طبق گزارش انجمن سازندگان تج،ات (AEMبر اساس آ،ین اعداد، فروش تراکتورهای کشاورزی و کمباین همچنان بین 10 تا 12 درصد از میانگین 5 ساله عقب مانده است. با وجود اینکه فروش واحد تراکتورهای کشاورزی ۱۰۰ ، بخاری برای دومین ماه متوالی افزایش یافت، با افزایش ۳.۲ درصدی نسبت به سال قبل (سال در سال)، کل فروش تراکتورهای کشاورزی در ماه مارس ۱۲.۱ درصد سالانه کاهش یافت. فروش کمباین ها بدتر شد و 23.3 درصد سالانه و 20.4 درصد نسبت به سال قبل (YTD) کاهش یافت.

با داده‌های DAT iQ واضح‌ترین و دقیق‌ترین نمای بازار بار کامیون را دریافت کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=videoseries

با DAT iQ Live هماهنگ شوید، زنده در یوتیوب یا لینکدین، ساعت 10 صبح به وقت شرقی هر سه شنبه.

در بازار 2WD، که 98 درصد از فروش تراکتورهای کشاورزی در ماه مارس را به خود اختصاص داد، فروش 12.2 درصد سالانه و 13.4 درصد YTD کاهش یافت:

  • تراکتورهای 2WD با قدرت کمتر از 40 ، بخار (HP) 15.8٪ سالانه کاهش داشتند.
  • تراکتورهای 2WD با 40 ، بخار تا 100 ، بخار 6.9 درصد سالانه کاهش داشتند.
  • تراکتورهای 2WD با بیش از 100 ، بخار افزایش 3.2 درصدی سالانه داشتند.

به گفته کرت بلیدز، معاون ارشد AEM، «فروش واحد تراکتورهای 100+ ، بخاری نیز در کانادا در ماه مارس رشد کرد و 2.7 درصد نسبت به سال 2023 افزایش یافت. رشد 10.8 درصدی نسبت به سال گذشته در کانادا.”

ناظر بازار

همه نرخ‌های ذکر شده در زیر، هزینه‌های اضافی سوخت را شامل نمی‌شوند، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

پس از جهش پس از فروریختن پل بالتیمور، نرخ‌های ،وجی تخت در هفته گذشته کاهش یافت و با افزایش 6 درصدی حجم بار، 0.19 دلار در هر مایل کاهش یافت و به 2.28 دلار در هر مایل رسید. بیشتر در ج، در لیکلند، فلوریدا، بارها 1% وزنی افزایش یافت در حالی که نرخ حمل و نقل خط با 0.06 دلار در هر مایل به 1.33 دلار در مایل افزایش یافت. تقاضا برای بارهای تخت منطقه ای به تالاهاسی در هفته گذشته بالا بود و نرخ حمل و نقل خط را با 0.13 دلار در هر مایل به 1.67 دلار در مایل افزایش داد.

در هیوستون، بارهای جابجا شده 9 درصد وزنی کاهش یافت در حالی که ظرفیت کم بود. نرخ ها 0.04 دلار در هر مایل به 2.33 دلار در هر مایل افزایش یافت. در پیتسبورگ، حجم بار 2 درصد وزنی کاهش یافت و نرخ‌های نقطه‌ای را 0.05 دلار در هر مایل کاهش داد و به 2.58 دلار در هر مایل رساند. به حامل‌ها به طور متوسط ​​2.18 دلار در هر مایل پرداخت می‌شد که 0.03 دلار به ازای هر مایل وزنی در وزن بارها به راک آیلند، IL، با 11 درصد حجم بارهای جابجا شده بیشتر کاهش یافت.

نسبت بار به کامیون

حجم پست بار تخت به دنبال کاهش 8 درصدی وزنی در هفته گذشته همچنان به کاهش خود ادامه می دهد. حجم ها 18 درصد کمتر از سال گذشته و 2 درصد کمتر از سال 2019 است. پست های تج،ات تخت تخت هفته گذشته صاف بودند و در نتیجه نسبت بار به کامیون با 7 درصد کاهش وزنی به 16.12 رسید.

نرخ های نقطه ای

پس از ثابت ماندن در دو هفته گذشته، نرخ‌های حمل‌ونقل خط مسطح پس از افزایش پنی به ازای هر مایل در هفته گذشته، با میانگین کمی بیش از 2.02 دلار در هر مایل، قدرت مجددی را نشان دادند. میانگین ملی 0.13 دلار در هر مایل کمتر از حجم بارهای جابجا شده 18 درصد نسبت به سال گذشته است که نشان دهنده ظرفیت مازاد در بازار است.

گزارش های هفتگی

منبع: https://www.dat.com/blog/flatbed-report-march-farm-tractor-sales-fall-below-the-5-year-average