قیمت پراید, خودرو صفر وکارکرده به روز در خرید و فروش کاراپ-دیزل کاران

بر اساس اعلام شرکت سایپا، مصرف سیکل ترکیبی پراید 131 حدود 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است که البته در شرایط واقعی این میزان ممکن است تا حدود 8 لیتر افزایش یابد. حداکثر سرعت پراید 131 هم 160 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است که البته راندن پراید با چنین سرعتی ممکن است عواقب جبران ناپذیری را بریتان به همراه داشته باشد. اولین خودرو مونتاژی توسط کرمان موتور کـه هنوز هم خاطره خویش در یاد تعداد زیادی از خریداران مانده اسـت. سدان کوچک کره‌اي کـه طرحی مدرن و جذاب در اتاق و بدنه داشت، از ابتدای سال ۱۳۷۵ وارد خط تولید شد ودر زمانی کوتاه، بـه رقیبی برای پژو ۴۰۵ تبدیل شد. پراید هاچبک نیز همانند مدل صندوق دار از سال 1386 توسط شرکت سازننده تغییر نام داده شد و ازآن پس تا سال 1388 با نام سایپا نسیم بـه بازار عرضه شد. ℹ️ در اینگونه شرایط رانندگان لاین مخالف معمولا راه به شما می دهند، فقط هل نشوید.

  • این خودرو از قدرت بسیار بالایی بهره نمی برد؛ اما به دلیل مصرف سوخت پایین(مصرف سوخت ترکیبی 7 لیتر) بسیار پرطرفدار شد(همچنان هست!).
  • ℹ️ در آموزش رانندگی، دنده عقب رفتن نسبت به جلو رفتن کمی سخت تر است.
  • تسلط بیش‌تر بر فرمان ماشین نشان از قابلیت بالای رانندگی دارد.

تریم تودری خودرو، داشبورد و کابین از اولین تغییراتی است که در طراحی این ۱۳۱ به چشم می‌خورد. بخش تریم تودری ها یا رنگ های قبلی مشکی-طوسی مجله خبری خودرو طراحی مجدد شده است. بخش داشبورد و کابین خودرو نیز به طور کامل متحول شده و در این قسمت هم شاهد طراحی مجدد و جدیدتری هستیم.

پراید‌ها اگرچه از نظر ایمنی دارای تجهیزات متعددی نیستند، اما هماهنگی مناسب ابعاد با سرعت، استحکام بدنه و توان فنی، آن‌ها را از ایمنی قابل قبولی برخوردار کرده است. پراید ۱۱۱ دارای یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی و ۸ سوپاپه است که می‌تواند حداکثر قدرتی معادل ۷۱ اسب بخار و گشتاور ۱۰۸ نیوتن متری ایجاد کند. برای دریافت مشاوره و خرید لوازم یدکی پراید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

فیلم آموزش رانندگی با پراید رایگان

همچنین ابعاد پراید ۱۱۱ مانند پراید صبا بوده با این تفاوت که طول ان به ۳۶۰۰ میلیمتر میرسد که این اندازه از مزایای پراید ۱۱۱ حساب می شود. “پراید نسیم” نیز همانند مدل صبا جزو اولین نسخه های تولید شده این خودرو بود که در اوایل با لوگو کمپانی کیا مونتاژ می‌شد و بعد از با لوگوی سایپا در بازار عرضه شد. پراید نسیم نیز تا اوایل سال ۱۳۸۲ با موتورهای کاربراتوری تولید گردید و بعد از جای خود را به موتورهای انژکتوری تغییر داد. هر دو پراید صبا و نسیم دارای موتور یکسانی بودند و درهر دو در یک تاریخ به انژکتوری تغییر یافتند.

بعد از دو تجربه نسبتا تلخ در انقلاب و جنگ تحمیلی، برنامه‌هاي سازندگی اکبر هاشمی رفسنجانی موجی از امید رابه کشور تزریق کرد. این خودرو در رتبه بندی‌هاي ایمنی خودرو همیشه جایگاهی در انتهای جدول داشته اسـت و مردم نیز بـه این خودرو لقب ارابۀ کشتار و تابوت متحرک داده‌اند. سلام،من واسه دور زدن تقاطع نمی دونم کجا گاز بدم وچقدر فرمان را تاب بدم مربیم هم خیلی سعی کرد من یاد بگیرم ولی …..ی فیلم درمورد این بسازید.

