گزارش Flatbed: به نظر می رسد Daseke سال 2022 را با یک سال خوب دیگر در 2023 تکرار کند – DAT Freight & Analytics


سه ماهه سوم سال 2022 یک فصل عالی دیگر برای شرکت Daseke بود.نزدک: DSKE)، بزرگترین شرکت حمل و نقل و لجستیک تخصصی و تخت مسطح در آمریکای شمالی. تا 30 سپتامبر، ناوگان Daseke متشکل از 4649 تراکتور (3.1٪ افزایش در سال) و 11028 تری، تخت و تخصصی (2.1٪ کاهش در سال) است و در سراسر ایالات متحده، کانادا و مکزیک فعالیت دارد. این اپراتور مستقر در تگزاس درآمد سه ماهه دوم را 462.8 میلیون دلار گزارش کرد که 8.2 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت. نسبت عملیات تعدیل شده برای سه ماهه سوم 90.8 درصد بود که نسبت به نسبت عملیاتی 88.7 درصدی ثبت شده در سه ماهه مشابه سال گذشته بهبود یافت.

به گفته جاناتان سپکو، مدیر اجرایی Daseke، «بدون هیچ همتای عمومی مانند Daseke، مدل متمایز ما با تمرکز بر بازارهای صنعتی متنوع و نهایی، و همچنین ابتکارات تحول‌آفرین مستمر، داسکه را به‌طور منحصربه‌فردی در جایگاهی قرار می‌دهد که باید دیگری باشد. علیرغم ابهام کلان، سال جامد در سال 2023 است.

راه‌حل‌های تخصصی Daseke همچنان از قدرت در محموله‌های با امنیت بالا، هوافضا و کشاورزی بهره می‌برد که منجر به بهبود درآمد سالانه 10.8 درصدی و جبران کاهش حجم انرژی باد شد. این قدرت در محیط حمل و نقل، علیرغم فشارهای تورمی هزینه، از حاشیه ها حمایت کرد. متوسط ​​نرخ هر مایل در سه ماهه سوم با 7.3 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 3.66 دلار در هر مایل رسید.

در واحد تجاری Flatbed Solutions، بهبود در ساخت و ساز و ساخت بیش از کاهش حجم فولاد را جبران کرد. علیرغم نرم شدن در بازار کلی حمل و نقل، بخش تخت مسطح همچنان به جذب نرخ های بالاتر از بازار ادامه داد و باعث افزایش درآمد 5.8 درصدی نسبت به سه ماهه مشابه سال قبل شد. متوسط ​​نرخ تخت مسطح در هر مایل در سه ماهه سوم با 1.2% افزایش نسبت به سال قبل به 2.60 دلار در هر مایل رسید.

ناظر بازار

همه نرخ‌های ذکر شده در زیر، هزینه‌های اضافی سوخت را شامل نمی‌شوند، مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

ظرفیت تخت مسطح ایالت نیویورک هفته گذشته پس از افزایش 0.16 دلاری در هر مایل وزنی به 2.88 دلار در هر مایل، کم بود. در بزرگ‌ترین بازار نقطه‌ای در آلب،، نرخ حمل‌ونقل خطی با 0.44 دلار در مایل افزایش یافت و به 2.63 دلار در مایل رسید، با بارهای تخت از ج، به بالتیمور با 2.72 دلار در مایل یا تقریباً 1.00 دلار در مایل کمتر از سال قبل. در کانکتیکات همسایه، ظرفیت به دنبال افزایش 0.25 دلاری در هر مایل در هفته گذشته به 1.82 دلار در هر مایل، که دومین پایین ترین نرخ دسامبر در هفت سال گذشته بود، کم بود.

نرخ های تخت در تگزاس هفته گذشته تغییر کرد و پس از ثابت ماندن در چند هفته قبل، 0.02 دلار در هر مایل افزایش یافت و به 2.15 دلار در هر مایل رسید. با این نرخ، شرکت‌های حمل‌ونقل مسطح دومین بالاترین نرخ ،وجی ماه دسامبر را در هفت سال گذشته مشاهده می‌کنند. در بزرگترین بازار این ایالت، نرخ های نقدی در هیوستون با یک پنی در هر مایل افزایش یافت و به 2.26 دلار در هر مایل رسید. در مقابل، در خط با حجم بالا شمال به Ft. ارزش جابجایی بارها به میزان 1% وزنی کاهش یافت و نرخ حمل و نقل خطی به روند نزولی خود ادامه داد. با 2.40 دلار در هر مایل، نرخ در این خط 0.80 دلار در هر مایل کمتر از سال قبل و 1.55 دلار در مایل کمتر از اوج ماه می 3.95 دلار در مایل است. تناژ پایین تر واردات فله در هیوستون که در ماه مه امسال به اوج خود رسید، به کاهش نرخ نقطه ،وجی کمک کرد. از آن زمان، حجم واردات به دنبال کاهش 11 درصدی مترمربع ماه نوامبر، 25 درصد کاهش یافته است.

نسبت بار به کامیون (LTR)

پست‌های بار تخت در هفته گذشته 18٪ کاهش یافت و به حجم مشاهده شده در ماه نوامبر رسید، اگرچه هنوز 75٪ کمتر از سالانه هستند. مانند انواع تج،ات ون خشک و ریفر، پست های تج،ات حامل تخت در بالاترین سطح خود در شش سال گذشته باقی ماندند، 31 درصد بیشتر از سال 2019 و 40 درصد بیشتر از سال گذشته. در نتیجه، نسبت بار به کامیون (LTR) هفته گذشته از 11.15 به 7.83 کاهش یافت که پایین ترین سطح LTR برای تخت های مسطح در شش سال گذشته است.

نرخ های نقطه ای

به دنبال کاهش 0.02 دلاری در هر مایل در هفته گذشته، نرخ های حمل و نقل خط تخت نزدیک به میانگین ماهانه نوامبر کاهش یافت و به میانگین ملی 2.04 دلار در هر مایل رسید. در مقایسه با سال گذشته، میانگین نرخ نقدی هفته گذشته 21 درصد یا 0.55 دلار در مایل کمتر است، که مشابه این زمان در سال‌های 2017 و 2018 است، اما همچنان 0.19 دلار در هر مایل بالاتر از بازار تخت 2019 است که بیش از حد عرضه شده بود.


منبع: https://www.dat.com/blog/flatbed-report-daseke-looks-to-repeat-2022-with-another-solid-year-in-2023