اولین مصرفکننده نامدار پیکان امیرعباس هویدا، نخستوزیر ایران بود که تا آخرین روزهای صدارت، خودرو مرسدس بنز ضدگلوله خود را سوار نشد و پیکان سرمهای رنگش را ترجیح داد و او بود که جمله «به امید روزی که هر ایرانی یک پیکان داشته باشد» را وارد تاریخ ایران کرد. هویدا چند ماه قبل از انقلاب بهمن 57 در ایران به دستور محمد رضا پهلوی و تحت فشار اقتصادی مردم که به اوج خود رسیده بود، بازداشت و زندانی شد. هویدا معروفترین چهره دوران پهلوی بود که پس از انقلاب در زندانی که در آن محبوس بود به دست انقلابیون افتاد. تنوع رنگهای صنعتی بالا جهت رنگ آمیزی پیکان موجب شده تا هر کس بنا بر سلیقه خود به تهیه و انتخاب آن بپردازد. در این میان می توان گفت رنگ سفید از مصرف زیادی در بین ایرانیان برخوردار است که به دلیل مزایای آن مانند مراقبت کمتر می باشد.
- در نتیجه این ادغام، ایران خودرو با مشکلاتی در تهیه و واردات پیشرانه و قطعات آن مواجه شد و تولید پیکان از ۷۰ هزار دستگاه به ۳ هزار دستگاه در سال ۱۳۶۸ رسید.
- همراه مکانیک تلاش کرده تا با ارائه قیمت روز وانت پیکان، به شفافیت بازار کمک کند، پس همیشه میتوانید برای مشاهده قیمت پیکان وانت به سایت همراه مکانیک مراجعه کنید.
- در واقع پراید 141 فقط از نظر طراحی ظاهری و داخلی با پراید معمولی تفاوت دارد و از نظر فنی تفاوتی با سایر پراید ها ندارد و از همان موتور 1.3 لیتری با 71 اسب بخار بهره می برد ادامه مطلب…
- در سال ۱۳۷۰، ایران خودرو با استفاده از موتور و سیستم تعلیق پژو ۵۰۴ روی بدنه پیکان نوع جدیدی از این خودرو را تولید کرد که به پیکان پژویی معروف شد.
در پایان تاکید میشود، گروه صنعتی ایران خودرو هر گونه اخباری مبنی بر تولید مجدد خودرو پیکان را تکذیب کرده و در سایه تلاش جهادگران عرصه تولید، به رغم وجود محدودیتهای داخلی و بینالمللی، در حال تولید محصولات جدید با برند ملی در راستای کسب افتخار برای ایران اسلامی است. استقبال ایرانیان از پیکان سبب شد که در اوایل دهه ۵۰ پیکان جوانان نیز به خط تولید پیکان اضافه شود. هیلمن هانتر جی تی یا پیکان جوانان با دو کاربراتور، سرعت و شتاب بیشتری داشت. این خودرو دارای چهار چراغ جلو بود و داشبرد آن نیز با مدلهای قبلی فرق میکرد. طی این ۱۲ سال، پیکان علاوه بر انگلیس، در ونزوئلا، نیوزلند، مالت، استرالیا و پرو نیز خط تولید داشت و در آن کشورها نیز تولید میشد.
ارو انگلیسی قبل از پیکان ایرانی
از قیمت حداقل تا حداکثر براساس افزایش قیمت یا کاهش قیمت خودرو و در مدل های مختلف صفر و کارکرده قیمت گذاری می شود 26 آذر 401 . در اواسط دههٔ ۵۰ شمسی به دلیل انتقاداتی که به ظاهر قدیمی پیکان وارد بود، ایران ناسیونال از کرایسلر اروپا درخواست فیس لیفت پیکان را کرد. کرایسلر در این فیس لیفت از چراغهای عقب و جلو، جلوپنجره، غربیلک فرمان و صفحه کیلومتر خودروی سیمکا ۱۳۰۷ استفاده کرد که آن را با نام کرایسلر آلپاین عرضه میکرد. این فیس لیفت اختصاصاً برای بازار ایران انجام شد که در ایران به پیکان چراغ بنزی معروف شد.
پس از انقلاب اسلامی، کارخانه ایران خودرو برادران خیامی مصادره شد و به مالکیت دولت درآمد و محصولات آن به دو نوع سدان و وانت خلاصه شد. ایران خودرو با قطعاتی که داشت یک پیکان جدید به نام کارلوکس ساخت. در سال ۱۳۷۲ تصاویری از پیش نمونه تغییر چهره پیکان توسط ایران خودرو منتشرشد. آینه بغل پلاستیکی، سپرهای جلو و عقب بلندتر، قالپاقهای تغییر شکل یافته، افزودن یک باله کوچک روی در صندوق عقب و … این خودرو را نسبت به پیکان معمولی متمایز میکرد. اما پس از یک سال فقط سپرها و قالپاقهای مدل پرتوتایپ (آنهم با طرحی متفاوت نسبت به پیش نمونه) روی پیکان قرار گرفتند که باعث تولید مدل سپر جوشن شد. سپر جوشن به واسطه ناهماهنگ بودن شکل سپر با بدنه خودرو زیاد موفق عمل نکرد و نهایتاً تولید آن به دلیل فروش پایین در سال ۱۳۷۸ متوقف شد.