سیاست های سایپا باعث شد تا این خودرو، امروزه به عنوان بی کیفیت ترین خودرو تولید داخل، شناخته شود و سالانه جان بسیاری از هموطنانمان را بگیرد. در سال 1372 شرکت سایپا کیا پراید را با عنوان‌های صبا و نسیم روانه بازار داخلی کرد و تا به امروز نیز نسخه‌های مختلفی از این خودرو به بازار عرضه شده است. تولید این خودرو در ایران از سال ۱۳۷۲ توسط شرکت سایپا در دو مدل سدان و هاچ‌بک تحت عنوان «صبا» و «نسیم» آغاز شد. با خودروی پراید ۱۱۱ همگی ما آشنایی داریم و می دانیم که این خودرو یک خودروی کوچ دوست داشتنی است و بخصوص در میان جوانان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. خودروی پراید 111 از قیمت مناسبی برخوردار است اما برخی افراد برای اینکه هزینه خرید خودرو را بصورت نقد و یکجا پرداخت نکنند از خرید نقد خودداری می کنند.

از سال ۱۳۷۲ شمسی هم که سر از ایران و سایپا درآورد و به عنوان پرفروش‌ترین خودروی ایرانی، تقدیم شهروندان کشورمان شد تا لذت سواری را بچشند. پس از گذشت چند سال، کیفیت پراید صبا و نسیم کاهش یافت و باعث شد تا آمار تصادفات، روز به روز افزایش یابند. شرکت سایپا که از دریافت سود بالا(به دلیل افزایش تقاضا) راضی بود؛ تولید خودرو های خود را متوقف نکرد و خودرو های جدید خود(که تفاوتی با سری قبلی نداشتند؛ بلکه بدتر نیز شده بودند) را با نام “سری ایکس 100” معرفی کرد.

پراید 131 همانند برادران خود به یک موتور 4 سیلندر با حجم 1323 سی‌سی مجهز شده است. این پیشرانه می‌تواند 71 اسب بخار قدرت در 5500 دور بر دقيقه و 108 نيوتن متر گشتاور را در 2800 دور بر دقيقه تولید کرده و نیروی تولید شده را از طریق یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل کند. تمامی محصولاتی که عنوان پراید را یدک می‌کشند، روی پلتفرمی موسوم به X100 ساخته می‌شوند.

پراید،111،SL مدل 91

در رده قیمتی پراید 131 تنها خودرو صفر کیلومتری که می‌تواند با آن رقابت کند، نسخه‌ فیس لیفت خودش یعنی پراید 132 است. البته در نسخه‌های غیر صفر کیلومتر، گزینه‌ای مانند تیبا صندوقدار نیز پیش روی شما قرار دارد که طراحی آن به نسبت جدیدتر بوده و موتور آن نیز قدرتمندتر است. وزن پراید 915 کیلوگرم است و شتاب 0 تا 100 آن چیزی در حدود 15 ثانیه اعلام شده است که شاید به هیچ وجه راضی‌کننده نباشد، اما از ارزان‌ترین سدان بازار کشور بیشتر از این هم نمی‌توان انتظار داشت.

انقلابی عظیم به نام “خانواده ایکس 100”!

در حال حاضر این خودرو یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی است که به تازگی گواهینامه رانندگی دریافت کرده‌اند و قصد خرید نخستین خودروی خود را دارند. این خودرو توسط فورد، شرکت کیا و سپس سایپا ساخته شده است. همراه مکانیک در تمام این سال‌ها، برای محقق کردن شعار خود، تلاش کرده است تا در تمام مراحل خرید و فروش خودرو، ازجمله کارشناسی خودرو و کمک‌ به محاسبه قیمت روز خودرو کارکرده، در کنار شما باشد.