چگونه از خواب آلودگی در ناوگان خود جلوگیری کنیم؟


رانندگی خواب آلود مسئول است 328000 تصادف در سال در ایالات متحده، در نتیجه 6400 کشته و 109000 مجروح.

در واقع، رانندگی خواب‌آلود به قدری خطرناک است که، با توجه به بنیاد ملی خواب، بیش از 1 از هر 6 تصادف مرگبار در جاده های ایالات متحده به طور مستقیم توسط آن ایجاد می شود. همین مطالعه نشان داد که 10 تا 20 درصد تصادفات اتوبوس یا کامیون به دلیل خستگی راننده رخ می دهد.

بدیهی است که این یک نگر، بزرگ هم برای کارکنان و سلامت عمومی و هم برای شرکت ناوگان شما است.

چرا رانندگان خواب آلود می شوند؟

اولین دلیل واضح رانندگی خواب آلودگی، کمبود خواب است. یک مطالعه آمریکایی نشان داد که تنها 21 درصد از آمریکایی ها به اندازه کافی می خوابند.

ساعات خواب توصیه شده

منبع تصویر

اگرچه هر فرد منحصر به فرد است، عوامل دیگری نیز بر رانندگی خواب‌آلود تأثیر می‌گذارند، از جمله:

• راننده چه مدت در حال رانندگی، کار و بیداری بوده است
• کیفیت و کمیت خواب کارمند
• زمان روز
• وضعیت روحی و جسمی راننده، مانند دمای بدن، سن، یا شرایط سلامتی (مانند اختلال خواب یا استرس)
• تجربه رانندگی راننده
• انواع غذا و میزان کافئین مصرفی

چگونه می توان راننده خواب آلود را تشخیص داد؟

یک اقدام پیشگیرانه که هر ناوگان می تواند برای جلوگیری از رانندگی خواب آلود بردارد، توجه به نشانگرها یا نشانگرهایی است که به شما می گوید کارمند شما خواب آلود است.

شاخص های یک راننده خواب آلود می تواند شامل موارد زیر باشد:

• علائم ذهنی خستگی شدید: به ،وان مثال، ناتو، در تصمیم گیری سریع، تحریک پذیری، تمرکز پایین و انگیزه
• شکایت در مورد کار زیاد یا خستگی
• سیگنال های فیزیکی کمبود خواب مانند زمان واکنش کند، سنگینی پلک ها، خمیازه کشیدن، چشم های خون آلود

چگونه از رانندگی خواب آلود در ناوگان خود جلوگیری کنیم؟

کارمندان و کارفرمایان به طور ی،ان مسئولیت توقف رانندگی خواب‌آلود در ناوگان را برای کاهش احتمال تصادفات و صدمات مش، دارند.

به ،وان مثال، از کارکنان انتظار می رود که اگر به هر دلیلی برای رانندگی من، نیستند، به کارفرمای خود اطلاع دهند. آنها همچنین باید مطمئن باشند که به اندازه کافی بخوابند و از استراحت های برنامه ریزی شده پیروی کنند.

اگرچه کارفرمایان و مدیران ناوگان نمی توانند به راحتی عادات خواب رانندگان ناوگان خود را کنترل کنند، برخی اقدامات وجود دارد که می تو،د برای کاهش خطرات رانندگی خواب آلودگی در ناوگان خود انجام دهید:

1. ارتباطات رایگان را در ناوگان خود تشویق کنید

اگرچه ممکن است راه حل خیلی ساده به نظر برسد، اما یک گام فعال در مبارزه با رانندگی با خواب آلودگی، ایجاد یک محیط کاری در ناوگان شما است که ارتباطات باز را تشویق می کند. این به رانندگان این امکان را می دهد که هر زمان که به دلیل کمبود خواب قادر به رانندگی نیستند، آزادانه با مدیران ناوگان ارتباط برقرار کنند.

2. شیفت های کاری را به درستی برنامه ریزی کنید

شما باید شیفت های کاری را به درستی و به طور مداوم برنامه ریزی کنید. وقتی نمی تو،د به اندازه کافی برای شیفت ها برنامه ریزی کنید، از قبل به کارمندان خود اطلاع دهید تا بتوانند روال خود را که شامل ساعات خواب می شود، تنظیم کنند.