آشنایی با تاریخچه پیکان، خودروی محبوب ایرانیان
حاضر در این مسابقه، در تهران و در کارخانه ایران ناسیونال سرویس میشدند. این پیکان شبیه پیکان دولوکس بود، اما تفاوت آن با دولوکس، موتوری قوی بهقدرت ۷۳ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک چهار دنده و دارای شیشه برقی جلو بود. کیفیت رنگ می تواند بیشترین تاثیر را در ماندگاری رنگ داشته باشد در نتیجه رنگ هایی که از قیمت بیشتری برخوردار می باشند کیفیت فوق العاده ای دارند. کارشناسان فروش به استعلام نرخ این نوع رنگ پرداخته و جدیدترین نرخ ها را در اختیار مشتریان قرار می دهند. بسته بندی رنگ در قوطی های مخصوص با اوزان مختلف می باشد و طریقه مصرف و دیگر اطلاعات روی آن درج شده است. افرادی که در حوزه صنعت رنگ و نقاشی خودرو فعالیت دارند مانند صافکاران، تعمیرکاران اتومبیل، نمایشگاه های خودرو و… می توانند برای رفع نیاز خود به مدت طولانی به صورت کلی این محصول را سفارش دهند.
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. 1346) سواري پيکان در مدلهاي دو لوکس ، کار لوکس ، جوانان و تاکسي با حجم موتور 1600 و 1725 و 1800 سي سي . چهره خودرو كه طراحي آن در سال 1965 به پايان رسيده و در سال 1966 نيز در شهر كاونتري انگلستان توليدش آغاز شده بود آكنده از فرمهاي هندسه و قرينهاي است كه چهره يك اتومبيل كلاسيك را تداعي ميكند. لازم به اشاره است که ایمالز فروشگاه اینترنتی نمی باشد و هیچگونه دخالتی در کارکرد فروشگاه ها نداشته و تنها یک مرجع برای جستجو، مقایسه و معرفی کالا و فروشگاه های اینترنتی می باشد.
روند مونتاژ خودرو در ایران خودرو به همین ترتیب تا سال ۱۳۶۴ ادامه یافت و تا این سال کماکان قطعات اصلی از خارج وارد و شرکت ایران خودرو آنها را مونتاژ میکرد، و در کنار آن قسمتهایی چون بدنه، رادیاتور، شیشه و کمک فنر عقب و جلو در ایران ساخته میشدند. در سال ۱۳۶۴ خط تولید پیکان در کرایسلر انگلستان متوقف شد و در شرکت پژو فرانسه ادغام شد و در نتیجه ایران خودرو با کاهش دستگاه انتقال قدرت اصلی مواجه شد و تولید پیکان از سقف بیش از ۷۰ هزار دستگاه در سال ۱۳۶۳ به سه هزار دستگاه در سال ۱۳۶۸ سقوط کرد. در این سال کارخانه پژو موافقت کرد ایران خودرو با بهکار بردن سامانه تعلیق و موتور پژو ۵۰۴ بر روی بدنه پیکان، به تولید پیکان ادامه دهد که این روند در حدود شش سال دوام آورد. پس از آن با ساخت قطعات لازم در ایران، پیکان۱۶۰۰ در شهریور ماه ۱۳۷۱ تولید شد و تولید آن تا ۲۵ اردیبهشت سال ۱۳۸۴، در حدود ۱۳ سال، ادامه داشت. همچنین در سال ۱۳۷۲ طرح پرتو تایپی از سوی ایران خودرو برای پیکان معرفی شد ولی هرگز به تولید انبوه نرسید.
پيكان را شايد هنوز هم بتوان در استراليا ديد، محبوبترين مكانهايي كه بعد از ايران اين خودرو در آن توليد يا فروخته شده است را ميتوان انگلستان و استراليا دانست. خانه | تعرفه تبلیغات | همکاری با ما | تماس با ما فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات مجله خبری خودرو جمهوری اسلامی ایران است. با استفاده از ابزار هزینه تعمیرات به قیمت قطعات و اجرت تعویض آنها برای همه خودروها دسترسی خواهید داشت. این پیکان چیزی شبیه به پیکان دولوکس بود و تنها تفاوت آن در قدرت موتور، گیربکس اتوماتیک چهار دنده و شیشه برقی بود.