پراید، ماشین به صرفه مجله یدک یار-دیزل کاران

موتور 63 اسب بخاری پراید نسیم با گشتاور 103 نیوتن در متر، میتواند عملکرد خوبی در اختیار مصرف کننده قرار دهد. اگرچه این عملکرد برای 30 سال پیش مناسب بود؛ اما همچنان شاهد استفاده از این خودرو در کشور هستیم. بر خلاف موتور، ظاهر این اتومبیل با مدل صبا تفاوت داشت(مانند مدل 111). در مدل نسیم دیگر خبری از صندوق عقب نبود و به همین دلیل، چراغ های قسمت عقب نیز تغییر پیدا کرده بودند. در کل ظاهر این خودرو بسیار جذاب بود و در دوران ورودش به بازار، جوانان زیادی آرزوی خرید آن را داشتند.

همچنین در کتابراه هزاران کتاب رایگان نیز قابل دانلود است. اپلیکیشن کتابخوان کتابراه برای اندروید، IOS و ویندوز در دسترس است. با استفاده از ابزار هزینه تعمیرات به قیمت قطعات و اجرت تعویض آنها برای همه خودروها دسترسی خواهید داشت. دل حال حاضر صادرکات چون بستن کمربندبه بعد اب استارت منتقل شده تا در موافعی که ماشین مشکلی داره و احیانا اتشمیگیره و… سرنشین بتونه سریعتر از خودرو خارج بشه .

ℹ️ در رانندگی، هر زمان ترمزکامل کردید و خودرو از حرکت ایستاد. هر کجا که ایستادید، یعنی پشت چراغ قرمز هم توقف محسوب می شود. ℹ️ لطفا در اینگونه موارد تا قبل رسیدن به دوراهی، راهنما به سمت راست بزنید در محلی ایمن توقف کنید، مسیر را پیدا کنید، سپس راهنمای چپ بزنید وارد خیابان بشوید و به مسیر خود ادامه دهید. ℹ️ وقتی راهنمای راست میزنیم باید به راست تغییر مسیر دهید و وقتی راهنمای چپ میزنیم باید به سمت چپ بروید، برعکس کار نکنید. راهنما را در اتومبیل به عنوان یک وسیله تزئینی و اضافی نبینید.

  • ℹ️ به محض قرار گرفتن در این موقعیت فرمان را بچرخانید تا موقعیت ماشین با ساعت ۱۱ برسد و این فرمان را ادامه دهید تا کاملا صاف بین دو خودرو قرار گیرید.
  • داشبورد و کنسول میانی پراید طراحی ساده و مطابق با انواع دیگر پراید را دارد.
  • در این مقاله قصد داریم تا کلیاتی درباره خودرو پراید و تمامی مدل های تولید شده آن را در اختیار شما قرار دهیم.

این افراد بیشتر از خدمات فروش اقساطی پراید 111 که توسط برخی شرکت ها ارائه می شود بهره می برند و با پرداخت مبلغی بعنوان پیش پرداخت ما بقی مبلغ را در طی چندین قسط پرداخت می کنند. فروش اقساطی سایپا باعث شده حتی افرادی که بودجه خیلی کمی را برای خرید خودروی داخلی در اختیار دارند بتوانند به راحتی مالک این خودرو شوند. پراید ۱۱۱ از نظر مشخصات فنی هم دچار اندکی تغییرات شده است؛ به عنوان مثال، بهبود جعبه فرمان، تغییر آلایندگی خودرو از ۴ به ۵ یورو، و شتاب صفر تا صد ۱۳٫۵ ثانیه ای از تغییرات این بخش از خودرو است. این مدل پراید دارای ۶۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۳ نیوتن متر گشتاور است که باتوجه به جدید بودن نسخه چندان رضایت بخش نیست.

پنل دنده چراغدار پراید

همچنین، دستگیره مشکی رنگ و کلید صندوق درست در بالای این فرو رفتگی طراحی شده است. در نمای جانبی خودرو نیز نوار زه مانند مشکی رنگی در حد فاصل درب جلو و عقب دیده می‌شود. همچنین رینگ های فولادی، دستگیره های ساده مشکی رنگ، و راهنمای کوچک در کنار گلگیر پراید از دیگر مواردی است که در نمای جانبی مشاهده می‌شود. نام این خودرو در ابتدا تولید آن به ترتیب کشورها، فورد فستیوا و پراید بود.

