کامیون دایم، اعلام کرده است که فناوری های حمل و نقل خودران خود را با قابلیت های کامیون برقی خود ،یب می کند تا اولین کامیون خودران خود را با باتری الکتریکی به نمایش بگذارد.

یک فریت لاینر eCascadia به ،وان پلتفرم پایه عمل خواهد کرد که فناوری های مستقل بر روی آن لایه بندی خواهند شد. هدف آن این است که تا سال 2027 خودروهای خودران را به صورت تجاری عرضه کند. سازنده کامیون این هفته یک کنفرانس تلفنی با مطبوعات تجاری برگزار کرد تا در مورد این ابتکار بحث کند و ادعا کرد که نه تنها به یک کامیون سنگین آلایندگی صفر منجر می شود، بلکه خودرویی ایمن تر نیز خواهد داشت.

کامیون خودران برقی در جاده
(ع،: DTNA)

جان او،ی، رئیس و مدیر عامل شرکت دایم، تراک آمریکای شمالی (DTNA) در این باره گفت: «با ،یب فناوری‌های بدون انتشار و خودمختار در یک محصول، ما در حال آزمایش راه‌حل‌هایی برای چالش‌هایی هستیم که مشتریانمان در آینده با آن‌ها مواجه خواهند شد. انتشار مرتبط

ما می‌خواهیم به آن‌ها انتخاب‌هایی بدهیم که به آن‌ها اجازه می‌دهد بهترین کاری را که انجام می‌دهند انجام دهند: جهان را در حال حرکت امروز و به سمت آینده نگه دارند. این امر به آینده نگری، پرسش، آزمایش، یادگیری، بهبود و ایجاد مشارکت با مشتریان ما از سالها قبل نیاز دارد تا در نهایت راه حل من، را پیدا کنیم. این کامیون نمونه ای عالی از آغاز آن فرآیند توسعه است.»

اما ساده نخواهد بود. برای نمونه، سخت‌افزار و نرم‌افزار حمل‌ونقل خودکار سطح 4 انرژی زیادی مصرف می‌کند، چیزی که در یک وسیله نقلیه برقی فوق‌العاده است. سومان نارایانان، مدیر مهندسی رانندگی خودران، خاطرنشان کرد که سخت افزار رانندگی خودران شامل 15 دوربین، سه رادار کوتاه برد، شش رادار دوربرد و چهار رادار دوربرد فوق العاده است که همگی انرژی مصرف می کنند.

داخل کابین
پشته مح،اتی بین صندلی ها بسته بندی شده است. (ع،: DTNA)

پشته مح،اتی نیز که بین صندلی‌ها در تا،ی روز eCascadia در واحد نمایش بسته‌بندی می‌شود، همین‌طور است. و همه چیز باید خنک شود و تمیز نگه داشته شود، ی،ی مصرف انرژی بیشتر. فریت لاینر قصد دارد یک منبع تغذیه اختصاصی برای همه این موارد اضافه کند، متشکل از چهار باتری 12 ولتی سرب اسیدی که در پشت کابین نصب شده اند تا اطمینان حاصل شود که سیستم رانندگی خودران حتی در صورت از کار افتادن سیستم الکتریکی ولتاژ بالا همچنان فعال است.

امروزی Freightliner Cascadia که توسط شرکت تابعه آن Torc Robotics توسعه یافته است، 3.5 کیلووات توان اضافی را بر روی یک پلت فرم دیزلی برای تامین انرژی تمام سخت افزار و نرم افزار اختصاص می دهد.

نارایانان گفت: «ما می د،م که از پشت یک ریاضی دستمال، ،ری از مصرف برق مورد نیاز یک وسیله نقلیه الکتریکی با باتری را تحت تأثیر قرار می دهد. ما در حال اضافه ، اجزای اضافی و مقداری وزن هستیم و می‌خواهیم مطمئن شویم که همه اینها در نظر گرفته شده است.»

