پس از توقف تولید پیکان در سال ۱۳۸۴ خودروهای سمند، ال ۹۰ و پژو روآ به عنوان جانشین آن معرفی شدند اما به دلیل قیمت بالا نتوانستند به این موفقیت چندانی دست پیدا کنند. با اینکه سالها از توقف تولید پیکان در ایران میگذرد اما همچنان این خودرو با رنگهای مختلف در خیابانهای ایران حضور دارد. در سال ۱۳۷۰، ایران خودرو با استفاده از موتور و سیستم تعلیق پژو ۵۰۴ روی بدنه پیکان نوع جدیدی از این خودرو را تولید کرد که به پیکان پژویی معروف شد.
- نکته قابل توجه این است که قیمت پیکان در آن زمان تنها ۱۳ هزار تومان بود.
- در این میان می توان گفت رنگ سفید از مصرف زیادی در بین ایرانیان برخوردار است که به دلیل مزایای آن مانند مراقبت کمتر می باشد.
- استقبال ایرانیان از پیکان سبب شد در اوایل دهه ۱۳۵۰ مدل جوانان نیز که دارای حجم موتور مشابه، اما قدرت موتور بیشتر با سرسیلندر آلومینیومی بود به خط تولید پیکان اضافه شود.
- تعمير راحت، ارزان بودن تعمير، تعمير در همه جا، هزينه كم و انس مردم ايران با اين خودرو، همچنان اين خودرو را تا سال 1380 به عنوان پرمشتريترين خودرو مطرح ميكرد.
- در اواسط دههٔ ۵۰ شمسی به دلیل انتقاداتی که به ظاهر قدیمی پیکان وارد بود، ایران ناسیونال از کرایسلر اروپا درخواست فیس لیفت پیکان را کرد.
- یکی از جذاب ترین و مهیج ترین اسباب بازی ها برای پسر ها تفنگ ساچمه ای است که تنوع بالایی از کلت فلزی را در این سایت میتوانید خریداری کنید.
بیشتر ایرانیها با شنیدن کلمه «پیکان» یاد خودرویی جعبهای شکل میافتند که حدود پنج دهه در صنعت خودرو کشور ساخته میشد و هر چند دو دهه از تعطیلی خط تولید آن میگذرد، اما هنوز هم میتوان این خودرو را تک و توک در خیابانها و جادههای کشور دید. پس از انقلاب سال ۱۳۵۷، شرکت ایران خودرو از برادران خیامی گرفته شد و تحت مالکیت دولت قرار گرفت که نتیجه آن کاهش محصولات خانواده پیکان به دو نوع سدان و وانت شد. اما دولت با سرهم کردن قطعاتی که در انبار ایران خودرو از مدلهای قبل باقیمانده بود این خودرو را ساخت. پيكان تا قبل از انقلاب در بيش از شش مدل توليد شد كه پيكان استيشن، دولوكس، كار، جوانان برخي از مدلهاي قبل از انقلاب پيكان است. روند مونتاژ خودرو در ايران خودرو به همين ترتيب تا سال 1364 ادامه يافت و تا اين سال كماكان قطعات اصلي از خارج وارد و شركت ايران خودرو آن را مونتاژ ميكرد، و در كنار آن قسمتهايي چون بدنه، رادياتور، شيشه و كمك فنر عقب و جلو در ايران ساخته ميشد.
مرکز خرید و فروش انواع رنگ | صنعت رنگ قیمت، خرید، فروش رنگ | چسب
اولین مصرفکننده نامدار پیکان امیرعباس هویدا، نخستوزیر ایران بود که تا آخرین روزهای صدارت، خودرو مرسدس بنز ضدگلوله خود را سوار نشد و پیکان سرمهای رنگش را ترجیح داد و او بود که جمله «به امید روزی که هر ایرانی یک پیکان داشته باشد» را وارد تاریخ ایران کرد. هویدا چند ماه قبل از انقلاب بهمن 57 در ایران به دستور محمد رضا پهلوی و تحت فشار اقتصادی مردم که به اوج خود رسیده بود، بازداشت و زندانی شد. هویدا معروفترین چهره دوران پهلوی بود که پس از انقلاب در زندانی که در آن محبوس بود به دست انقلابیون افتاد. تنوع رنگهای صنعتی بالا جهت رنگ آمیزی پیکان موجب شده تا هر کس بنا بر سلیقه خود به تهیه و انتخاب آن بپردازد. در این میان می توان گفت رنگ سفید از مصرف زیادی در بین ایرانیان برخوردار است که به دلیل مزایای آن مانند مراقبت کمتر می باشد.
