به مجموعه شش ،متی DAT Freight & Analytics در مورد چرت زدن، فیزیولوژی خواب، برنامه ریزی و برنامه ریزی سفر خوش آمدید.. در حالی که این اطلاعات برای کامیون داران در محیط های عملیاتی پرخطر هدف قرار می گیرد، اما برای همه افراد در صنعت لجستیک به همان اندازه مفید خواهد بود. این هفته، ما عمیقاً به سراغ چهار دزد بزرگ خواب خواهیم رفت.

چه ،ی و چه چیزی خواب شما را می دزدد؟

نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا محصولی هستند که ممکن است بسیاری آن را تجربه کرده باشند. ورزشکاران، دانش‌آموزان و ،ت‌کاران متحدی را در این نوشیدنی انرژی‌زا پیدا کرده‌اند که نقش آن تامین کا،ی زیادی در لحظات ضروری است که برای ادامه فعالیت‌هایشان به تمام انرژی نیاز دارد. استقامت تقریباً فوراً پر می شود و در حالی که بدن ظرفیت های خود را بهبود می بخشد، می تو،د وظیفه خود را انجام دهید.

جای تعجب نیست که نوشیدنی های انرژی زا محبوبیت پیدا کرده اند، اما در همان زمان، مردم شروع به پرسیدن سؤالاتی در مورد تأثیرات احتمالی نوشیدنی بر وضعیت عمومی سلامتی کرده اند. برخی می‌گویند که نوشیدنی‌های انرژی‌زا معمولاً از مواد خاصی ساخته می‌شوند که اگرچه قانونی و تأیید شده است، اما در صورت مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های انرژی‌زا می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند.

برخی از نوشیدنی های انرژی زا نیز سرشار از قند هستند. پس از ورود به بدن، قند به جریان خون منتقل می شود. هنگامی که اثر نوشیدنی انرژی زا از بین می رود و سطح قند خون کاهش می یابد، کاربران احساس صافی و خستگی می کنند. سایر عوارض جانبی نوشابه های انرژی زا به شدت به کافئین موجود در آنها مرتبط است. بیشتر در مورد آن بعدا.

الکل

بسیاری از آنها یک لیوان کوچک شبانه دارند تا به آنها کمک کند بخوابند … مشکل اینجاست که کلاه های شبانه معمولاً کوچک نیستند و به شما کمک نمی کنند بخوابید. خواب را بدتر می کنند. تحقیقات نشان می دهد که اگرچه از هر هفت نفر یک نفر – و بیش از یک چهارم افراد مبتلا به بی خوابی – از الکل به ،وان کمکی برای خواب استفاده می کنند، اما خواب را حتی در سطوح نسبتاً پایین مختل می کند.

هر چه بیشتر بنوشیم، در نهایت خسته تر می شویم. اخیرا نظر سنجی انجام شده توسط و، بهداشت نشان داد که 58٪ از مردم از اینکه نوشیدن الکل می تواند خواب خوب شبانه را مختل کند، بی اطلاع بودند. در حالی که الکل در واقع باعث می‌شود که سریع‌تر بخوابید، حداقل اگر بیش از حد نوشیده نشود – این یک اثر تسکین‌دهنده طبیعی دارد. با این حال، هنگامی که شما به خواب می روید، معماری خواب را مختل می کند – الگوی خواب و امواج مغزی که باعث می شود در صبح احساس شادابی کنید.

کافئین

تقریبا 90 درصد از مردم آمریکای شمالی مصرف می کنند کافئین هر روز. صف های صبحگاهی در کافی شاپ های محبوب و محبوبیت انرژی نوشیدنی ها نشان می دهد که مردم بدن خود را برای دریافت آن احساس بیداری تقویت می کنند.

متأسفانه، آنها در حال ایجاد یک چرخه معیوب برای خود هستند که در آن به دلیل احساس خستگی کافئین مصرف می کنند، اما نمی توانند بخوابند زیرا کافئین هنوز در سیستم آنها وجود دارد. هنگامی که نیکوتین وارد ،یب می شود، مصرف کنندگان/سیگاری های کافئین حتی در معرض خطر بیشتری برای اختلال خواب و مشکلات هستند.

یک فنجان قهوه را می توان در عرض چند دقیقه مصرف کرد، اما آیا می دانستید که می تواند در شما بماند بدن برای تقریبا یک روز کامل؟ نیمه عمر کافئین تقریباً شش ساعت است. بنابراین، نوشیدنی با 200 میلی گرم کافئین که در ظهر مصرف می شود، همچنان در ساعت 6 بعد از ظهر تقریباً 100 میلی گرم در بدن شما خواهد داشت. با نزدیک شدن به زمان خواب، آثاری (یا بیشتر) از کافئین همچنان در سیستم شما باقی می‌ماند و آن را فعال می‌کند و از خواب عمیقی که بدن به آن نیاز دارد جلوگیری می‌کند. نیمه عمر نیکوتین تقریباً 60 دقیقه است.

قانون طلایی این است که اگر باید کافئین مصرف کنید، سعی کنید روزانه بعد از ساعت 3 بعد از ظهر و 3 بامداد مصرف را محدود کنید.

نیکوتین

مشکلات خواب به این دلیل ایجاد می شوند که نیکوتین مغز را تحریک می کند و باعث می شود که بیش از حد کار کند و چرخه خواب را مختل می کند. علاوه بر این، نیکوتین فرد را از تمرکز بر روی کارهای خاص برای مدت طول، ناتوان می کند و این شامل خواب نیز می شود.

سلب مسئولیت: این اطلاعات به ،وان جایگزینی برای توصیه های پزشکی از سوی پزشک متخصص یا انحراف از عملکرد ایمن وسایل نقلیه موتوری طراحی نشده است. اگر در مورد کاربرد ایمن این اطلاعات در شرکت خود سؤالی دارید، لطفاً با سرپرست فوری خود مشورت کنید. اگر نگر، های سلامتی دارید که بر خواب شما تأثیر منفی می گذارد، لطفاً فوراً با پزشک خانواده خود مشورت کنید.

منبع: https://www.dat.com/blog/weekly-market-update-for-february-20th-2024-sleep-hygiene-part-4