گزارش های بازرسی گسترده می تواند هزینه ها را در مغازه های دارای گواهی SAAQ افزایش دهد


Société de l’،urance automobile du Québec (SAAQ) یک پلت فرم خدمات آنلاین ساده شده به نام SAAQclic را در اوایل سال 2023 پیاده سازی خواهد کرد – اما در این فرآیند به لایه جدیدی از اطلاعات نیاز دارد. و این می تواند هزینه بازرسی های مک،کی انجام شده توسط فروشگاه های دارای گواهی SAAQ را افزایش دهد.

سیمون مرسیه، مدیر کل انجمن ا،ام آوران و تأیید مک،ک کبک، توضیح داد: «با استقرار سیستم جدید، دستورالعمل‌های جدیدی اعمال می‌شود، از جمله دستورالعملی که از فروشگاه‌های دارای گواهی می‌خواهد در صورت یافتن نقص، مجموعه‌ای از اندازه‌گیری‌ها را انجام دهند. ASMAVERMEQ)، در مصاحبه ای.

گزارش جدید SAAQ که یک نسخه از آن توسط حمل و نقل کامیون، شامل ستونی برای ثبت اندازه گیری ها در صورت بروز نقص می باشد. بیش از 70 نقص در صورت شناسایی نیاز به چنین اندازه گیری هایی دارند که مستقیماً بر زمان مورد نیاز برای بازرسی تأثیر می گذارد.

فرم بازرسی SAAQ
گزارش‌ها به اندازه‌گیری‌های اضافی نیاز دارند – و این کار زمان بر است. (تصویر: SAAQ)

به ،وان مثال، در حال حاضر، اگر یک بازرس تراشه ای را در شیشه جلو پیدا کند، آن را با یک کد و نشانه یادداشت می کند تا آن را تعمیر کند. مرسیه گفت: با گزارش‌های جدید، بازرس باید تراشه را بر حسب میلی‌متر اندازه‌گیری کرده و آن را در گزارش و در سیستم کامپیوتری SAAQ وارد کند.

اندازه‌گیری‌ها برای ایمنی جاده‌ها خوب هستند… هرچه دقیق‌تر باشید، بهتر است.»

اما فروشگاه‌های دارای گواهی اکنون در حال بررسی این هستند که آیا برای جبران درآمدی که به دلیل مراحل اضافه از دست می‌رود، قیمت‌ها را افزایش دهند یا خیر.

مرسیه گفت: “بیایید بازرسی را در نظر بگیریم که به طور متوسط ​​12 بازرسی در روز انجام می دهد و 50 درصد از این بازرسی ها به دلیل ا،امات اندازه گیری جدید 30 دقیقه تمدید می شود.” این سه ساعت به یک روز کاری عادی اضافه می کند. در طول یک سال کامل، این معادل 700 ساعت از دست دادن بازرسی مک،کی در یک مغازه است. این تأثیر عمده ای دارد.»

ASMAVERMEQ ،ن می زند که شبکه فروشگاه های دارای گواهینامه حدود 300000 بازرسی در سال انجام می دهد. به طور محافظه کارانه، ،ن زده می شود که ا،امات جدید زمان بازرسی را حدود 20٪ افزایش می دهد. از نظر تئوری، این به م،ای 60000 بازرسی سالانه کمتر در کبک است.

قیمت های بازرسی چقدر افزایش می یابد؟

آیا مغازه ها نرخ خود را 20 درصد افزایش می دهند یا 25 درصد؟ مرسیه نمی تواند بگوید زیرا تعیین قیمت های بازرسی در اختیار ASMAVERMEQ نیست.

بازرسی خودروهای سنگین بسته به منطقه بین 150 تا 200 دلار هزینه دارد که میانگین هزینه آن حدود 170 دلار است.

شرکت‌ها چگونه می‌خواهند این موضوع را مدیریت کنند؟ هنوز به ،وان یک خبر تازه است. اما از دست دادن سودآوری و افزایش قیمت، مطمئناً وجود خواهد داشت.» مرسیه گفت.

علاوه بر این، مغازه‌های شلوغ برای تامین تقاضا مشکل بیشتری خواهند داشت.

شرکت‌های حمل‌ونقل که بخشی از برنامه نگهداری پیشگیرانه SAAQ (PEP) هستند – و برای انجام بازرسی‌های خود تأیید شده‌اند – تحت تأثیر این تغییرات قرار نمی‌گیرند. SAAQ نمی تواند آنها را م،م به انجام هر گونه اندازه گیری در طول ممیزی خود کند.

با این حال، SAAQ قصد دارد فرم‌های نمونه موجود در وب‌سایت خود را اصلاح کند و در صورت انتخاب ناوگان PEP، فضایی را برای اندازه‌گیری‌های مرتبط اضافه کند.




منبع: https://www.trucknews.com/equipment/expanded-inspection-reports-could-increase-costs-at-saaq-certified-s،ps/1003171183/