پیکان وانت 86 دو گانه بی رنگ
سیتروئن که اول بود، تصادف شدیدی داشت و از ادامه مسابقه باز ماند؛ بنابراین هیلمن برنده این رالی شد. این پیروزی به مدیران کرایسلر-روتس ثابت کرد که هیلمن خودرو قدرتمندی است. هیلمنهای شرکتکننده در این مسابقه کاربراتوری بودند و پس از مسابقه تصمیم گرفته شد که مدل جی تی آن وارد بازار شود، مدلی که همان پیکان جوانان معروف ایران بود. تولید آن از فروردین ۱۳۷۴ با تولید موتور ۱۶۰۰ سیسی مگا موتور و استفاده از بدنه پیکان ۱۶۰۰ فیسلیفت در ایران و گیربکسهایی از کشورهای آرژانتین (گیربکس ۵ دندهٔ دوج ۱۵۰۰)،[۱] آلمان (گتراگ) و سرانجام تولید داخل (نیرو محرکه) آغاز شد و تا سال ۱۳۸۳ ادامه یافت.
همچنین مایلیم تجربیات، دانستهها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. متاسفانه این آگهی موجود نیست یا این خودرو فروخته شده است . کلیه حقوق وب سایت متعلق به صنایع رنگ مینا فام سازان آریا (رنگ مانگ) می باشد.
مدلهای مختلف پیکان
۲۳ اردیبهشت ماه سال ۱۳۴۶ بود که پهلوی دوم خط تولید پیکان را افتتاح کرد و این خودرو به صورت رسمی وارد سبد محصولات تولیدی ایران ناسیونال شد. دولت در آن زمان عزم بسیار جدی داشت تا خودروی سواری تولید کند. برای همین با کمپانیهای خارجی که میتوانستند این کار را انجام دهند، وارد مذاکره شد. همان سالها قراردادی مجله خبری خودرو با شرکت روتس بسته شد تا به واسطه آن خودرویی به نام «پیکان» در ایران تولید شود. نکته قابل توجه این است که قیمت پیکان در آن زمان تنها ۱۳ هزار تومان بود. یکی از جذاب ترین و مهیج ترین اسباب بازی ها برای پسر ها تفنگ ساچمه ای است که تنوع بالایی از کلت فلزی را در این سایت میتوانید خریداری کنید.
زمانی پیکان خودرویی بود که در دسترس همه اقشار جامعه قرار داشت. برای مثال، امیرعباس هویدا، نخست وزیر وقت یکی از افرادی بود که از خودرو پیکان استفاده میکرد. پژو RD در سال 78 تولید شد ولی به دلیل نداشتن کولر، فرمان هیدرولیک و سیستم انژکتوری زیاد دلچسب نبود . این خودرو به شکل پیکان جوشن است ولی باربند روی عقب خودرو دارد و اتاق عقب حذف شدهاست، چراغ عقب ماشین شکل وانت پیکان چراغ بنزی است، ولی مستطیلی وبلند بلندتر است چراغ جلو هم مثل پیکان ۱۶۰۰ است. شتاب اولیه و سرعت این خودرو نسبت به پژو ۵۰۴ و حتی پژو ۴۰۵ هم بیشتر است و این به لطف بدنه سبک پیکان و موتور قوی پژو امکانپذیر شدهاست.
پراید صبا- ازاواسط سال ۱۹۸۷ شرکت فورد لیسانس تولید خودروی فورد فستیوا را به شرکت کیا موتورز کره جنوبی نیز اهدا کرد و این خودرو با نام پراید در این کشور تولید شد. پراید برای اولین بار در سال ۱۳۷۲ در ایران در دو نوع پراید سدان با نام صبا و پراید هاچ بک با نام نسیم در بازار تولید و عرضه شد ادامه مطلب… آخرين مدل پيكان طراحي معروف كرايسلر است كه توليدش در ايران از سال 1359 آغاز شد. در آن زمان قرار بود پژو 304 هووي پيكان شود و طي مدتي كوتاه اين نوعروس، قصد گرفتن جاي پيكان را داشت. و بالاخره در سال 1384 و تولید دو ميليون و 295 هزار دستگاه پيكان تولید آن متوقف شد. با توجه به نیاز روز افزون مردم جهت خرید و فروش آسان و بی واسطه خودرو وب سایت Z4Car زدفورکار (زوم فور کار) بر آن شد تا فضایی مطمئن و کارآمد را در مسیر خرید و فروش خودرو ارائه دهد و علاوه بر آن در حیطه خودرو اطلاعات جامع و دقیقی را اعم از نقد و بررسی خودروها ، قیمت روز خودرو،شرایط فروش شرکتها و … برای مخاطبان فراهم کند.
این مجموعه آماده عرضه مستقیم و بدون واسطه انواع محصولات کارخانه جات تولیدی چسب و رنگ ایرانی و خارجی به صورت عمده در سراسر کشور می باشد. هزینه رنگ روغن و خودرو پیکان در سال جدید نسبت به سال های پیش تغییر کرده است. با توجه به افزایش هزینه مواد اولیه و تولید، هزینه این محصول نیز تغییر کرده و افزایش پیدا کرده است.