم کاهش سالانه.

نمودار شرایط حمل و نقل
(منبع: FTR)

شرایط حمل و نقل در ماه دسامبر بدتر شد

بر اساس شاخص شرایط حمل و نقل FTR که به شدت از 1.35- در نوامبر به -4.31 در ماه بعد کاهش یافت، شرایط حمل و نقل در دسامبر بدتر شد.

این کاهش به دلیل افزایش هزینه سرمایه و بدتر شدن نرخ حمل و نقل است. FTR پیش بینی می کند که این شاخص تا سال جاری زیر شرایط بازار خنثی باقی بماند.

Avery Vise، معاون حمل‌ونقل FTR، گفت: «ما در نهایت نشانه‌هایی را می‌بینیم که حامل‌های بزرگ‌تر دیگر حجم زیادی از ظرفیت راننده‌ای را که توسط حامل‌های کوچک ش،ت خورده جابجا شده است، جذب نمی‌کنند، که نشان‌دهنده کاهش مداوم ظرفیت است که در نهایت می‌تواند جرقه‌ای در بازار ایجاد کند.» .

«اگر افزایش اخیر قیمت گازوئیل ادامه یابد، تخلیه ظرفیت در میان شرکت‌های حمل‌ونقل کوچک تسریع خواهد شد. با این حال، صنعت به تقاضای حمل و نقل بیشتر نیاز خواهد داشت و ما هنوز هیچ گونه عطف قابل توجهی در حجم حداقل تا نیمه دوم سال جاری شاهد نیستیم.

نمودار سفارشات تری،
(منبع: FTR)

سفارشات تری، برای شروع سال به شدت کاهش یافت

طبق گزارش FTR، سفارشات تری، در ژانویه 34 درصد از سطح دسامبر به 15518 دستگاه کاهش یافت. این همچنین 38 درصد کمتر از اعداد ژانویه گذشته و 23 درصد کمتر از میانگین سال 2023 بود.

تولید سالانه به میزان 22 درصد کاهش یافت که کمترین میزان تولید از ژانویه 2023 را به خود اختصاص داد.

اریک استار،، رئیس FTR گفت: «افت نسبتاً مشابه هم در تولید و هم در عقب ماندگی‌ها منجر به تغییر مادی در نسبت تولید عقب مانده به ساخت که 7.1 ماه است، ایجاد نمی‌کند». این نسبت به دلیل سطوح پایین تولید کمی افزایش یافته است و بالاتر از میانگین تاریخی قبل از سال 2020 است. جهش در این نسبت در فصل تعطیلات طبیعی است و تصویر کلی هنوز از صنعتی است که به حرکت خود به سمت قبل ادامه می دهد. -سطح پایداری همه‌گیر.»

ACT Research سفارش‌های تری، را 13700 دستگاه گزارش کرده است که نسبت به سال گذشته 43 درصد کاهش یافته است. این برای پیش بینی کننده صنعت تعجب آور نبود.

جنیفر مک‌نیلی، مدیر تحقیقات بازار خودروهای تجاری و انتشارات در ACT Research، گفت: «با کاهش تقاضای سرکوب‌شده‌ای که در چند سال گذشته این صنعت از آن برخوردار بود، تا حد زیادی کاهش یافت، یک افتتاحیه نرم‌تر در سال 2024 انتظارات را برآورده می‌کند. سفارشات خالص به دلیل سودآوری ضعیف برای کامیون داران اجاره ای به چالش کشیده شده است، و تفسیرهای حکایتی از تولید کنندگان تری، در طول چند ماه گذشته نشان دهنده این کندی بوده است، زیرا آنها به اشتراک گذاشته اند که سفارشات می آیند اما نه با همان سرعت سریع. که آنها چند سال گذشته دارند.»

مک‌نیلی افزود: «نتایج این ماه همچنان از تز ما حمایت می‌کند که وقتی ناوگان پولی به‌دست نمی‌آورند، توانایی و/یا تمایل آن‌ها برای ،ید تج،ات خاموش می‌شود. با این حال، سفارشات پایین‌تر نشان‌دهنده یک سال فاجعه‌بار در آینده نیست، بلکه سالی است که کمتر ستاره‌ای از آنچه اخیراً دیده‌ایم، هدف است.»

مک‌نیلی گفت که از نظر لغو افزایش‌یافته، وانت‌های خشک پیشتاز هستند.

او گفت: «واضح است که با توجه به ظرفیت بازارها، هیچ، به نسبت تری، به تراکتور بالاتر نیاز ندارد.

نرخ های بازار نقدی

نرخ‌های بازار نقطه‌ای توسط بخش تخت افزایش یافته است

به گزارش Truckstop، مجموع نرخ های بازار نقدی برای هفته منتهی به 16 فوریه افزایش یافت، اما این به دلیل قدرت در بخش تخت بود. نرخ وانت و داور برای چهارمین هفته متوالی کاهش یافت.

آگهی‌های کامیون فقط اندکی افزایش یافت و شاخص تقاضای بازار را به 62.3 رساند که بالاترین سطح در یک ماه گذشته است.

گزارشی از Truckstop و Bloomberg Intelligence نشان داد که چالش‌های بازار نقطه‌ای نزدیک به پایان است.

لی ک،کو، تحلیلگر ارشد حمل و نقل بار و تدارکات در بلومبرگ اینتلیجنس، می گوید: «ممکن است بدترین وضعیت برای بازار نقطه ای بارگیری کامیون در آمریکای شمالی نزدیک باشد. “ظرفیت ممکن است کاهش یابد زیرا نرخ ها نزدیک یا کمتر از هزینه های عملیاتی هستند که برای رسیدن به تعادل بازار نقدی بسیار مهم است.”

یک نظرسنجی از مشتریان Truckstop نشان داد که: 68٪ از پاسخ دهندگان احساس می ،د حجم در سه ماهه چهارم کمتر است، که 23٪ نشان می دهد که آنها صاف هستند. ا،ریت احساس ،د تقاضای فعلی به پایین ترین حد خود رسیده است. تنها 14 درصد از شرکت های حمل و نقل پاسخ دادند که طی شش ماه آینده تراکتور اضافه خواهند کرد. 46 درصد انتظار دارند که نرخ ها طی سه تا شش ماه آینده ثابت بماند و تنها 22 درصد انتظار بهبود دارند. و 43 درصد اعتراف ،د که در مورد وضعیت خود در شش ماه آینده مطمئن نیستند.

کندرا تاکر، مدیر اجرایی Truckstop، گفت: “ما احساسات مشتریان خود را به اشتراک می گذاریم و یک چشم انداز خوش بینانه داریم که شرایط بازار لحظه ای امسال بهبود خواهد یافت.”



منبع: https://www.trucknews.com/business-management/economic-trucking-trends-trailer-orders-plummet-as-truck-tonnage-snaps-back-to-reality/1003182282/