این کامیون نمایشی دارای کابین 6×4 روزه با محورهای الکترونیکی پشت سر هم دیترویت و ظرفیت باتری 438 کیلووات ساعت است. 425 ، بخار قدرت، GVWR 82000 پوند و ظرفیت محموله حدود 43000 پوند خواهد داشت که حدود 230 مایل (368 کیلومتر) برد دارد.

eCascadia خودمختار در شارژر
(ع،: DTNA)

شارژ از 0 تا 80 درصد را می توان در 2.5 ساعت با استفاده از یک پورت یا حدود 1.5 ساعت با استفاده از دو پورت انجام داد. DTNA علاوه بر توسعه فناوری رانندگی خودران با Torc Robotics خود، با Waymo نیز کار می کند. زم، که در سال 2027 تجاری شود، قصد دارد انتخاب راننده مجازی را به مشتریان ارائه دهد.

جوآنا بات،، رئیس گروه فناوری‌های خودمختار جه، دایم، تراک، گفت که دایم، از سال 2019 که ا،ریت سهام Torc Robotics را در اختیار گرفت، روی تجاری‌سازی کامیون‌های خودران کار می‌کند و همه قطعات اکنون برای رساندن آن به تولید سری در دسترس هستند. این شرکت از سال 2022 به صورت آزمایشی با Torc اجرا می‌کند و با مشتری، مانند اشنایدر و CR England کار می‌کند تا واقعیت‌های دنیای واقعی را که کامیون‌های خودمختار با آن مواجه می‌شوند، درک کنند.

اخیراً، امسال بر روی یک تامین کننده دوربرد لیدار مستقر شده است.

بات، گفت: ما به همراه Torc در حال پیشرفت قابل توجهی در جهت معرفی کامیون های خودران در ایالات متحده تا سال 2027 هستیم. «در حالی که کامیون‌های خودران با فناوری پیشرانه معمولی را برای اولین راه‌اندازی بازار هدف قرار می‌دهیم، همیشه به آینده نگاه می‌کنیم. ما از یک رویکرد تکراری برای توسعه، آزمایش و بهینه‌سازی فناوری الکتریکی خودمختار استفاده خواهیم کرد و در عین حال امیدوارکننده‌ترین موارد استفاده را با همکاری مشتریان ناوگان خود بررسی خواهیم کرد.»

دایم، گفت کامیون خودرانش، زم، که به صورت تجاری در دسترس باشد، پیشرانه آگنوستیک خواهد بود. اما این به م،ای آموزش مجدد نرم افزار مستقل برای درک تفاوت بین نحوه رانندگی و رفتار کامیون های برقی با باتری در مقایسه با همتایان دیزلی خود است، به خصوص در مورد کنترل حرکت.

بات، انتظار دارد مسیرهای تکرار شونده و ثابت با فرصت های شارژ در امتداد آنها برای کامیون های خودران الکتریکی ایده آل باشد. او می‌گوید: «مشتریان می‌توانند بسته به کاربردشان و نوع فناوری پیشرانه‌ای که برای مورد استفاده‌شان من،‌تر است و می‌توانند اه، کاهش کربنشان را برآورده کنند، از فهرست راه‌حل‌ها انتخاب کنند.»

این حتی ممکن است شامل انتخاب بسته ای باشد که همچنان یک راننده انس، پشت فرمان باشد. بات، گفت eCascadia یک پلت فرم اثبات شده برای ساخت یک کامیون الکتریکی خودکار است. بیش از 55 ناوگان eCascadia را ادغام کرده اند و مجموعاً بیش از 6 میلیون مایل را روی آن گذاشته اند. Freightliner در حال حاضر نیز کامیون الکتریکی متوسط ​​eM2 خود را تولید می کند.

دایم، قصد دارد تا سال 2039 در بازارهای اصلی خود کربن زدایی کند. این شرکت قبلاً تجزیه و تحلیل مسیرهایی را برای آزمایش eCascadia خودمختار آغاز کرده است. احتمالاً از جاده‌هایی که مراکز بار در امتداد کریدورهای بزرگراه ایالات متحده را به هم متصل می‌کنند، آغاز خواهد شد.

eCascadia خودمختار
(ع،: DTNA)



منبع: https://www.trucknews.com/technology/daimler-to-demonstrate-autonomous-electric-truck/1003185084/