بازار حمل و نقل قراردادی، شاخص کلیدی سلامت این صنعت، با وجود افزایش جزئی ماه گذشته در انجمن حمل و نقل آمریکا (American Trucking Association) همچنان به نرم شدن خود ادامه می دهد.ATA) شاخص تناژ کامیون با تنظیم فصلی پیشرفته (SA). شاخص تناژ ATA، که شامل بار کامیون و بار LTL است، تحت سلطه حمل و نقل قراردادی با حداقل بارهای بازار نقطه ای است. در مقایسه با مارس 2023، شاخص SA 1٪ کاهش یافت، سیزدهمین کاهش متوالی سال به سال (y/y).

با داده‌های DAT iQ واضح‌ترین و دقیق‌ترین نمای بازار بار کامیون را دریافت کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=videoseries

با DAT iQ Live هماهنگ کنید، زنده در یوتیوب یا لینکدین، ساعت 10 صبح به وقت شرقی هر سه شنبه.

باب کاستلو، اقتصاددان ارشد ATA هشدار داد: «تناژ در ماه مارس نشان می‌دهد که حجم حمل‌ونقل با کامیون کم‌رنگ است و واضح است که رکود حمل‌ونقل با کامیون تا سه ماهه اول ادامه دارد». در سه ماهه اول سال 2024، شاخص تناژ ATA نسبت به سه ماهه قبل 0.8 درصد کاهش یافت و نسبت به سال قبل 2.4 درصد کاهش یافت که نشان دهنده چالش های مداوم صنعت است.

ATA از دهه 1970 شاخص تناژ حمل شده را بر اساس بررسی های مربوط به اعضای خود مح،ه کرده است. با توجه به ت،یم بین حمل و نقل قراردادی و لحظه ای، آ،ین داده های کنسرسیوم حمل و نقل قراردادی DAT نشان می دهد که حدود 15 درصد از کل بارها در این سه ماهه در بازار لحظه ای جابجا می شوند و مابقی در بازار قراردادی.

ناظر بازار

همه نرخ‌های ذکر شده در زیر، هزینه‌های اضافی سوخت را شامل نمی‌شوند، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

هفته گذشته، بارهای جابجا شده در پنج ایالت برتر کشور از نظر حجم بازار لحظه ای ثابت بود: کالیفرنیا، تگزاس، ایلینوی، جورجیا و نیوجرسی، در حالی که نرخ حمل و نقل خط با 0.02 دلار در هر مایل افزایش یافت و به میانگین ،یبی 1.70 دلار در هر مایل رسید. سودهای جامد در کالیفرنیا گزارش شد، جایی که بارها در هفته گذشته کمی بیش از 1٪ افزایش یافت، در حالی که نرخ حمل و نقل خطی برای بارهای ،وجی 0.05 دلار در هر مایل افزایش یافت و به 1.90 دلار در مایل رسید که 0.04 دلار در مایل بیشتر از سال گذشته بود. در خط معیار لس آنجلس به سمت شمال به استاکتون، بارها 15 درصد وزنی افزایش یافت، در حالی که نرخ های نقدی با 0.04 دلار در هر مایل افزایش یافت و به 2.58 دلار در مایل رسید، تقریبا 0.06 دلار در مایل کمتر از سال گذشته.

سودهای مشابهی در گرجستان گزارش شد، جایی که در هفته گذشته با افزایش 2 درصدی حجم بار، نرخ ها با 0.05 دلار در هر مایل به 1.69 دلار در مایل افزایش یافت. در مسیر پرحجم ج، به لیکلند، بارهای جابجا شده 1% وزنی کاهش یافت و نرخ‌های نقطه‌ای ثابت در 2.48 دلار در هر مایل بود. همانطور که فصل تولید به سمت اوج اوا، ماه می در فلوریدا پیش می رود، ظرفیت ون خشک هفته گذشته کمتر بود. نرخ حمل و نقل خط ،وجی فلوریدا 0.06 دلار در هر مایل افزایش یافت و به 1.16 دلار در مایل رسید، اما در سال 2019 و سال گذشته تقریباً 0.10 دلار در هر مایل عقب تر بود.

نسبت بار به کامیون

حجم پست بار وانت خشک، پس از افزایش 11 درصدی پایان ماه گذشته در هفته گذشته، بالاترین میزان در شش هفته گذشته بود. حجم خودروها حدود 6 درصد بیشتر از سال گذشته است، در حالی که تج،ات مسیر خود را مع، ،د، 8 درصد وزنی کاهش یافت و در نتیجه نسبت بار به کامیون ون خشک با 21 درصد افزایش به 3.81 رسید.

نرخ های لحظه ای Linehaul

پس از کاهش اندکی در پنج هفته گذشته، میانگین نرخ ملی حمل و نقل خطی ون خشک با کمی بیش از یک پنی در هر مایل افزایش یافت و به 1.57 دلار در هر مایل در هفته گذشته رسید. در مقایسه با سال گذشته، نرخ حمل‌ونقل خطی 0.05 دلار در هر مایل کمتر است که 12 درصد حجم بارهای جابجا شده بیشتر است.

گزارش های هفتگی

منبع: https://www.dat.com/blog/dry-van-report-truckload-freight-volumes-remain-lack،er