کدام تیپ پژو 206 بهتر است؟مشخصات انواع تیپ های پژو 206-دیزل کاران

مدل سدان در تیپ‌های مختلفی توسط ایران خودرو و در بازار داخل عرضه می‌شود. پژو قصد داشت با معرفی یک اتومبیل سوپرمینی و حتی کوچکتر از 205، کم کم این خودرو را از رده خارج کند؛ چون تولید این ماشین دیگر به لحاظ اقتصادی سودمند نبود. این مدل جدید، یعنی پژو 106 سال 1991 به بازار عرضه شد. پژو به این خیال بود که این 106 و مدلی که دو سال بعد به جای 309 معرفی شد، یعنی پژو 306، دست مردم را برای انتخاب باز می‌گذارند و فروش خوبی خواهند داشت و در این صورت می‌تواند کم کم 205 را کنار بگذارد. چون در آن زمان خودروهای رقبا مانند فورد فیستا و پولوی فولکس واگن، خیلی خوب فروخته می‌شدند و حتی محبوب‌تر هم شدند. شرکت ایران خودرو در نظر دارد فروش خودرو پژو 206 تیپ 3 با سقف شیشه ای را آغاز نماید.

  • نمایشگر بالای داشبورد آن فقط قابلیت نمایش ساعت را دارد.
  • در ایران با تغییراتی، این مدل پژو تحت عنوان پژو 207i به بازار عرضه می‌شود.
  • پژو 206 تعداد 5 سرنشین ظرفیت دارد و دارای دو مدل دنده دستی و اتوماتیک می باشد.

این موضوع سبب می شود امکان نصب بسیاری از آپشن های غیرفعال پژو بر روی ۲۰۶های ایرانیزه از بین برود. در بحث فنی و پیشرانه tu3 به حجم ۱.۳۶ لیتر و توان ۷۵ اسب بخار عرضه می‌شود و جعبه دنده آن از نوع ۵ دنده دستی بوده است. من 206تیپ ۵مدل ۹۲دارم و از اول، صفر دست خودم بوده و بسیار عالیه هم از نظر شتاب و سرعت و هم ایمنی .با این که مدل ۹۲ هست ولی هر کی میبینه فکر میکنه مدل ۹۶،۹۷هست .سال ۹۷ یه خودروی تیولی هم خریدم ولی با ۲۰۶خیلی راحتترم . از همان ابتدای ورود 206 به بازار، کیفیت بالای متریال استفاده شده نظر بسیاری را به خود جلب کرد. البته جدای از متریال کنسول و داشبورد 206 نیز به بهترین شکل ممکن طراحی شده است و سرنشینان به خوبی به امکانات 206 دسترسی دارند. طراحی داخلی پژو 206 را باید در راستای اتومبیل های دهه 2000 میلادی تفسیر کرد، جایی که سادگی و طراحی ارگونومیک اهیمت بالایی داشت.

پژو 207 اتوماتیک

موتور این خودرو از نوع تنفس طبیعی بود که شتاب آن 7.3 ثانیه بود و فقط به صورت هاچ‌بک سه در تولید می‌شد. سال 2001 دو مدل دیگر از 206 تولید شد؛ 206 CC که کوپه قابل تبدیل بود با سقف فولادی تاشو و 206 SW که استیشن واگن بود. نسخه چهار در 206 هم توسط شرکت ایران خودرو در سال 2005 معرفی شد که در کشور ایران، آفریقای شمالی، چین، روسیه و بلغارستان عرضه می‌شود. پژو 206 SD که مدل سدان مجله خبری خودرو این اتومبیل است نیز در ایران شکل گرفت و به کشورهای دیگر صادر شد. پژو 206 تیپ 3 با سقف شیشه اي از موتور 1400 سی سی TU٣ و گیربکس دستی بهره می برد و داراي امکانات و سطح تجهیزات مناسب می باشد. سیستم برق رسانی ۲۰۶های تولید شده تا سال ۹۱، دارای ۳ شبکه الکترونیکی مستقل برای موتور، داشبورد و ستون فرمان است، اما در ۲۰۶های ایرانیزه، این ۳ شبکه با ۱ شبکه سراسری جایگزین شده است.

در اواسط سال 1380 بود که پژو 206 با ظاهری جذاب و همه پسند، خریداران خودرو در ایران را مجذوب خود کرد. در کمتر از یک سال از عرضه و فروش پژو 206 تیپ 1 ، تیپ 2 پژو 206 هم به بازار آمد و تیپ 4 این خودرو نیز در سبد محصولات ایرانخودرو قرار گرفت. تا پایان سال 1382 تیپ 3 و تیپ 5 پژو 206 هاچبک هم به بازار خودرو ایران آمد و سرانجام با ورود تیپ 6 پژو 206 در سال 1383، تمام تیپ های پژو 206 در دسترس خریداران خودرو قرار گرفت. ایران خودرو در زمان خروج پژو از ایران، داخلی سازی تیپ ۵ را نسبت به تیپ‌های دیگر، در اولویت خود قرار داد. تیپ ۵ های پژو 206 ایرانی از نیمه دوم سال ۹۱، ابتدا در فاز صفر به بازار آمدند. ایران خودرو هم به سرعت دست به کار شد و با همکاری شرکت های چینی نمونه جدید موسوم به پژو ۲۰۶ ایرانی را به تولید رساند.

پژو 206 در ایران هنوز که هنوزه جزو بهترین خودروی تولید داخلی حساب شده و آن را به عنوان امن ترین خودروی ایران پس از دنا و سمند مینامند . برلیانس H220 مدل هاچ بک برلیانس H230 ، محصول مشترک شرکت سایپا و برلیانس است.این مدل یکی از ارزان ترین محصولات برلیانس در بازار محسوب می شود. قیمت کارشناسی شده طبق گزارش کامل وضعیت سلامت فنی، بدنه و آپشن‌های خودرو تعیین می‌شود و منجر به خرید خودرو با قیمت منصفانه خواهد شد.

معرفی انواع تیپ های پژو ۲۰۶

اگر بخواهیم به دنبال خودرویی ایمن باشیم می توان در بین خودرو های تولیدی ایرانخودرو نام سمند را به عنوان ایمن ترین خودروی تولیدی این شرکت صدا زد . البته از نظر مکانیک ها پژو 206 سختی فنی بسیار کمی نسبت به دیگر خودرو های ایران دارد . پژو 206 خودرویی بسیار جوان پسند و با طراحی فوق العاده زیبا که در ایران نیز سالیان طول و دراز است که تولید میشود .

پنجمین مدل 206 که حاصل همکاری مشترک ایران خودرو با پژو فرانسه بود. این خودرو به دلیل کوچک بودن صندوق عقب 206، در سال 2006 معرفی شد. ایران راهی بود برای صدور پژو SD به کشورهای ترکیه، روسیه و الجزایر.

امکانات رفاهی پژو 206 تیپ 2

۲۰۷ سقف شیشه ای در دی ۱۳۹۷ در نمایشگاه تهران رونمایی شد. سقف این خودرو از نوع سانروف یا پانوراما نیست اما به غلط و به اصطلاح بازاری، پژو ۲۰۷ پانوراما نامیده می‌شود. سقف این خودرو در واقع از نوع مونروف است و باز نمی‌شود.