پژو ۲۰۶ مجله پدال-دیزل کاران

پژو 206 تیپ 3 با سقف شیشه اي به خاطر چالاکی و قابلیت هاي دینامیکی بالا، سازگاري با محیط زیست ، مصرف سوخت پایین و قیمت مناسب، از محبوبیت ویژه اي در میان جوانان و خانواده هاي ایرانی برخوردار می باشد. متأسفانه پس از خروج پژو از ایران، ایران خودرو قید تولید تیپ ۶ را برای همیشه زد. فن آوری بالای موجود در مهندسی و ساخت جعبه دنده های اتوماتیک، امکان داخلی سازی این تیپ را محدود می کرد. تیپ۴ در ابتدا با هدف عرضه به جانبازان و معلولان وارد کشور شد.تیپ۴ اولین نمونه از پژو ۲۰۶ بود که از جعبه دنده اتوماتیک بهره میبرد .همچنین پیشرانه آن نیز از نوع tu5 بود و از امکانات رفاهی مشابه با تیپ ۵ پژو 206 بهره میبرد.

پژو ۲۰۷ از بدو تولد در ایران با رینگ آلومینیمی سایز ۱۴ به نام «تورنادو» عرضه می‌شد که این رینگ ساخت فرانسه است اما در سال ۱۳۹۷ از لیست تجهیزات استاندارد این خودرو حذف گردید و رینگ فولادی (قالپاق) و رینگ پنج پر شمشیری جایگزین آن شدند. این تیپ اولین تیپ از پژو 206 بود که در ایران عرضه شد و دیگر تولید نمی‌شود. فرمان این تیپ از مدل دو شاخه و مانند فرمان محصولات قدیمی‌تر یعنی پژو 205 و 405 است. نمایشگر بالای داشبورد آن فقط قابلیت نمایش ساعت را دارد. موتور TU3 1.36 لیتری که توان تولید 75 اسب بخار دارد بر روی این ماشین قرار گرفته است.

  • اما در زمینه خودرو خارجی باید از قیمت روز خودرو وارداتی اطلاع داشته باشیم.
  • سیستم هیدرولیک پژو 206 به شدت حساس و آسیب پذیر است و این موضوع در مدل‌های پایین، بیشتر دیده می‌شود.
  • راننده و سرنشین جلو فضای مناسبی را در اختیار دارند اما ابعاد و اندازه کوچک ۲۰۶ باعث زحمت سرنشینان عقب برای نشستن می‌شود و در صورتی که مسیر طولانی باشد، پای این افراد، به خصوص بزرگسالان اذیت خواهد شد.
  • اسمش یادم نیست ولی فک کنم قوطی مستطیلی فلزی باشه که روشم درشت نوشته ۲۰۶ .
  • + معایب ماشین 206 چیست؟ مهم ترین ایرادی که برای این ماشین وارد است، پتانسیل بالای آن برای واژگونی و چپ کردن است.

پژو 206 به محض ورد به بازار ایران با استقبال بی نظیری مواجه شد و فروش بسیار خوبی داشت. در ادامه با بررسی شرایط فروش اقساطی ماشین پژو 206 در سپندخودرو همراه ما باشید. خاستم ببینم بهترین روغن که میتونم توش بریزم چیه؟؟ این مدت دوسال اول چون قیمتا مناسب بود توتال اصل میریختم که ازنظر قدرت و سرعت عالی بود. از پارسال شروع کردم به ریختن ی روغن که خود تعویض روغنی بهم پیشنهاد داد و گفت تمام ماشینای خودش و فک و فامیلاش که چن تاشونم ۲۰۶ هست از همین میریزه.

چراغ‌های کشیده جلو، جلوپنجره باریک، ورودی هوای بزرگ و مه‌شکن‌های دایره‌ای شکل نمای جلوی خودرو را می‌سازند. نمای کناری کاملا ساده بوده و زه مشکی رنگی روی درها قرار گرفته است. طراحی نمای عقب هم مثل سایر بخش‌های خودرو طرحی گرد دارد و دو چراغ تخم مرغی شکل در دو طرف در مجله خبری خودرو عقب دیده می‌شود. خواهشمند است فقط نظرات سازنـده خود در خصـوص تجربه رانندگی، کیفیت خودرو، خدمات پس از فروش را با دیگر کاربران در میان بگذارید. + موتور خودروی 206 چیست؟ این ماشین که دارای تیپ‌های مختلف است، دارای موتور TU3 کلاس 1.4 لیتر و TU5 کلاس 1.6 لیتر است.

