پراید مهدی اسپرت لوازم اسپرت لوکس ماشین-دیزل کاران

در حال حاضر این خودرو یکی از گزینه‌های مناسب برای افرادی است که به تازگی گواهینامه رانندگی دریافت کرده‌اند و قصد خرید نخستین خودروی خود را دارند. این خودرو توسط فورد، شرکت کیا و سپس سایپا ساخته شده است. همراه مکانیک در تمام این سال‌ها، برای محقق کردن شعار خود، تلاش کرده است تا در تمام مراحل خرید و فروش خودرو، ازجمله کارشناسی خودرو و کمک‌ به محاسبه قیمت روز خودرو کارکرده، در کنار شما باشد.

  • به این ترتیب با خرید اقساطی پراید 111 دیگر نیاز نیست پس از ساعت کاری، ساعت‌ها در صف پمپ بنزین بمانید و بخش قابل توجهی از حقوق ماهانه‌تان را خرج سوخت رسانی به ماشینتان کنید.
  • قیمت متوسط بازار آزاد و قیمت نمایندگی خودرو های سایپا و ایران خودرو امروز چهارشنبه 23 آذر 1401 را در جدول زیر مشاهده نمایید.
  • پراید در واقع همان مزدا 121 است که در دهه هشتاد میلادی در ژاپن تولید و در برخی بازارها از جمله آمریکای شمالی و استرالیا با نام فورد فستیوا به‌فروش می‌رفت.
  • پراید ۱۳۱ آخرین مدل پراید بود که روی خط تولید سایپا قرار داشت و در اوایل تابستان ۹۹ تولیدش متوقف شد.

سیاست های سایپا باعث شد تا این خودرو، امروزه به عنوان بی کیفیت ترین خودرو تولید داخل، شناخته شود و سالانه جان بسیاری از هموطنانمان را بگیرد. در سال 1372 شرکت سایپا کیا پراید را با عنوان‌های صبا و نسیم روانه بازار داخلی کرد و تا به امروز نیز نسخه‌های مختلفی از این خودرو به بازار عرضه شده است. تولید این خودرو در ایران از سال ۱۳۷۲ توسط شرکت سایپا در دو مدل سدان و هاچ‌بک تحت عنوان «صبا» و «نسیم» آغاز شد. با خودروی پراید ۱۱۱ همگی ما آشنایی داریم و می دانیم که این خودرو یک خودروی کوچ دوست داشتنی است و بخصوص در میان جوانان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. خودروی پراید 111 از قیمت مناسبی برخوردار است اما برخی افراد برای اینکه هزینه خرید خودرو را بصورت نقد و یکجا پرداخت نکنند از خرید نقد خودداری می کنند.

زه دورگلگیر پراید

همچنین ابعاد پراید ۱۱۱ مانند پراید صبا بوده با این تفاوت که طول ان به ۳۶۰۰ میلیمتر میرسد که این اندازه از مزایای پراید ۱۱۱ حساب می شود. “پراید نسیم” نیز همانند مدل صبا جزو اولین نسخه های تولید شده این خودرو بود که در اوایل با لوگو کمپانی کیا مونتاژ می‌شد و بعد از با لوگوی سایپا در بازار عرضه شد. پراید نسیم نیز تا اوایل سال ۱۳۸۲ با موتورهای کاربراتوری تولید گردید و بعد از جای خود را به موتورهای انژکتوری تغییر داد. هر دو پراید صبا و نسیم دارای موتور یکسانی بودند و درهر دو در یک تاریخ به انژکتوری تغییر یافتند.

جلوپنجره اسپرت 7 خط پراید

بر اساس اعلام شرکت سایپا، مصرف سیکل ترکیبی پراید 131 حدود 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر است که البته در شرایط واقعی این میزان ممکن است تا حدود 8 لیتر افزایش یابد. حداکثر سرعت پراید 131 هم 160 کیلومتر بر ساعت عنوان شده است که البته راندن پراید با چنین سرعتی ممکن است عواقب جبران ناپذیری را بریتان به همراه داشته باشد. اولین خودرو مونتاژی توسط کرمان موتور کـه هنوز هم خاطره خویش در یاد تعداد زیادی از خریداران مانده اسـت. سدان کوچک کره‌اي کـه طرحی مدرن و جذاب در اتاق و بدنه داشت، از ابتدای سال ۱۳۷۵ وارد خط تولید شد ودر زمانی کوتاه، بـه رقیبی برای پژو ۴۰۵ تبدیل شد. پراید هاچبک نیز همانند مدل صندوق دار از سال 1386 توسط شرکت سازننده تغییر نام داده شد و ازآن پس تا سال 1388 با نام سایپا نسیم بـه بازار عرضه شد. ℹ️ در اینگونه شرایط رانندگان لاین مخالف معمولا راه به شما می دهند، فقط هل نشوید.

تریم تودری خودرو، داشبورد و کابین از اولین تغییراتی است که در طراحی این ۱۳۱ به چشم می‌خورد. بخش تریم تودری ها یا رنگ های قبلی مشکی-طوسی طراحی مجدد شده است. بخش داشبورد و کابین خودرو نیز به طور کامل متحول شده و در این قسمت هم شاهد طراحی مجدد و جدیدتری هستیم.

پراید‌ها اگرچه از نظر ایمنی دارای تجهیزات متعددی نیستند، اما هماهنگی مناسب ابعاد با سرعت، استحکام بدنه و توان فنی، آن‌ها را از ایمنی قابل قبولی برخوردار کرده است. پراید ۱۱۱ دارای یک پیشرانه ۴ مجله خبری خودرو سیلندر خطی و ۸ سوپاپه است که می‌تواند حداکثر قدرتی معادل ۷۱ اسب بخار و گشتاور ۱۰۸ نیوتن متری ایجاد کند. برای دریافت مشاوره و خرید لوازم یدکی پراید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پراید وانت دارای ۷۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۸ نیوتن متر گشتاور است و استاندارد آلایندگی آن ۴ یورو می‌باشد. کابین این خودرو دقیقا مشابه با نسخه ۱۳۱ است و دارای دو سرنشین می‎باشد. از بزرگترین معایب این خودرو نیز میتوان به ایمنی بسیار پایین، بازده کم موتور، تعلیق بسیار ضعیف و فضای کم کابین اشاره کرد و همچنین از مزایای پراید ۱۴۱ میتوان به فضای صندوق عقب اشاره نمود. نمای بدنه و کابین پراید ۱۱۱ دقیقا ترکیبی از ۱۳۲ و نسیم است. پراید ۱۱۱ در ابتدا توسط تیپ ST ساپورت می‌شد اما در مراحل بعدی تولید این تیپ حذف گردید و به جای آن ۶ تیپ دیگر جایگزین شدند.

بعد از دو تجربه نسبتا تلخ در انقلاب و جنگ تحمیلی، برنامه‌هاي سازندگی اکبر هاشمی رفسنجانی موجی از امید رابه کشور تزریق کرد. این خودرو در رتبه بندی‌هاي ایمنی خودرو همیشه جایگاهی در انتهای جدول داشته اسـت و مردم نیز بـه این خودرو لقب ارابۀ کشتار و تابوت متحرک داده‌اند. سلام،من واسه دور زدن تقاطع نمی دونم کجا گاز بدم وچقدر فرمان را تاب بدم مربیم هم خیلی سعی کرد من یاد بگیرم ولی …..ی فیلم درمورد این بسازید.