اتباع اوکراینی در صنعت حمل و نقل کانادا خانه های جدیدی پیدا می کنند


آندری شوچوک پشت فرمان کامیون خود در هلند بود که متوجه شد روسیه به کشور خود اوکراین اعلام جنگ کرده است. و بازگشت به خانه یک گزینه نبود. هنگامی که اوکراین حکومت نظامی اعلام کرد، ا،ر مردان 18 تا 60 ساله از ،وج منع شدند. او نگران بود که این برای خانواده اش چه م،ایی دارد.

می‌دانستم به محض عبور از مرز، برای جنگ فراخوانده می‌شوم… اما پس از آن، چه ،ی مخارج خانواده‌ام را تأمین می‌کند؟ آنها چگونه زنده خواهند ماند؟» او می گوید. من می دانستم که هیچ راهی وجود ندارد که همسر و فرزندانم در ماریوپل بمانند.

این خانواده پیش از حمله به آمریکای شمالی فکر کرده بودند. حالا دیگر زم، برای از دست دادن وجود نداشت. هنگامی که آنها دوباره به هم پیوستند، پس از اینکه همسر و دو فرزندش با چیزی بیش از یک کوله پشتی از شهر بمباران شده فرار ،د، جستجو برای زندگی امن تر آغاز شد.

وقت رفتن به کانادا بود.

آندری شوچوک راننده اوکراینی
آندری شوچوک (ع،: ارائه شده)

آنها تنها ،، نبودند که این حرکت را انجام دادند. به گفته اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، از زمان شروع جنگ، بیش از 420000 نفر از طریق مجوز کانادا-اوکراین برای سفرهای اضطراری (CUAET) از اوکراین وارد شده اند.

شوچوک یکی از ،، است که با ورود به صنعت حمل و نقل به صنعت حمل و نقل پیوست و به حرفه رانندگی خود در گروه شرکت های کاروان ادامه داد.

فرصت های کاروان

زوریانا ور،، مدیر عملیات کاروان می گوید که ناوگان از زمان شروع جنگ حدود 10 تازه وارد اوکراینی را استخدام کرده است.

رئیس ناوگان جان ایو،ورا از میراث اوکراینی است. Workun متعلق به کنگره اوکراین کانادا است. و کاروان قبلاً افراد تازه وارد را از چندین کشور از طریق ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) استخدام کرده بود.

اتباع اوکراینی بیشتری از زمان شروع جنگ به آنها ملحق شده‌اند و موقعیت‌هایی را از مک،ک و راننده گرفته تا اعزام‌کننده، حسابدار و مدیران ایمنی پر می‌کنند – چه تجربه حمل‌ونقل داشته باشند یا نداشته باشند.

آناستازیا چابان که دستیار اجرایی کاروان شد، دارای مدرک حقوق است و در چند سال اخیر روی توسعه یک تجارت خانوادگی کار کرده است. او، شوهرش و سه فرزندش، لووو را ، ،د و دو ماه را صرف «مهاجرت» از طریق اروپا ،د و در تلاش برای یافتن مک، طول، مدت برای اقامت بودند.

“یک چیز آشفته و تکانشی”

او گفت: «اگرچه ما در اینجا خانواده داریم، هرگز برنامه ما نبوده است. چابان می‌گوید: ما حتی قبلاً اینجا نبوده‌ایم. زم، که ما در مورد تصمیم به ،وج از کشور صحبت می کنیم، احتمالاً بزرگسالی را تصور می کنید که پس از یک فرآیند و آماده سازی متفکرانه تصمیم گیری می کند. می د،د، این کاری است که بزرگسالان معمولا انجام می دهند. اما این مورد ما نبود. این یک چیز پر هرج و مرج و تکانشی بود… وقتی از لهستان به ایتالیا در حال رانندگی بودیم، درخواست CUAET را پر می کردم. هیچ استراتژی وجود نداشت، ما فقط روز به روز زندگی می کردیم.»

آنها در 6 ژوئیه به کانادا رسیدند. سه ماه پیش، او شغلی در کاروان پیدا کرد.

چابان تجربه ای در حمل و نقل ندارد، اما تجربه قبلی او در لویو به او آموخت که چگونه تجارت را مدیریت کند و با مشتریان و کارمندان ارتباط برقرار کند.

“این یک فرصت عالی برای داشتن است. این چیزی است که من دوست دارم و بسیار شبیه به کاری است که در خانه انجام دادم.»

اما با تأمل در مصاحبه با سایر شرکت‌های کانادایی، او متوجه می‌شود که کارفرمایان باید مایل باشند که مردم را از شک و تردید بهره‌مند کنند و آماده باشند تا راه‌های جدیدی برای معرفی آن‌ها به تجارت بیابند.

بدیهی است که ،یسی ما عالی نخواهد بود، ممکن است در کانادا از نظر اجتماعی سازگار نباشیم، یا تجربه کاری در اینجا نداشته باشیم… آنها [companies] فقط باید آماده باشید که به ما اعتماد کنید. و کاروان مایل بود این اعتماد را نشان دهد.»

