قیمت پراید 131 صفر 1399-1399 و کارکرده 1390-1399 امروز همراه مکانیک-دیزل کاران

پراید نسیم دارای ۶۳ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور است اما امکانات بسیار ضعیف و ایمنی پایین این خودرو تصادفات و خسارات مالی و جانی بسیاری را برجای گذاشت. در طی گذشت سال های تولد پراید در ایران، این خودرو داخلی تولید ۴ مدل اصلی با بیش از ۵ نسخه فرعی را تجربه کرده و امروزه شاهد تردد بسیاری از این مدل ها در سطح شهر هستیم. پراید برای اولین بار توسط آمریکا شمالی و کره جنوبی به بازار خودرو جهانی معرفی شد و تولید انبوه آن نیز از این دو کشور شروع شد. طراحی اصلی آن توسط کمپانی مزدا ژاپن به سفارش شرکت فورد که بعدها در نام خودرو اضافه گردید انجام گرفت. قیمت روز پراید صفر، پراید 151 پلاس مدل 99 و 1400 به ترتیب حوالی 213 و 220 میلیون تومان خریدوفروش می شود که نسبت به معاملات هفته گذشته حوالی 15 میلیون گران شدند. در سال 2000 کیا موتورز کره جنوبی هم تولید کیا پراید را متوقف کرد و در نهایت در سال 2001 با امضای قراردادی میان کره جنوبی و ایران، لیسانس این محصول به سایپا فروخته شد.

  • ℹ️ لطفا در اینگونه موارد تا قبل رسیدن به دوراهی، راهنما به سمت راست بزنید در محلی ایمن توقف کنید، مسیر را پیدا کنید، سپس راهنمای چپ بزنید وارد خیابان بشوید و به مسیر خود ادامه دهید.
  • در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.
  • تریم بکار رفته در کابین خودرو مشکی-طوسی است و محفظه داشبورد خودرو از فضای مناسبی برخوردار است.
  • – به گزارش نبض بازار ، اگر پی گیر قیمت محصولات سایپا هستید ، این خودروها امروز نیز نوسان قیمت را تجربه کردند.
  • طراحی نسخه قدیمی متناسب با داشبورد مدل های مشابه آن زمان مانند گلف GTI یا دوو سیلو بوده است و در طراحی های جدید نیز از اِلِمان های جدیدتری استفاده شده است.

پراید در اصل در شرکت مزدا ژاپن با سفارش فورد طراحی شد.[۲][۳] نسل نخست این خودرو که در سال‌های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۳ تولید و در ژاپن با نام مزدا ۱۲۱ و در آمریکای شمالی توسط شرکت فورد با نام فورد فستیوا به فروش رسید. گالانت مدل ۱۳۷۰ کـه در فرم بدنه شباهت‌هایي بـه هوندا آکورد هم داشت، اغلب در نمونه‌هاي فیس لیفت کانادا بـه ایران وارد شده و از موتور دو لیتری کاربراتوری با قدرت ۱۳۶ اسب بخار سود می برد. همانطور که می دانید؛ پراید در انواع مختلفی تولید شده است. صبا، نسیم، استیشن(سافاری)، 132، 131، 111، 141، 151 از انواع پراید بشمار میروند که حتما با آنها آشنا هستید. در ادامه به بررسی هر کدام می پردازیم؛ پس با ما همراه باشید.

طراحی کابین پراید

اگر در خیابانی رانندگی می کنید که داری چند لاین است باید و باید و باید برای تعویض لاین و هرگونه تغییر مسیر، راهنما بزنید. ℹ️ بعد از آن دنده ها را امتحان کنید که در حالت خلاص باشند، در رانندگی اگر ماشین در دنده باشد و استارت بزنید، خودرو به سمت جلو اصطلاحا کله می کند. چه زمان باید به دنده دو برویم؟ ماشین به حرکت در آمده به سرعت ۱۰ رسیده.

مه شکن زنبوری زرد پراید ۱۳۱وصباو141

در کابین جدید پراید، داشبرد و رودری‌ها از نو طراحی شده و حالا به جای خطوط صاف، خطوط منحنی دیده می‌شود. کیلومتر شمار پراید ۱۳۱ از حالت کاملا آنالوگ در آمده و در مدل جدید علاوه بر صفحه‌های دایره‌ای شکل برای سرعت و دور موتور و صفحه دیجیتالی کوچکی هم برای نمایش کارکرد خودرو دارد. با وجود اینکه طرح جدید، نمای کابین را نونوار کرده اما به خاطر استفاده از پلاستیک خشک، توی ذوق می‌زند. علاوه بر داشبرد و رودری‌ها، مهندسان گروه خودروسازی سایپا صندلی‌های جدید کار گذاشته‌اند تا راننده و سرنشینان کمی راحت‌تر باشند.

انواع پراید

شیشه بالابرهای سرنشینان جلو برقی و سرنشینان عقب دستی است. البته دانستن این نکته هم خالی از لطف نیست که طراحی داشبورد پراید در دو نسخه انجام شده است. طراحی نسخه قدیمی متناسب با داشبورد مدل های مشابه آن زمان مانند گلف GTI یا دوو سیلو بوده است و در طراحی های جدید نیز از اِلِمان های جدیدتری استفاده شده است. چندی پیش بود که سازمان برنامه و بودجه پیش‌بینی از قیمت دلار منتشر کرد که با فرض تحریم‌ها قیمت دلار تا پایان سال جاری به 35 هزار تومان می‌رسید.

به عنوان مثال، تیپ های SL و SX از سال ۱۳۹۲ به دلیل نداشتن ایربگ از چرخه تولید حذف شدند. استاندارد ترین تیپ های گروه ایکس ۱۰۰، SE و EX هستند که همچنان در مدل های مختلف این خودرو استفاده می‌شد. نسخه های ابتدایی پراید که تا سال ۱۳۸۴ با لوگو کیا تولید می‌شدند و بعد از آن به لوگو سایپا تغییر یافتند، دو مدل صبا و نسیم بودند و با فاصله زمانی تقریبا یکسانی وارد بازار شدند. به دنبال این محبوبیت و مقرون‌به‌صرفه بودن پراید، خودروساز مجله خبری خودرو ایرانی با گذشت چند سال از تولید و مونتاژ مدل‌های سدان و هاچ‌بک، تغییراتی از جمله اجرای پروژه ارتقای استانداد و ایمنی خانواده ایکس را آغاز کرد. تولید پرایدهای مجهز به ایربگ و کمبرند ایمنی صندلی‌های عقب از دیگر اقدامات سایپا بود. بعد از پروژه X100 سایپا که اواخر دهه 80 شمسی و با هدف ارتقای خانواده پراید معرفی شد، سایپا 131 تنها عضو این خانواده بود که تولید آن به موازات نسخه فیس‌لیفتش (یعنی 132) همچنان ادامه داشت.

مجموعا می‌توان این‌طور نتیجه گیری کرد که پراید 131 یک سدان ناامن، قدیمی و از دور خارج شده است که متاسفانه در شرایط خاص بازار ایران همچنان در گود رقابت باقی مانده است. موتور 1.3 لیتری آن نیز می توانست 63 اسب بخار قدرت تولید کند. حجم موتور و قدرت تولید شده توسط پراید سافاری با مدل صبا و نسیم یکسان بود؛ اما با توجه به اینکه خودرو سافاری، وزن بیشتری دارد؛ حداکثر سرعت آن کمتر از مدل صبا و نسیم میباشد.