پیکان خودرو ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد-دیزل کاران

اينک با گذشت بيش از40سال از زمان تأسيس آن همچنان در زمينه ي طراحي و توليد خودروهاي سواري ، اتوبوس و ميني بوس به عنوان بزرگترين توليد کننده ي خودرو در کشور ، در راستاي تأمين نياز هاي جامعه ، ورود به بازارهاي جهاني ، تعميق ساخت داخل کردن قطعات و در نهايت تحقق اهداف ايران به فعاليت خود ادامه مي دهد . در طراحی و تولید پیکان سعی شد که محصولی مناسب با آب و هوا و جغرافیای ایران تولید شود. پیکان در سال ۱۳۵۱ با چراغ گرد معروف به چراغ بنزی ساخته می‌شد که یک سال بعد با فیس‌لیفت جدید و چراغ‌های مستطیلی به بازار آمد. قیمت مناسب این خودرو یکی از دلایل جذب خریداران و مشتریان به سمت آن بود. هر چند آمار دقیقی از تولید پیکان، قبل از انقلاب اسلامی در دست نیست، اما با حمایت دولت، خیلی زود همه‌گیر شد و جای خود را در خیابان‌ها و جاده‌های کشور محکم کرد.

  • هویدا چند ماه قبل از انقلاب بهمن 57 در ایران به دستور محمد رضا پهلوی و تحت فشار اقتصادی مردم که به اوج خود رسیده بود، بازداشت و زندانی شد.
  • در سال 1370 صنعت خودروي ايران به جانداري نيمه‌مرده شبيه بود؛ ركود اقتصادي و صنعتي بعد از جنگ و حدود هفت سال خواب زمستاني، ايران خودرو را در آستانه نابودي قرار داده بود.
  • قیمت پیکان وانت باتوجه به معاملات واقعی روزانه انجام شده در بازار مشخص می‌شود.
  • برای مثال در پیکان دولوکس زه و سپرها از مدل هامر، تودوزی از هیلمن، داشبرد و فرمان از سینگر بود و بخش‌هایی از آن هم در ایران تولید می‌شد.
  • با استفاده از ابزار هزینه تعمیرات به قیمت قطعات و اجرت تعویض آنها برای همه خودروها دسترسی خواهید داشت.
  • تولید آن از فروردین ۱۳۷۴ با تولید موتور ۱۶۰۰ سی‌سی مگا موتور و استفاده از بدنه پیکان ۱۶۰۰ فیس‌لیفت در ایران و گیربکسهایی از کشورهای آرژانتین (گیربکس ۵ دندهٔ دوج ۱۵۰۰)،[۱] آلمان (گتراگ) و سرانجام تولید داخل (نیرو محرکه) آغاز شد و تا سال ۱۳۸۳ ادامه یافت.

علاوه بر آن محصولات سرگرم کننده کودکان شامل اسباب بازی دخترانه ، عروسک دخترانه ، عروسک خرس ، عروسک خرگوش ، عروسک اسب تک شاخ ، عروسک سخنگو و آوازخوان ، عروسک نوزاد ، عروسک شیرخوار و پوشکی و عروسک سیسمونی برای شما در این سایت فراهم شده است. همچنین کامل ترین مجموعه لگو اسباب بازی ، بازی فکری و میز تحریر از جمله کالاهای مناسب کودک این فروشگاه میباشند. کالای چرم و کیف همیشه یکی از شیک ترین محصولات مد و پوشاک مورد استفاده خانم ها و آقایان بوده که انواع اقسام انها مانند کیف و کیف پول زنانه ، کیف و کیف پول مردانه ، کیف پول مردانه ، کیف پول زنانه و کیف پول و حتی لباس زیر مردانه در سایت پیویو موجود میباشند. پیویو در زمینه زیبایی و سلامت ، زیورآلات زنانه و باکس های هدیه آماده فعالیت دارد. به طور مثال شما میتوانید از کادو ولنتاین های آماده شده ی این فروشگاه یا عروسک خرس بزرگ برای روز عشق و سایر مناسبت ها هدیه تهیه فرمایید. پس از این رکود، کارخانه پژو موافقت کرد که ایران خودرو موتور و سیستم تعلیق پژو ۵۰۴ را برای ساخت پیکان استفاده کند.