ℹ️ تا با اجزای آن آشنا شوید.مثلا بدانید که دکمه چراغ های فلاشر در جلوی فرمان و قسمت میانی بالای تکیه گاه فرمان قرار دارد. ℹ️ صادرات در آموزش رانندگی، یعنی اول صندلی را برای نشستن خود میزان کنید و حتما کمربند را ببندید و این اولین و مهمترین آموزش رانندگی است. ℹ️ در ابتدای آموزش رانندگی و روشن کردن پراید و هر نوع اتومبیلی که شبیه پراید است همیشه صکادرات یادتان باشد. سرعت خود را کاهش دادید؟ باید دنده معکوس بکشید تا با سرعت تنظیم شود. مثلا اگر دنده سه بودید و به هر دلیل سرعت به سی کیلومتر رسید، کلاچ می‌گیرید، از سه به دو دنده را تغییر می‌دهید.

خرید فروش پراید صفر و کارکرده در ایران

در جدول زیر جدیدترین قیمت پراید، – به گزارش گروه اجتماعی یکتا،قیمت … نسل اول فورد فستیوا بدترین وضعیت ایمنی را در میان خودروهای سایز کوچک در آمریکا داشت.از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این خودرو از بدو ورود به ایران قیمت مناسب آن بود. حذف پیکان در سال 1384 به دلیل مسائل مربوط به آلایندگی و مصرف سوخت بالا هم به محبوبیت پراید افزود. به این ترتیب، بازیگر نقش اول صنعت خودروی ایران، میدان رقابت را برای پراید خالی کرد و بخش بزرگی از بازار خودرو در اختیار پراید قرار گرفت.

پراید، خودرویی که به دلیل غیراستاندارد بودن در ژاپن، آمریکا و کره جنوبی برای مدت محدودی تولید شده، بیش از ۲0 سال است که در ایران تولید می‌شود. در حالی که گزارش‌ها نشان می‌دهد، 28 درصد از تصادفات جاده‌ای در 10 ماه نخست سال 97 مربوط به پراید بوده، رئیس پلیس راهور ناجا به تازگی اعلام کرده، شماره‌گذاری پراید از سال 1399 متوقف می‌شود. قدرت پیشرانه M13 ارتقا یافته ۷۱ اسب بخار و گشتاور آن ۱۰۸ نیوتن متر است و همچنان از یک گیربکس ۵ سرعته دستی استفاده می‌کند. شتاب پراید ۱۳۱ با موتور جدید ۱۴.۵ ثانیه و حداکثر سرعتش ۱۷۰ کیلومتر شده است. با این حال نمی‌توان این سدان کوچک سبک را با این سرعت راند و ممکن است خطرات جانی داشته باشد.

موسستاسیسکشورژاپن و آمریکا۱۳۷۲ایرانخودرو پراید ، یک خودروی سدان ‌کامپکت است که تولید آن در کره جنوبی به ترتیب با نام‌ های فورد فستیوا و پراید آغاز شد. تولید این خودرو از سال ۱۳۷۲ در ایران توسط شرکت سایپا در دو مدل سدان و هاچ‌ بک تحت عنوان صبا و نسیم آغاز شد. مدل‌های اولیه پراید از خودروهای مزدا ۱۲۱ و فورد فستیوا گرفته شد و سپس توسط شرکت کیا موتورز با تغییراتی در کره جنوبی ساخته شد. این خودرو را کره جنوبی ساخت به دلیل نبود ایمنی لازم نتوانست مجوز صادرات به آمریکا و اروپا را بگیرد.اما در همین فاصله بود که این خودرو سر از کره جنوبی هم درآورد و با عنوان کیا پراید تا سال ۲۰۰۰ میلادی تولید شد.

چراغ‌های کشیده جلو حالتی شبه کریستالی دارد و چراغ‌های راهنما از گوشه‌های سپر به داخل قاب منتقل شده و در نتیجه طرح سپر جلو هم تغییر کرده است. در نمای جانبی هم فقط چراغ راهنما بالای گلگیرها اضافه شده و همان شکل و شمایل اولیه پراید را حفظ کرده است. مجله خبری خودرو از دیگر به‌روزرسانی‌های پراید ۱۳۱ می‌توان به تغییر جزئی چراغ‌های عقب و اضافه شدن مه‌ شکن به آنها اشاره کرد. دفترچه راهنمای کامل خودرو پراید شامل بخش‌های مختلفی از جمله معرفی خودرو و تجهیزات، رانندگی با خودرو، نکات رانندگی و فوریت‌های فنی است.