اولین مصرفکننده نامدار پیکان امیرعباس هویدا، نخستوزیر ایران بود که تا آخرین روزهای صدارت، خودرو مرسدس بنز ضدگلوله خود را سوار نشد و پیکان سرمهای رنگش را ترجیح داد و او بود که جمله «به امید روزی که هر ایرانی یک پیکان داشته باشد» را وارد تاریخ ایران کرد. هویدا چند ماه قبل از انقلاب بهمن 57 در ایران به دستور محمد رضا پهلوی و تحت فشار اقتصادی مردم که به اوج خود رسیده بود، بازداشت و زندانی شد. هویدا معروفترین چهره دوران پهلوی بود که پس از انقلاب در زندانی که در آن محبوس بود به دست انقلابیون افتاد. تنوع رنگهای صنعتی بالا جهت رنگ آمیزی پیکان موجب شده تا هر کس بنا بر سلیقه خود به تهیه و انتخاب آن بپردازد. در این میان می توان گفت رنگ سفید از مصرف زیادی در بین ایرانیان برخوردار است که به دلیل مزایای آن مانند مراقبت کمتر می باشد.
پس از انقلاب اسلامی، کارخانه ایران خودرو برادران خیامی مصادره شد و به مالکیت دولت درآمد و محصولات آن به دو نوع سدان و وانت خلاصه شد. ایران خودرو با قطعاتی که داشت یک پیکان جدید به نام کارلوکس ساخت. در سال ۱۳۷۲ تصاویری از پیش نمونه تغییر چهره پیکان توسط ایران خودرو منتشرشد. آینه بغل پلاستیکی، سپرهای جلو و عقب بلندتر، قالپاقهای تغییر شکل یافته، افزودن یک باله کوچک روی در صندوق عقب و … این خودرو را نسبت به پیکان معمولی متمایز میکرد. اما پس از یک سال فقط سپرها و قالپاقهای مدل پرتوتایپ (آنهم با طرحی متفاوت نسبت به پیش نمونه) روی پیکان قرار گرفتند که باعث تولید مدل سپر جوشن شد. سپر جوشن به واسطه ناهماهنگ بودن شکل سپر با بدنه خودرو زیاد موفق عمل نکرد و نهایتاً تولید آن به دلیل فروش پایین در سال ۱۳۷۸ متوقف شد.
سیتروئن که اول بود، تصادف شدیدی داشت و از ادامه مسابقه باز ماند؛ بنابراین هیلمن برنده این رالی شد. این پیروزی به مدیران کرایسلر-روتس ثابت کرد که هیلمن خودرو قدرتمندی است. هیلمنهای شرکتکننده در این مسابقه کاربراتوری بودند و پس از مسابقه تصمیم گرفته شد که مدل جی تی آن وارد بازار شود، مدلی که همان پیکان جوانان معروف ایران بود. تولید آن از فروردین ۱۳۷۴ با تولید موتور ۱۶۰۰ سیسی مگا موتور و استفاده از بدنه پیکان ۱۶۰۰ فیسلیفت در ایران و گیربکسهایی از کشورهای آرژانتین (گیربکس ۵ دندهٔ دوج ۱۵۰۰)،[۱] آلمان (گتراگ) و سرانجام تولید داخل (نیرو محرکه) آغاز شد و تا سال ۱۳۸۳ ادامه یافت.
سایت پدال برگزیده مردم و داوران به عنوان بهترین سایت فارسی در حوزه خودرو از چهارمین، پنجمین و هفتمین جشنواره وب ایران است. 1346) سواري پيکان در مدلهاي دو لوکس ، کار لوکس ، جوانان و تاکسي با حجم موتور 1600 و 1725 و 1800 سي سي . چهره خودرو كه طراحي آن در سال 1965 به پايان رسيده و در سال 1966 نيز در شهر كاونتري انگلستان توليدش آغاز شده بود آكنده از فرمهاي هندسه و قرينهاي است كه چهره يك اتومبيل كلاسيك را تداعي ميكند. لازم به اشاره است که ایمالز فروشگاه اینترنتی نمی باشد و هیچگونه دخالتی در کارکرد فروشگاه ها نداشته و تنها یک مرجع برای جستجو، مقایسه و معرفی کالا و فروشگاه های اینترنتی می باشد.
- بهترين مدل پيكان كه در ايران معروف به پيكان اونجر است نيز در سال 1975 ساخته شد؛ تالبوت در آن زمان موتور پرتحرك فورد را بر روي پيكان گذاشته بود.
- اولین خودروی تولید شده در سال 1346 در دو مدل پیکان دولوکس و پیکان کارلوکس به بازار عرضه میشد.
- علاوه بر آن محصولات سرگرم کننده کودکان شامل اسباب بازی دخترانه ، عروسک دخترانه ، عروسک خرس ، عروسک خرگوش ، عروسک اسب تک شاخ ، عروسک سخنگو و آوازخوان ، عروسک نوزاد ، عروسک شیرخوار و پوشکی و عروسک سیسمونی برای شما در این سایت فراهم شده است.
- از سال ۱۳۵۹ پیکان با تغییری که کرایسلر در طرح ظاهری هانتر ایجاد کرد، مثل تغییر کامل چراغهای جلو وعقب (به شکل بزرگ و یکپارچه کاملاً مستطیل)، پانل نشانگرهای مقابل راننده، تولید گردید (این مدل در سالهای آغازین تولید به پیکان چراغ بنزی معروف بود).
