بیوگرافی کامل خودرو پراید + مدل ها و تیپ های پراید-دیزل کاران

در حال حاضر بر طبق مصوبات هیئت دولت ورود باتری های خارجی به ایران ممنوع میباشد و به همین دلیل باتری کره ای اصلی با تاریخ تولید به روز در بازار موجود نمیباشد. کیان باتری در وضعیت فعلی به هیچ عنوان استفاده از باتری های خارجی را توصیه نمی نماید. فضای داخلی با توجه به‌اندازه کوچک کلی این خودرو چندان زیاد نیست اما به دلیل اندازه کوچک صندلی‌هایش، فضای نشستن سرنشینان را می‌توان کافی توصیف کرد. داشبورد و کنسول میانی پراید طراحی ساده و مطابق با انواع دیگر پراید را دارد. داشبورد پرایدهای ۱۱۱ که اخیراً تولید می‌شوند تغییریافته و با عنوان داشبورد جدید عرضه می‌شود. البته برخلاف این ظاهر خشن، اسپرو از موتوری نسبتا ضعیف با توان ۱۱۵ اسب بخار سود میبرد کـه نقطه ضعفش هم بود.

  • تب ورود شاسی بلند آفرودر و نیرومند ژاپنی بـه ایران اگرچه با مونتاژ نیسان پاترول درسال ۱۳۶۴ پا گرفت، اما با واردات گسترده تویوتا لندکروزر ۱۹۹۰ بـه ایران فراگیر شد.
  • موتور 63 اسب بخاری پراید نسیم با گشتاور 103 نیوتن در متر، میتواند عملکرد خوبی در اختیار مصرف کننده قرار دهد.
  • افزایش تقاضا باعث شد تا شرکت سایپا، امتیاز تولید این محصول را در سال 1380 از شرکت کیا موتورز دریافت کند(بخرد).
  • همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است.
  • تولیدات سال ۱۳۸۵ این مدل شامل برخی امکانات از قبیل فرمان هیدرولیک، و ترمز ABS بود و وجود نوار چسبی قرمز رنگی ممتد در زه و سپر عقب و جلو، تمایز قابل مشاهده ای را با نسخه های سدان به وجود آورد.

آرام باشید و از رانندگی لذت ببرید و با تیز بینی حواستان به جاده، اتومبیل های دیگر مخصوصا به اتومبیل پراید خود باشد. ℹ️ نگران نباشید تا شما پدال گاز را کنترل میکنید پراید گوش به فرمان شما خواهد بود. آرام باشید و حواستان را به اتومبیل و فضای اطراف دهید و شروع به رانندگی کنید. ℹ️ سویچ را موافق عقربه ساعت بچرخانید و با شنیدن صدای استارت کلید را رها کنید با پای چپ کلاچ را تا ته نگه داشته و دنده یک را جا بزنید. حالا وقت روشن کردن است همین طوری الهی به امید تو استارت نزنید، در حالی که کلاچ را رو به پایین هدایت می کنید با پای دیگر ترمز را داشته باشد.

پراید،111،SE مدل 91

پراید 132 -نسخه سدان پراید 111 است و تفاوتش با پراید 131 که زودتر از این خودرو معرفی شده همرنگ بودن سپر و زه های بدنه است. تنها مزیت پراید 132 نسبت به پراید 111 صندوق عقب جادارتر آن است و از لحاظ فنی مانند سایر پراید ها از همان موتور و گیربکس بهره میبرد. این محصول پراید همانند سایر مدل ها مورد استقبال ایرانیان واقع شده و مردم ادامه مطلب… بنابر اعلام شرکت سایپا تولید مدل‌های ۱۳۲، ۱۱۱ و ۱۳۱ به‌ترتیب در دی ۱۳۹۸، اردیبهشت ۱۳۹۹ و تیر ۱۳۹۹ متوقف شد و خودروهای تیبا، ساینا و کوییک جایگزین مدل‌های پراید شد. سوناتای اواسط دهه ۷۰ همین دوو اسپرو بود کـه با مونتاژ در کرمان موتور تعداد زیادی از خریداران سنتی محصولات ژاپنی رابه سمت خود کشاند. اسپرو ۹۷ با چراغ‌هاي یکپارچه عقب، باله بزرگ روی صندوق، رینگ و لاستیک اسپورت، پوزه تیز و خشن و البته اتاقی جادار در کسری از زمان توانست خود رابه سمبل خودرو‌هاي شرقی اسپورت لوکس در ایران تبدیل کند.

دیفیوزر عقب

پراید ۱۳۱ بیشتر مناسب افرادی است که تازه گواهینامه گرفته‌اند و یا بودجه مناسبی برای خرید خودروهای روزی مثل تیبا و ساینا در اختیار ندارد و همین طور اشخاصی که به خودرو جمع و جوری برای رفت و آمدهای شهری نیاز دارند. تنها رقیب مستقیم پراید ۱۳۱ چه در زمانی که صفر آن در بازار موجود بود و چه در حال حاضر، مدل فیس لیفتش، مجله خبری خودرو یعنی پراید ۱۳۲ است. با کمی بودجه بیشتر، می‌توان مدل‌های کارکرده تیبا صندوقدار را هم در بازار پیدا کرد. هر چند ظاهر و بدنه پراید ۱۳۱ به صورت جزئی تغییر کرده اما طراحی داخلی این سدان کوچک از نو انجام شده است. این طراحی داخلی برای اولین بار در پراید ۱۴۱ انجام شد و بعدها به دیگر اعضای خانواده X100 رسید.

خوب بود.اما به نظرم برای ترمز گرفتن اول پدال ترمز باید گرفته بشه و پشتش سریع کلاچ رو تا آخر میگیریم.شما برعکس گفتید چون اگر اول کلاچ رو بگیریم سرعت ماشین بیشتر میشه و خطرناکه. هیچ چیز به اندازه حفظ آرامش و داشتن اعتماد به نفس نمی تواند موجب موفقیت شما شود. حتی بسیاری از افراد هستند که سالها تجربه رانندگی با ماشینهای مختلف دارند، اما به خاطر شرایط حاکم در آزمون و نقل قولهای بی اساس سایر شرکت کننده ها ، دچار استرس می شوند. شما برای آزمون رانندگی محدودیتی از نظر تعداد دفعات شرکت در آزمون عملی ندارید.