پیکان وانت 86 دو گانه بی رنگ

هرچند که صراحتا اعتقاد دارم اگر حتی بعضی از زیر مجموعه های درجه دوم یا سوم فولکس واگن (مثل اشکودا) یا یک شرکت نه چندان مطرح آسیایی مثل پروتون در ایران نمایندگی داشته باشند و محصولاتشان را به قیمت روز دنیا و بدون تعرفه گمرک عرضه کنند قطعا خودروساران محترم داخلی در کمتر از یک سال ورشکست خواهند شد. بهترين مدل پيكان كه در ايران معروف به پيكان اونجر است نيز در سال 1975 ساخته شد؛ تالبوت در آن زمان موتور پرتحرك فورد را بر روي پيكان گذاشته بود. تولید آن از شهریور ۱۳۷۱ با تولید موتور ۱۶۰۰ سی سی مگاموتور در ایران و بهره گیری از گیربکس‌هایی (از کشورهای آلمان آرژانتین و در نهایت تولید داخل ) اکسل‌های تولید ایران، آغاز گردید و تا ۱۳ سال ادامه داشت.

پیکان وانت 86دوگانه کارخانه

پس از انقلاب ۱۳۵۷، تولید پیکان کاهش یافت تا جایی که در اواخر دهه ۱۳۶۰ به مرز توقف تولید رسید. با این حال با تولید قطعات در داخل کشور حیات پیکان تا سال ۱۳۸۴ ادامه پیدا کرد و وانت پیکان تا سال ۱۳۹۳ تولید شد و تیراژ این خودرو در زمان توقف تولید به بیش از ۲ میلیون دستگاه رسید. پیکان سدان سری آخر مدل۱۳۸۲ و ۱۳۸۳ مدل این خودرو شامل سقف پژویی و مدل‌های آخر ۸۳ شامل کیلومتر پژویی بود. پیکان وانت از دهه ۵۰ توسط ایران ناسیونال تولید می‌شد و به دلیل ابعاد و اندازه مناسب و همین طور توان و قدرت کافی برای حمل و نقل بار در شهرها، توانست به یکی از خودروهای پرفروش بازار کشور تبدیل شود. هر چند تولید پیکان سواری در سال ۱۳۸۴ متوقف شد، اما مدل وانت آن تا اواسط دهه ۹۰ همچنان روی خط تولید ایران خودرو قرار داشت. قیمت وانت پیکان مانند اغلب خودروهای موجود در ایران، همواره با افزایش و کاهش‌های زیادی همراه بوده است.

خودروي پيكان از طي دهه 70 به بعد سبب شد مراكز قطعه سازي نيز بعد از انقلاب دوباره با داخلي سازي قطعات پيكان شكل بگيرد، بسياري از قطعه سازان از كپي كاري قطعات پيكان به روش مهندسي معكوس به دانش ساخت دست يافتند وتا جايي پيش رفتند كه هم اكنون به اروپا و آمريكا نيز صادرات قطعه انجام مي‌دهند. مجله خبری خودرو حتي در اوايل دهه 70 و واردات انبوه خودرو، اين خودرو از محبوبيت نيفتاد و هم‌چنان پول رايج بازار خودروي ايران بود. تعمير راحت، ارزان بودن تعمير، تعمير در همه جا، هزينه كم و انس مردم ايران با اين خودرو، هم‌چنان اين خودرو را تا سال 1380 به عنوان پرمشتري‌ترين خودرو مطرح مي‌كرد.