اقدامات وسایل نقلیه خودران مبتنی بر جریان ثابت دوربین، رادار و داده های LiDAR است. و اکنون ،تیک‌ها بینش‌های بیشتری را در مورد این ،یب ارائه می‌کنند.

Gatik که در کانادا برای کامیون‌های جعبه‌ای خودرانش که توسط Loblaw آزمایش می‌شوند، شناخته می‌شود، اکنون از تایرهای Goodyear Endurance RSA با فناوری Goodyear SightLine برای هدایت بهتر ناوگان رو به رشد خود استفاده می‌کند.

سنسورهای استاندارد کم انرژی بلوتوث (BLE) تعبیه شده در ،تیک ها عواملی مانند پیچیدن و سفتی ترمز، مقاومت غلتشی و بار ،تیک را کنترل می کنند.

Kanwar Bharat Singh، مدیر برنامه Goodyear – الگوریتم‌های هوشمندی تایر
Kanwar Bharat Singh، مدیر برنامه Goodyear – الگوریتم‌های هوشمندی تایر، می‌گوید داده‌های مربوط به بار ،تیک، آج‌ها و شرایط آب و هوایی می‌تواند بینش‌های زیادی را برای وسایل نقلیه خودران ارائه دهد. (ع،: جان جی اسمیت)

Kanwar Bharat Singh، مدیر برنامه Goodyear – الگوریتم‌های هوشمندی تایر توضیح می‌دهد: «این نسل جدید TPMS (سیستم‌های پایش فشار تایر) روی تایر نصب می‌شوند. یک شتاب‌سنج میکرو الکترومک،کی (MEMS) در داخل سنسور شرایط جاده را ،ن می‌زند و بار روی تایر را مح،ه می‌کند.

نظارت بر ارتعاشات، آب و هوا و موارد دیگر

او با اشاره به نحوه ،یب داده‌ها می‌گوید: «ما این شتاب‌های فرکانس بالایی را که به دست می‌آوریم – ارتعاشات – ،یب می‌کنیم، اما همچنین با گاتیک کار می‌کنیم تا اطلاعات زیادی مانند سرعت چرخ‌ها، لغزش چرخ را به دست آوریم. .

ما همچنین یک ادغام آب و هوای شخص ثالث داریم که در آن داده ها را از یک ارائه دهنده آب و هوا می گیریم. بنابراین در واقع تلفیقی از داده‌های تایر، داده‌های حسگر خودرو و داده‌های آب‌وهوا است.»

بار تایر در زمان واقعی اندازه گیری می شود، در حالی که از داده ها برای مح،ه آج باقی مانده نیز استفاده می شود. عامل دوم به دلیل نقشی که در مقادیر اصطکاک دارد مهم است.

تمرکز بر سختی پیچ ها به کامیون ها کمک می کند موقعیت خود را در یک لاین حفظ کنند.

داده های مربوط به آب و هوا از Vaisala بر روی یک منطقه 500 متری در اطراف کامیون متمرکز است. و نسل بعدی تج،ات از سنسورهای مبتنی بر دوربین برای نظارت بیشتر بر شرایط جاده استفاده خواهند کرد.

Gatik تنها شرکتی نیست که به دنبال اضافه ، داده‌های مرتبط با تایر به سیستم‌های خودروی خودران است.

سینگ می‌گوید: «ما چند خلبان پیشرفته دیگر، خلبان‌های فنی، با OEMها نیز داریم – هم در آمریکای شمالی و هم در اروپا».



منبع: https://www.trucknews.com/technology/goodyear-and-gatik-combine-forces-to-enhance-autonomous-truck-data/1003181348/