اطلاعات خودرو : سواری : ایران خودرو : پیکان : پیکان 1375 :: وان کار-دیزل کاران

خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید. دوست عزیز دیسک و صفحه روی قدرت و شتاب و سرعت خیلی تاثیر داره. تولید این پیکان از فروردین ۱۳۶۵ آغاز شد و به جای موتور ۱.۷ لیتری، از پیشرانه ۱.۶ لیتری بهره می‌برد. «یک رومانیایی پیکان اهدایی محمدرضا شاه پهلوی به چائوشسکو را ۹۵ هزار یورو خرید». راهنمای جامع حمل و نقل و خودرو © هرگونه کپی‌برداری، برداشت و بازنشر مطالب سایت پدال اکیداً ممنوع می‌باشد. تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه‌مند و ارائه و تبادل اطلاعات مفید و صادقانه در محیطی جذاب و دوستانه است.

  • در سال ۱۹۶۸، بزرگترین رالی اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم برگزار شد.
  • ایران خودرو با قطعاتی که داشت یک پیکان جدید به نام کارلوکس ساخت.
  • در پایان تاکید می‌شود، گروه صنعتی ایران خودرو هر گونه اخباری مبنی بر تولید مجدد خودرو پیکان را تکذیب کرده و در سایه تلاش جهادگران عرصه تولید، به رغم وجود محدودیت‌های داخلی و بین‌المللی، در حال تولید محصولات جدید با برند ملی در راستای کسب افتخار برای ایران اسلامی است.
  • هر چند تولید پیکان سواری در سال ۱۳۸۴ متوقف شد، اما مدل وانت آن تا اواسط دهه ۹۰ همچنان روی خط تولید ایران خودرو قرار داشت.

این خودرو مخصوص افرادی بود که در محیط‌های صنعتی و کارخانه‌ها کار می‌کردند. این مدل پیکان به خاطر دارا بودن موتور پژو ۵۰۴ بر روی اتاق سبک پیکان از قدرت و شتاب کم‌نظیری برخوردار بود. شتاب عالی این خودرو در زمان تولیدش زبان زد عام شده بود به‌طوری‌که تعداد بسیاری ازین مدل ماشین به خاطر سرعت بالا و عدم آیرودینامیک مناسب با موتور، تصادفات زیادی به بار آورد. اظهاراتی مبنی بر تولید مجدد خودروی پیکان که از سوی برخی مطرح شده و در مجله خبری خودرو رسانه‌ها انتشار یافته است، خلاف واقعی است که نشان می‌دهد گویندگان آن هیچ شناختی از صنعت، به وی‍ژه صنعت خودرو کشور ندارند. بی‌خبرانی که چشم بر توسعه این صنعت در کشور بسته‌اند و با ذهن جامانده در گذشته، به تحلیل مسایل روز می‌پردازند و متاسفانه حمله به صنعت خودرو را دستمایه کسب شهرت برای خود قرار می دهند. در پی انتشار خبر تولید مجدد پیکان از سوی ایران خودرو، اداره اطلاع رسانی گروه صنعتی ایران خودرو اطلاعیه‌ای صادر کرد.

استفاده از مطالب سایت 1Car.ir تنها با درج لینک فعال به صفحه مبدأ، مجاز می‏باشد. ارسال نظر نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد. کليه حقوق اين سایت متعلق به شرکت نت تجارت اهورا (شیپور) است.

پیکان وانت مدل 93 دوگانه کارخانه

نمونه‌های اولیه تا سال ۱۳۶۲ با موتور ۱۷۲۵ سی‌سی اصلی پیکان عرضه می‌شدند که همچنان پیکان دولوکس نام داشتند. استقبال ایرانیان از پیکان سبب شد در اوایل دهه ۱۳۵۰ مدل جوانان نیز که دارای حجم موتور مشابه، اما قدرت موتور بیشتر با سرسیلندر آلومینیومی بود به خط تولید پیکان اضافه شود. پیکان جوانان به‌واسطهٔ داشتن دو کاربراتور سرعت و شتاب بیشتری داشت و در قسمت جلو پنجره دارای چهار عدد چراغ جلو بود و در داخل خودرو در قسمت جلو داشبورد تفاوت‌هایی با مدل‌های معمولی داشت و با داشتن آمپر برق و فشار روغن در کنار درجه باک و دمای موتور جلوه خاصی داشت و علاقه‌مندانی را جذب خود کرده بود. خرید اینترنتی یکی از بهترین شیوه های تهیه رنگ خودرو پیکان وانت می باشد که به نوبه خود ویژگی ها و مزایای بسیاری دارد. مشتریان عزیز می توانند به واسطه این شرکت با لیست رنگ جدید خودرو آشنا شده و آن را خریداری کنند.