سطح تحمل رانندگان در مورد تغییر برنامه متفاوت است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی انعطاف پذیر هستید.

برخی از رانندگان ممکن است در بعد از ظهر تا غروب بازده و هوشیاری بیشتری داشته باشند، در حالی که برخی دیگر در صبح بیدارتر هستند. انعطاف‌پذیری به شما امکان می‌دهد از نقاط قوت رانندگان خود برای جلوگیری از رانندگی خواب‌آلود و اطمینان از تصادفات/صدمات کمتر استفاده کنید.

3. از ابزارهای ثبت الکترونیکی استفاده کنید

دستگاه های ثبت الکترونیکی به تنظیم زم، که رانندگان تجاری در رانندگی می گذرانند مطابق با قانون ساعات خدمات، که زمان رانندگی راننده را برای کنترل رانندگی خسته محدود می کند، کمک می کند. دستگاه های ثبت الکترونیکی وضعیت و ساعات کار راننده را ضبط کرده و به کارفرمای خود ارسال می کنند.

4. درخواست تست های Fit-for-Duty

این تست ها برای بررسی اینکه آیا راننده از نظر روحی و جسمی به اندازه کافی آمادگی دارد تا کار خود را به اندازه کافی انجام دهد، استفاده می شود. می‌تو،د آزمایش را از رانندگ، درخواست کنید که نشانه‌های معقولی از محرومیت از خواب را در سطحی نشان می‌دهند که مشکوک باشد که آیا راننده می‌تواند با خیال راحت رانندگی کند.

5. از دستگاه ردیابی خط استفاده کنید

دستگاه ردیاب خط ابزاری است که وقتی راننده بدون استفاده از چراغ راهنما تغییر مسیر می دهد، زنگ خطر را به صدا در می آورد. چنین رفتاری احتمال بسیار قوی رانندگی با خواب آلودگی را نشان می دهد. شما می تو،د از این ابزار برای شناسایی سریع چنین رفتاری استفاده کنید و با راننده ارتباط برقرار کنید تا مطمئن شوید که بلافاصله خودرو را متوقف می کند.

6. پیاده سازی رفع سریع

روش‌های فهرست‌شده در زیر راه‌حل‌های کوتاه‌مدتی برای مبارزه با رانندگی با خواب‌آلودگی هستند و مشکل را در درازمدت برطرف نمی‌کنند. در اینجا چند راه حل سریع وجود دارد که می تو،د پیاده سازی کنید:

• از رانندگان بخواهید در صورت بروز علائم خواب آلودگی چرت بزنند
• دمای خودرو را کاهش دهید
• قرار گرفتن در معرض نور را افزایش دهید
• زمان استراحت هر 100 مایل
• با تعویض مکرر دست هنگام رانندگی، گردش خون را تقویت کنید
• نظارت بر نوع موسیقی پخش شده در خودرو (آهنگ های ملایم در مقابل آهنگ های شاد)
• رانندگان باید از “گیره های مرگ” روی فرمان خودداری کنند

به طور خلاصه

خطرات ناشی از خواب آلودگی رانندگی بسیار زیاد است. شرکت های ناوگان باید بدانند که چگونه خطرات را برای رانندگان خود شناسایی کرده و یک استراتژی برای جلوگیری از وقوع آن پیاده سازی کنند. با تشویق ارتباطات باز، برنامه‌ریزی دقیق شیفت‌های راننده، استفاده از ELD و دستگاه‌های ردیابی خطوط و انجام تست‌های من، برای انجام وظیفه در صورت نیاز، می‌تو،د خطر این که رانندگی خواب‌آلود باعث به خطر افتادن رانندگان، عموم و زندگی شما شود را به‌طور چشمگیری کاهش دهید.

برای ،ب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه راه حل BigRoad می تواند به شما در شناسایی و جلوگیری از خواب آلودگی رانندگی کمک کند، درخواست ما نسخه ی نمایشی BigRoad. اگر سؤالات بیشتری در مورد اینکه BigRoad چگونه می تواند به ایمن تر و کارآمدتر ، ناوگان شما کمک کند، دارید اینجا با ما تماس بگیرید.




منبع: https://blog.bigroad.com/blog/،w-to-prevent-drowsy-driving-in-your-fleet