جدول مشخصات فنی پژو 206

در نظر داشته باشید که سیستم گیربکس پژو 206 تیپ 6 ، یعنی پژو 206 اتومات، کمی آزاردهنده است و تعمیر و سرویس آن نیز علاوه بر اینکه از عهده تعمیرکاران معدودی بر می‌آید، هزینه زیادی را نیز بر دوشتان خواهد گذاشت. پژو 206 ثابت کرد که خودروی محبوبی است به طوری‌که در سال‌های بین 2001 و 2003 پرفروش‌ترین اتومبیل اروپا بود. مدل XR با موتور 1.4 لیتری محبوب‌ترین مدل این ماشین به شمار می‌رود. صد‌ها هزار بازی ایرانی و خارجی دیتادار یا بدون دیتا را با ترافیک نیم‌بها نصب کنید و به سادگی خرید درون‌ برنامه‌ای انجام دهید.

قبل از خرید پژو 206 کارکرده حتما سوکت ها و دسته سیم ها را بررسی کنید تا دستکاری در آنها نشده باشد. عدم توجه به این موضوعات میتواند عواقب بدی را برایتان به همراه داشته باشد و بعد از خرید خودرو، کارتان به تعمیرگاه و تعمیر اساسی موتور خودرو بکشد. این اتومبیل که فیس‌لیفتی از 206 است، در سال 2009 توسط پژوی برزیل معرفی شد. در اروپا موتورهای 1.1 لیتری TU1JP و 1.4 لیتری TU3JP بر روی این خودرو قرار دارند. در ایران با تغییراتی، این مدل پژو تحت عنوان پژو 207i به بازار عرضه می‌شود. +206 از نظر چراغ‌های جلو، سپر، کاپوت، گلگیر و داشبورد تفاوت‌های زیادی با مدل‌های دیگر دارد.

به مرور با تعریف برنامه های ارتقای کیفیت محصول در ایران خودرو، عمده نقص‌های فنی تیپ ۵ های ایرانیزه برطرف شد. پژو 206 یکی از خودروهای محبوب در بازار ایران است که تاکنون بالغ بر 5 میلیون عدد از آن تولید شده است. یکی از مهم ترین پایگاه های تولید پژو 206 در جهان شرکت ایران خودرو می باشد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ جدید با سقف شیشه‌ای به بازار خواهد آمد

در نهایت پژو ۳۰۷ دبلیو آر سی در سال ۲۰۰۴ جایگزین پژو ۲۰۶ دبلیوآرسی شد. پژو از مدل ۲۰۶RC به پاس پیروزی‌های چشم گیر این خودرو در مسابقات رالی، در زمان بازنشستگی آن در سال ۲۰۰۳ رونمایی کرد. پژو 206 حتی در صورت خاک خوردن در گوشه پارکینگ، باز هم از استهلاک زیادی برخوردار است! پس اگر قصد خرید پژو 206 کارکرده متعلق به یک خانم دکتر را دارید که فقط با خودروی خود بین محل کار و منزلش رفت و آمد داشته است، باز هم حتما به استهلاک بخش‌های جلوبندی، اکسل، جعبه فرمان و سیستم هیدرولیک خودرو توجه کنید. سیستم هیدرولیک پژو 206 به شدت حساس و آسیب پذیر است و این موضوع در مدل‌های پایین، بیشتر دیده می‌شود. به عنوان مثال پژو 206 مدل 80 که با عنوان تیپ 1 پژو 206 شناخته می‌شود معمولا این ایراد را بعد از چند سال پیدا می‌کند.

طراحی داخلی و کابین

سقف این خودرو از نوع تاشوی برقی و بر اساس سامانه جرج پائولین می‌باشد که برای نخستین بار در سال ۱۹۳۵ بر روی پژو ۴۰۲ نصب گردید. این مدل شامل موتورهای 1800cc TU5 و ۲۰۰۰cc EW10J4 می‌شود. شاید برایتان جالب باشد تا نگاهی به لیست قیمت محصولات پژو، در شرایط فروش فوری شهریور ماه سال 1382 بیاندازید. ایران خودرو از ابتدای فعالیتش برای تولید ماشین 206، شش تیپ از این خودرو را عرضه کرده است. این امکانات با هزینه ای نه چندان زیاد و به صورت افتر مارکت بر روی پژو ۲۰۶های تولید شده تا قبل از سال ۹۱ قابل نصب هستند، زیرا وجود آن ها برای کامپیوتر مرکزی خودرو تعریف شده است. هرچند ناگفته نماند که در نمونه فرانسوی پیشرانه tu5 ،قدرت موتور ۳ اسب بخار بیشتر و ۱۰۸ اسب بخار بود.اختلاف اندک که چندان بر روی توانایی‌های حرکتی تیپ ۵ های ایرانیزه تاثیر نمیگذارد.

اگر بخواهیم به دنبال خودرویی ایمن باشیم می توان در بین خودرو های تولیدی ایرانخودرو نام سمند را به عنوان ایمن ترین خودروی تولیدی این شرکت صدا زد . البته از نظر مکانیک ها پژو 206 سختی فنی بسیار کمی نسبت به دیگر خودرو های ایران دارد . پژو 206 خودرویی بسیار جوان پسند و با طراحی فوق العاده زیبا که در ایران نیز سالیان طول و دراز است که تولید میشود .