پیکان وانت، مدل ۱۳۸۴

این مدل برای قد بلندها که وارد ماشین می‌شدند دشواری‌هایی ایجاد می‌کرد. دنا آخرامسال میاد با قیمت ۴۲ تا ۴۵ تومن من اگه باشم ۴۵ تومن نمیدم پای این ماشین ایرانی چینی …. ابتدا توسطلینک ثبت نام در منوهای اصلی سایت فرم عضویت را تکمیل نمایید و سپس آگهی خود را بعد از مطالعه قوانین توسط لینک درج آگهی ثبت نمایید. جهت کسب اطلاعات در مورد تفاوت آگهی های ویژه و رایگان ، لیست قیمت ها و تخفیف ها به صفحه تعرفه در منوهای اصلی سایت رجوع نمایید. شايد دانستن اين مطلب جالب است كه توليد اين خودرو پس از يك دهه توليد در انگلستان، در ايران شروع شد.

در سال 1349 پیکان اتوماتیک هم تولید شد.ساخت قطعات پیکان در داخل کشور از سال 1372 در شرکت ساپکو آغاز شد و از آن پس حدود 98 درصد قطعات پیکان در داخل کشور تولید می‏شد. مونتاژ پیکان در ایران تا سال ۱۳۶۴ ادامه داشت تا اینکه خط تولید پیکان در کرایسلر اروپا متوقف و با پژو ادغام شد. در نتیجه این ادغام،‌ ایران خودرو با مشکلاتی در تهیه و واردات پیشرانه و قطعات آن مواجه شد و تولید پیکان از ۷۰ هزار دستگاه به ۳ هزار دستگاه در سال ۱۳۶۸ رسید.

حداکثر کیلومتر

پس از ساخت قطعات لازم پیکان، تولید این خودرو ۱۳ سال ادامه داشت و در سال ۱۳۸۴ پیکان با تولید ۲ میلیون و ۲۹۵ هزار دستگاه با کارخانه ایران خودرو خداحافظی کرد و آخرین پیکان تولیدشده راهی موزه شد. رنگ خودرو تنوع بالایی دارد و علاوه بر زیبایی در مراقبت از بدنه آن نقش دارد. شرکت رنگ ترافیکی و خودرو پیکان وانت درجه یک به ارسال محصولات خود در سراسر کشور پرداخته و تخفیفات ویژه ای در نظر دارد. یک مدل دیگر از پیکان با موتور پژو 1600 سی سی کار میکرد که در سال 1370 تولید میشد که یکی از بهترین مدل های آن زمان بود. ویژگی مهم پیکان؛ بدنه خیلی قوی بود که امنیت نسبی را برای سرنشینان آن به همراه داشت.قیمت پیکان در آن زمان های دور حدود 6 هزار تومان بود؛ با رنگ سفید یخچالی. حالا همان مدل ها حدود 6 میلیون با موتور دو گانه است ادامه مطلب…

در جایی که اندک تاملی روشن می‌سازد که با تغییرات ایجاد شده در سطح فن‌آوری تولید، امکان بازگشت به گذشته‌ای آنگونه موجود نیست، افشاندن بذر ناامیدی در ذهن مردم بی‌شک دوستانه و خیرخواهانه نخواهد بود. سایت ایران تجارت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد. از سال ۱۳۵۹ پیکان با تغییری که در ظاهر هانتر به وجود آورده بود، این خودرو را تولید کرد. در سال ۱۹۶۸، بزرگترین رالی اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم برگزار شد. طول مسیر این مسابقه رالی ۱۷ هزار کیلومتر بود، تمام کردن آن به یک ماه زمان نیاز داشت و ۱۰۰ خودرو از کمپانی‌های معروف از جمله بنتلی، پورشه، رولزرویس و… در آن حضور داشتند. در واقع پراید 141 فقط از نظر طراحی ظاهری و داخلی با پراید معمولی تفاوت دارد و از نظر فنی تفاوتی با سایر پراید ها ندارد و از همان موتور 1.3 لیتری با 71 اسب بخار بهره می برد ادامه مطلب…

تردیدی نیست که محدودیت‌های اینگونه اگرچه بر سرعت توسعه و رشد تولید تاثیرگذار است و در حکم مانعی در این مسیر تلقی می‌شود، اما هیچ‌گاه نتوانسته این چرخ را از حرکت بازدارد. استقبال ایرانیان از پیکان باعث شد در اوایل دهه ۱۳۵۰ مدل جوانان آن که دارای حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی، قدرت موتور بیشتر و دو کاربراتور بود به خط تولید پیکان افزوده گردد. همراه مکانیک در تمام این سال‌ها، برای محقق کردن شعار خود، تلاش کرده است تا در تمام مراحل خرید و فروش خودرو، ازجمله کارشناسی خودرو و کمک‌ به محاسبه قیمت روز خودرو کارکرده، در کنار شما باشد.