پژو ۲۰۶-دیزل کاران

این ماشین که سقفی تاشو داشت از موتور 1.8 لیتری TU5 و یا 2 لیتری EW10J4 بهره می‌برد. نکته بعدی در این کابین نمایشگر بالای کابین است که ابعاد کوچک‌تری دارد و تنها ساعت را نشان میدهد.سیستم صوتی فابریک تیپ۱ از نوع پخش نوار کاست است‌. سایت ایران تجارت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد. سند خودرو به نام خریدار است ولی برای واگذاری به غیر ابتدا باید از رهن شرکت خارج شود در نتیجه در صورت تسویه تسهیلات دریافتی با سپندخودرو امکان فروش آن را خواهید داشت. مشتریان سپندخودرو این امکان را دارند که در زمان بازپرداخت اقساط خودروی خود را تعویض کرده و مدل جدیدتری دریافت کنند. حالا وقت آن رسیده است که خودروی محبوب و قدیمی 206 را با تازه واردی از خوانواده پژو , یعنی 207 مقایسه کنیم .

پژو ۲۰۶ هم‌زمان با جام جهانی فوتبال ۱۹۹۸ فرانسه رونمایی و معرفی شد. خودروساز فرانسوی درگیر مشکلات مالی بود و عرضه این هاچبک توانست بازارهای جهانی را به تسخیر پژو دربیاورد. آغاز ماجرای پژو ۲۰۶ در ایران به سال ۱۳۸۰ و مونتاژ این هاچبک در کارخانه ایران خودرو برمی‌گردد. مصرف سوخت پایین، شتاب و سرعت قابل قبول و طراحی زیبا مشتریان را جذب ۲۰۶ کرد. در ابتدای دهه ۹۰ تحریم‌ها شدت گرفت و ایران خودرو مجبور شد به دلیل قطع همکاری پژو، اقدام به داخلی‌سازی کامل ۲۰۶ کند. پنجمین مدل پژو ۲۰۶ با همکاری پژو و ایران‌خودرو و با نام پژو ۲۰۶ اس‌دی یا پژو آریان تولید شده‌است.

  • ۲۰۶ تیپ ۵ مدل ۹۳ دارم همه جوره عالیه فقط دست اندازها خشکه باید چیکار کنم.
  • پژو 206 SD که مدل سدان این اتومبیل است نیز در ایران شکل گرفت و به کشورهای دیگر صادر شد.
  • یکی از مهم ترین پایگاه های تولید پژو 206 در جهان شرکت ایران خودرو می باشد.

موتور TU5 که در اکثر محصولات ایران خودرو مثل پارس هم استفاده شده است. موتور و پیشرانه 206 قدرتی نزدیک به 85 اسب بخار دارد که البته در مدل های جدید این توان به 110 اسب بخار هم افزایش یافته است. با توجه به نرم بودن فرمان بیش تر خودروهای چینی، بعید به نظر نمی آید که این قطعه نیز از کشور دوست و برادر، تهیه شده باشد. در نهایت، یکی دیگر از مهم ترین اختلاف های فنی پژو ۲۰۶های ۹۱ به بعد، جعبه دنده نصب شده بر روی آن ها است که دیگر از نوع MA5 (معروف به آرژانتینی) نیست. ایران خودرو با تغییر در ضرایب جعبه دنده قدیمی BE3 پژو ۴۰۵ و سمند، نسخه ای بهبود یافته از آن را تحت عنوان BE4 بر روی پژو ۲۰۶های ایرانیزه قرار داد. تیپ ۶ هنوز هم در مدل‌های کارکرده از ارزان ترین خودروهای اتوماتیک در بازار کشور است.

در حقیقت تنها ایرادی که همچنان در مدل های مختلف 206 به چشم می خورد، فضای کم ماشین برای سرنشینان عقب است. وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودرو‌ها را انجام بدهیم. بیشتر از دو دهه از طراحی پژو ۲۰۶ می‌گذرد و هر چند کمی قدیمی شده اما همچنان جزو صدر نشینان بازار خرید و فروش خودرو است.

قیمت پژو 206

همچنین مایلیم تجربیات، دانسته‌ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راه‌گشاست، بدانیم. ارسال نظر نظـر شمـا بعـد از تاییـد در سایـت قـرار داده می شود. نظرات با محتـوای غیر مرتبـط، نامحترمانه، فارسی با نوشتار انگلیسی، نوشتن شماره تلفن و آدرس و تبلیغ وبسایت های دیگر تایید نخواهنـد شد.

سیستم ترمز پژو 206 تیپ 2

با نصب اپلیکیشن همراه مکانیک، یک دستیار متخصص خودرویی داشته باشید و از خدمات متنوع این شرکت بهره‌مند شوید. در خرداد سال ۱۴۰۱ ایران‌خودرو در نمایشگاه خودروی تهران ۱۴۰۱ از نسخه MC رونمایی کرد. پژو ۲۰۶ جزء بهترین خودروهای هاچ‌بک دنیا تا سال ۲۰۱۰ اروپا شناخته می‌شود. سیستم جلوبندی پژو 206 یکی از معایب و ایرادات این خودرو محسوب می‌شود. البته با توجه به استفاده از قطعات اصلی و وارداتی در پژو 206 های با مدل پایین‌تر، جلوبندی خودروهای کارکرده، از جلوبندی مدل‌های جدید بهتر است، اما به دلیل کارکرد زیاد ماشین، طبیعتا مستهلک شده اند و نیاز به تعویض جلوبندی خودرو خواهد بود. البته تعویض و تعمیر جلوبندی خودروها پس از چند سال امری طبیعی است، ولی در نظر داشته باشید که ایراد اصلی آنجاست که قیمت قطعات یدکی پژو 206 بسیار بالا و آزاردهنده است.

«پژو از بازار ایران خداحافظی کرد؛ 206 ایرانی به بازار می‌آید». نصب چراغ داخل جعبه داشبورد و چراغ مطالعه روی سقف، تنها به تهیه و نصب کلید و چراغ بدون نیاز به معرفی، مجله خبری خودرو قابل راه اندازی است. سوکت‌های مربوط به این سامانه‌ها پشت کنسول وسط در مدل‌های با تهویه مطبوع اتوماتیک موجود است و پشت کنسول وسط زیر چراغ سقف جا سازی شده‌است.