مجوزهای امنیتی و مدارک

هنوز چالش هایی برای غلبه بر وجود داشت. به ،وان مثال، برخی از مشتریان گروه کاروان، از هر ،ی که بار خود را حمل می کند، می خواهند که دارای مجوز امنیتی باشد. اما با توجه به شرایط، ممکن است ماه ها طول بکشد تا بررسی سوابق جنایی از اوکراین یا سایر کشورهایی که رانندگان ممکن است در آن کار کرده باشند، انجام شود. این امر باعث می‌شود ناوگان به دنبال راه‌هایی برای کار با مدارکی که از قبل دارند بگردند.

«ما درخواست معافیت کرده‌ایم، اما برخی از مشتریان در صورت عدم شهروندی یا مقیم دائمی، در ارائه مجوز تردید دارند. با این حال، برخی نسبت به آن کمی ملایم‌تر بوده‌اند یا قدری لطف کرده‌اند.» ور، می‌گوید.

او اضافه می‌کند که رانندگان می‌توانند هنگام درخواست ویزای کانادا و آمریکا با زمان‌های انتظار طول، مواجه شوند. برخی از آنها باید ماه‌ها منتظر بمانند تا بتوانند مسیرهای سودآور ایالات متحده را رانندگی کنند.

تاخیرها به ا،امات مهاجرت محدود نمی شود.

،ب مجوز جدید

علیرغم گذراندن سالها کار با کامیون در اوکراین و سایر کشورهای اروپایی، شوچوک تقریباً چهار ماه طول کشید تا مجوز انتاریو را دریافت کند. او می‌گوید برنامه‌ریزی آزمون برای مجوز G در منطقه تورنتو بزرگ «تقریباً غیرممکن است». هفته ها طول کشید. سپس سه هفته دیگر طول کشید تا او بتواند در مدرسه ای ثبت نام کند تا دوره آموزشی اجباری مجوز AZ را تکمیل کند.

پس از گذراندن آزمون جاده‌ای و تکمیل جهت‌گیری داخلی کاروان، شوچوک در نهایت می‌توانست از رانندگی کامیون‌های شانت در محوطه ناوگان کاروان به تصادف در جاده به تنهایی تغییر مکان دهد.

او اکنون نزدیک به یک ماه است که به تنهایی رانندگی می کند.

شوچوک می گوید که اصول رانندگی در اروپا و کانادا ی،ان است، اما تفاوت هایی نیز وجود دارد. او به ،وان مثال می گوید رانندگان کامیون اروپایی بیش از 10 ساعت در روز مجاز نیستند و باید هر 4-1/2 ساعت یک بار 45 دقیقه استراحت کنند.

ELD ها هر حرکتی را برطرف می کنند. صرف نظر از سرعت، اگر کامیون بیش از 15 دقیقه حرکت کند و شما بیش از چهار ساعت و 30 دقیقه پشت فرمان باشید، دچار مشکل خواهید شد. جریمه ها تا 200 یا 300 یورو است.

قو،ن اروپا در مورد تعادل بین کار و زندگی راننده بسیار سختگیرانه است.

او می‌گوید بر خلاف کانادا، رانندگان اروپایی نیز بدون توجه به مسافت پیموده شده یا ساعت‌هایی که رانندگی می‌کنند، روزانه دستمزد دریافت می‌کنند.

محیط جدید

اما شوچوک تنها ،ی نیست که مجبور شد با محیط متفاوت سازگار شود. چابان به شوخی می گوید که مهاجرت از اوکراین به کانادا مانند تغییر از اندروید به اپل است.

از نظر من، کانادا شبیه یک آیفون است. همیشه فقط یک راه برای انجام کارها وجود دارد، اما این راه ساده است و همیشه جواب می دهد. در حالی که روش اوکراینی را می توان به راحتی با اندروید مقایسه کرد – راه های بسیار متفاوتی وجود دارد. حتی رویکرد به روز ، نیز متفاوت به نظر می رسد. در اوکراین، می‌تو،د شرکتی را انتخاب کنید که ،‌های شما را جمع‌آوری کند. می‌تو،د روز و زمان را انتخاب کنید و همیشه می‌تو،د آ،ین لحظه را تغییر دهید یا لغو کنید. با این حال، در اینجا، در کانادا، اگر آن را قرار ندهید [garbage] به موقع، باید یک هفته دیگر صبر کنید تا آن را تحویل بگیرید. یا بگیرش یا ولش کن.”

چیزهای زیادی وجود دارد که هم شوچوک و هم چابان باید هنگام ساختن زندگی جدید در کانادا با آنها سازگار شوند، بدون اینکه بدانند آیا هرگز فرصتی برای بازگشت به اوکراین خواهند داشت یا خیر. چابان امیدوار است سگش را که اکنون با خواهرزاده اش زندگی می کند به کانادا بیاورد. شوچوک مشتاق دیدن والدینش است که نمی توانند ماریوپول را ، کنند زیرا ماه او برای ، آن قدر مریض است.

اما هر دو خانه جدیدی در کاروان و در صنعت حمل و نقل کانادا پیدا کرده اند.




منبع: https://www.trucknews.com/transportation/ukrainian-nationals-find-new-،mes-in-ca،as-trucking-industry/1003170917/