در پایان تاکید میشود، گروه صنعتی ایران خودرو هر گونه اخباری مبنی بر تولید مجدد خودرو پیکان را تکذیب کرده و در سایه تلاش جهادگران عرصه تولید، به رغم وجود محدودیتهای داخلی و بینالمللی، در حال تولید محصولات جدید با برند ملی در راستای کسب افتخار برای ایران اسلامی است. استقبال ایرانیان از پیکان سبب شد که در اوایل دهه ۵۰ پیکان جوانان نیز به خط تولید پیکان اضافه شود. هیلمن هانتر جی تی یا پیکان جوانان با دو کاربراتور، سرعت و شتاب بیشتری داشت. این خودرو دارای چهار چراغ جلو بود و داشبرد آن نیز با مدلهای قبلی فرق میکرد. طی این ۱۲ سال، پیکان علاوه بر انگلیس، در ونزوئلا، نیوزلند، مالت، استرالیا و پرو نیز خط تولید داشت و در آن کشورها نیز تولید میشد.
پیکان وانت 86 دو گانه بی رنگ
بیشتر ایرانیها با شنیدن کلمه «پیکان» یاد خودرویی جعبهای شکل میافتند که حدود پنج دهه در صنعت خودرو کشور ساخته میشد و هر چند دو دهه از تعطیلی خط تولید آن میگذرد، اما هنوز هم میتوان این خودرو را تک و توک در خیابانها و جادههای کشور دید. پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، شرکت ایران خودرو از برادران خیامی گرفته شد و تحت مالکیت دولت قرار گرفت که نتیجه آن کاهش محصولات خانواده پیکان به دو نوع سدان و وانت شد. اما دولت با سرهم کردن قطعاتی که در انبار ایران خودرو از مدلهای قبل باقیمانده بود این خودرو را ساخت. پيكان تا قبل از انقلاب در بيش از شش مدل توليد شد كه پيكان استيشن، دولوكس، كار، جوانان برخي از مدلهاي قبل از انقلاب پيكان است. روند مونتاژ خودرو در ايران خودرو به همين ترتيب تا سال 1364 ادامه يافت و تا اين سال كماكان قطعات اصلي از خارج وارد و شركت ايران خودرو آن را مونتاژ ميكرد، و در كنار آن قسمتهايي چون بدنه، رادياتور، شيشه و كمك فنر عقب و جلو در ايران ساخته ميشد.
جامعه اطلاعاتی ملی یا جامعه اطلاعاتی جهانی
زمانی پیکان خودرویی بود که در دسترس همه اقشار جامعه قرار داشت. برای مثال، امیرعباس هویدا، نخست وزیر وقت یکی از افرادی بود که از خودرو پیکان استفاده میکرد. پژو RD در سال 78 تولید شد ولی به دلیل نداشتن کولر، فرمان هیدرولیک و سیستم انژکتوری زیاد دلچسب نبود . این خودرو به شکل پیکان جوشن است ولی باربند روی عقب خودرو دارد و اتاق عقب حذف شدهاست، چراغ عقب ماشین شکل وانت پیکان چراغ بنزی است، ولی مستطیلی وبلند بلندتر است چراغ جلو هم مثل پیکان ۱۶۰۰ است. شتاب اولیه و سرعت این خودرو نسبت به پژو ۵۰۴ و حتی پژو ۴۰۵ هم بیشتر است و این به لطف بدنه سبک پیکان و موتور قوی پژو امکانپذیر شدهاست.
خرید فروش پیکان صفر و کارکرده در ایران
حاضر در این مسابقه، در تهران و در کارخانه ایران ناسیونال سرویس میشدند. این پیکان شبیه پیکان دولوکس بود، اما تفاوت آن با دولوکس، موتوری قوی بهقدرت ۷۳ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک چهار دنده و دارای شیشه برقی جلو بود. کیفیت رنگ می تواند بیشترین تاثیر را در ماندگاری رنگ داشته باشد در نتیجه رنگ هایی که از قیمت بیشتری برخوردار می باشند کیفیت فوق العاده ای دارند. کارشناسان فروش به استعلام نرخ این نوع رنگ پرداخته و جدیدترین نرخ ها را در اختیار مشتریان قرار می دهند. بسته بندی رنگ در قوطی های مخصوص با اوزان مختلف می باشد و طریقه مصرف و دیگر اطلاعات روی آن درج شده است. افرادی که در حوزه صنعت رنگ و نقاشی خودرو فعالیت دارند مانند صافکاران، تعمیرکاران اتومبیل، نمایشگاه های خودرو و… می توانند برای رفع نیاز خود به مدت طولانی به صورت کلی این محصول را سفارش دهند.
۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۶ بود که پهلوی دوم خط تولید پیکان را افتتاح کرد و این خودرو به صورت رسمی وارد سبد محصولات تولیدی ایران ناسیونال شد. دولت در آن زمان عزم بسیار جدی داشت تا خودروی سواری تولید کند. برای همین با کمپانیهای خارجی که میتوانستند این کار را انجام دهند، وارد مذاکره شد. همان سالها قراردادی مجله خبری خودرو با شرکت روتس بسته شد تا به واسطه آن خودرویی به نام «پیکان» در ایران تولید شود. نکته قابل توجه این است که قیمت پیکان در آن زمان تنها ۱۳ هزار تومان بود. یکی از جذاب ترین و مهیج ترین اسباب بازی ها برای پسر ها تفنگ ساچمه ای است که تنوع بالایی از کلت فلزی را در این سایت میتوانید خریداری کنید.