داستان پیکان به روایت تصویر این خودرو از کجا آمد به کجا رسید بیت‌ ران + تصاویری از انواع پیکان

نمونه‌های اولیه تا سال ۱۳۶۲ با موتور ۱۷۲۵ سی‌سی اصلی پیکان عرضه می‌شدند که همچنان پیکان دولوکس نام داشتند. خرید باطری ماشین پیکان سواری درجه یک راهکارهای خاصی دارد که در این مطلب به آن ها اشاره نموده ایم. در سال ۱۳۷۰ ایران خودرو با استفاده از سیستم تعلیق و موتور ۱۸۰۰ سی سی، پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، نوع جدیدی از پیکان را که در ایران به پیکان پژویی معروف شد تولید نمود و تا ۶ سال به تولید آن ادامه داد. این در شرایطی است که سه سال بعد از توقف پروژه پیکان جدید، ایران خودرویی ها مجبور به حذف پیکان از خطوط تولید خود شده و رفته رفته بازار خودروهای ارزان کشور را دودستی تقدیم پراید می کنند. با این حال، آبی های جاده مخصوص تصمیم می گیرند پروژه پیکان جدید را در سال 84 دوباره فعال کنند. از همین رو در اواخر این سال و تنها چند ماه پس از رفتن پیکان، پروژه X11 دوباره به راه می افتد تا خودروسازی ایران در آستانه بازگشت پیکان قرار گیرد.

  • ایران خودرو با قطعاتی که داشت یک پیکان جدید به نام کارلوکس ساخت.
  • با پول پیکان مهندسان جوانی که در مرکز تحقیقات ایران خودرو مشغول به کار بودند سعی کردند تا خودروی ملی را با نام پیکان جدید طراحی کنند.
  • اما هنوز هم آسفالت‌ها، جدول‌ها و خیابان شهر تهران پر از خاطرات پیکان‌های گوجه‌ای قرمز هستند.
  • این خودرو در طراحی خارجی با دولوکس یکی بود و در داخل نیز از یکی از زیباترین داشبوردها بین تیپ‌های مختلف پیکان بود.

به منظور تامین قسمتی از قطعات اساسی خودروهای تولیدی کارخانجات صنعتی، ایران ناسیونال بطور مستقیم و غیرمستقیم در ایجاد واحدهای صنعتی و تولید نقش داشت و تولید بسیاری از قطعات خودرو را در کارخانه‌های داخلی و به کمک شرکت‌های خارجی شروع کرد. قیمت وانت پیکان مانند اغلب خودروهای موجود در ایران، همواره با افزایش و کاهش‌های زیادی همراه بوده است. مخصوصا زمانی‌که به‌دنبال قیمت پیکان وانت کارکرده و دست ‌دوم باشید، با یک معادله چندمجهولی روبه‌رو هستید؛ چراکه فاکتورهای زیادی ازجمله قطعات تعویض‌شده یا رنگ‌شده، میزان کارکرد و …

پیکان استیشن؛ پوستر تبلیغی آن که نشان می داد این خودرو برای شکارچیان خودروی مناسبی است. قابلیت‌های موبایل آیفون 6S آیفون 6S و آیفون 6S پلاس از لحاظ ظاهری تغییراتی نسبت به آیفون‌های سال گذشته نداشته‌اند اما شرکت اپل قابلیت‌های جدیدی را در آن‌‌ها تعبیه کرده است. امروزه برندهای مختلف کره ای و ایرانی به وفور در بازار یافت می شوند و می توانید به دلخواه از هر برندی که خواستید خرید کنید. در سال ۱۹۶۸، بزرگترین رالی اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم برگزار شد. طول مسیر این مسابقه رالی ۱۷ هزار کیلومتر بود، تمام کردن آن به یک ماه زمان نیاز داشت و ۱۰۰ خودرو از کمپانی‌های معروف از جمله بنتلی، پورشه، رولزرویس و… در آن حضور داشتند. ««ایرانیان در صف» مزایدهٔ پیکانِ اهدایی شاه به چائوشسکو».

قیمت باطری ماشین توربو

پیکان سدان سری آخر مدل۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ مدل این خودرو شامل سقف پژویی و مدل‌های آخر ۸۳ شامل کیلومتر پژویی بود. به مرور زمان با پیشرفت صنعت خودروسازی برادران خیامی کم‌کم به فکر تولید محصولی متناسب با جیب طبقه متوسط افتادند. قشر متوسطی که توانایی خرید خودروهای گران‌قیمت و لوکس واردتی آلمان و امریکا را نداشتند. به همین بهانه بعد از بررسی فراوان در نهایت به شرکت انگلیسی تالبوت که زیر مجموعه‌ روتس بود، به توافق رسیدند.

این پیکان محبوب‌ترین خودردر ایران برای چندین سال بود و حتی از نشانه‌های لاکچری بودن هم داشتن پیکان قرمز گوجه‌ای جوانان بود. تفاوت این تیپ با تیپ‌های دولوکس و کارلوکس، در نمای جلو و رینگ‌ها است. در نمای جلو، جلو پنجره تغییر کرده و چراغ‌ها از مستطیلی یک تکه، به دو چراغ گرد در هر طرف تغییر کرده بود. در داخل اتاق هم تغییراتی مانند داشتن آمپر باطری و فشار روغن درکنار درجه بنزین و دمای موتور بود. پیکان اتومبیلی که امکان ماشین‌دار شدن را برای هزاران هزار ایرانی ممکن کرد و لحظه‌های طلایی بسیاری را برای ایرانی‌ها رقم زد قبل از ورود به ایران، ۱۲ سال در انگستان تولید می‌شد‏. تولیدکنندگان پیکان پول زیادی برای تغییر آن نداشتند و سعی می‌کردند با تغییر چهره‌اش مشتری جذب کنند.

چگونه بفهمیم باتری پیکان دچار خرابی شده است؟

این ماشیندر سال 1346 هجری شمسی به عنوان اولین خودروی ایرانی توسط گروه خودروسازی ایران خودرو تولید و عرضه شد و به سرعت مورد استقبال مشتریان ایرانی قرار گرفت. این خودرو با داشتن بدنه مقاوم و استحکام بالای قطعات آن هنوز هم می تواند به عنوان رقیبی برای پراید محسوب شود. خودروی پیکان در مدل های مختلفی ساخته شده است و با اینکه مصرف سوخت بالایی دارد اما مدل های دوگانه سوز آن نیز ارائه شده و حتی امروزه نیز افراد زیادی به دنبال این خودروی محبوب هستند. تولید این خودروبعد از انقلاب کاهش یافت و در سال 1384 شمسی به طور کامل متوقف شد.

قیمت کارشناسی شده طبق گزارش کامل وضعیت سلامت فنی، بدنه و آپشن‌های خودرو تعیین می‌شود و منجر به خرید خودرو با قیمت منصفانه خواهد شد. باتری فابریکی که در کارخانه روی پیکان نصب می شود یک باطری اسیدی 60 آمپر 12 ولتی است. حاضر در این مسابقه، در تهران و در کارخانه ایران ناسیونال سرویس می‌شدند. با آنها قرار‌داد ببندید و بگویید که می‌خواهیم موتور آن را روی یک شاسی سوار کنیم که در داخل ایران خواهیم ساخت. تولد پیکان؛ در دهه 60 میلاد با دو چراغ گرد بزرگ که فقط وانتِ چراغ گرد آن به ایران آمد. یکی از تبلیغات پیکان در انگلستان؛ شاید دانستن این مطلب جالب است که تولید این خودرو پس از یک دهه تولید در انگلستان، در ایران شروع شد.