نحوه انتخاب نرم افزار مدیریت ناوگان مناسب


چه مدیر حمل‌ونقلی باشید که بر ناوگان کامیون‌های بزرگ نظارت می‌کند و چه مدیر ناوگ، که مسئول چند ون و ماشین است، اطمینان از عملکرد عالی رانندگان و وسایل نقلیه می‌تواند بسیار زیاد باشد.

مطالعه ای از ارنست و یانگ فاش کرد که هزینه های نگهداری مسئول 30 تا 50 درصد کل هزینه مالکیت ناوگان است. با این مقدار پول در خطر، جایی برای اشتباه در مح،ات یا ،ج ، ندارید.

اینجاست که نرم افزار مدیریت ناوگان وارد می شود. با داشتن راه حل من، مدیریت ناوگان که شامل ابزارهایی مانند مدیریت نگهداری خودرو و برنامه ریزی مسیر GPS می شود، می تو،د هزینه های جاری را کاهش دهید و عملکرد ناوگان را تقویت کنید.

نرم افزار مدیریت ناوگان چیست؟

نرم افزار مدیریت ناوگان به طور خودکار ال،ای رانندگی تهاجمی را نظارت می کند، وسایل نقلیه را در کل فرآیند تدارکات ردیابی می کند، و مدیران ناوگان را در خصوص تعمیر و نگهداری ناوگان، از جمله ویژگی های دیگر، به روز نگه می دارد.

این به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا همه این داده‌ها را جمع‌آوری کرده و آن‌ها را در یک سیستم متمرکز برای دسترسی آسان ذخیره کنند، و ابزارهای پیچیده‌ای را ارائه می‌دهد که می‌تواند جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های شما را به سطح جدیدی برساند.

چرا از نرم افزار مدیریت ناوگان استفاده کنیم؟

با استفاده از راه‌حل‌های ناوگان مانند حسگرهای داخل خودرو، تشخیص موتور و GPS، سازمان‌ها می‌توانند داده‌های بیشتری را نسبت به آنچه که قبلا امکان‌پذیر بود به دست آورند و استفاده کنند.

نتیجه استانداردهای ایمنی راننده و خودرو بالاتر، حدا،ر بهره وری، کاهش هزینه های عملیاتی و افزایش زمان کارکرد خودرو است.

با استفاده از نرم افزار مدیریت ناوگان، شرکت ها شاهد کاهش هزینه سوخت هستند. این یک معامله بزرگ است، زیرا هزینه های سوخت بالا یکی از چالش های اصلی ناوگان است.

هزینه های بالای ،ب و کار

منبع تصویر

مزایای استفاده از ابزارهای مدیریت ناوگان بسیار زیاد است و تأثیر مثبتی بر نحوه مدیریت ،ب و کار رانندگان و وسایل نقلیه خود دارد. از این فرآیند 4 مرحله ای برای یافتن راه حل من، برای ناوگان خود استفاده کنید.

مرحله 1: نیازهای ناوگان خود را شناسایی کنید

چه برای اولین بار یک ابزار مدیریت ناوگان قدیمی را جایگزین کنید یا نرم افزار مدیریت ناوگان را پیاده سازی کنید، هدف این است که عملیات ناوگان خود را متحول کرده و ارتقا دهید.

راه حل های مدیریت ناوگان فقط برای مشاغل بزرگ با ناوگان وسیعی از رانندگان و وسایل نقلیه طراحی نشده اند. شما می تو،د این ابزارها را در هر شرکتی، چه یک ،ب و کار کوچک با 5 وسیله نقلیه و چه سازم، با 2000 کامیون و ون، وارد کنید.

قبل از انجام هر کار دیگری، ابتدا شکاف ها یا نیازها در فرآیندهای ناوگان فعلی خود را درک کنید. به ،وان مثال، مدیران ناوگان با چالش هایی مانند:

• از کار افتادن وسایل نقلیه به دلیل نگهداری بدون برنامه
• مدیریت بد سوخت
• هزینه های جاری که ناوگان شما متحمل می شود
• اضافه بار اطلاعات راننده و وسیله نقلیه
• رعایت مقررات سختگیرانه حمل و نقل

معمولاً با بیش از یکی از چالش های فوق روبرو خواهید شد. به طور خلاصه، قبل از پیاده سازی نرم افزار مدیریت ناوگان، باید نیازهای اصلی خود را بشناسید تا راه حلی داشته باشید که چالش های شما را به بهترین شکل برطرف کند.

مرحله 2: صنعت خود را در نظر بگیرید

نرم افزار مدیریت ناوگان راه حلی برای همه نیست. قبل از اجرای آن، باید صنعت یا بخش بازار خود را در نظر بگیرید. به ،وان مثال، حمل و نقل خصوصی، خدمات عمومی، خدمات تحویل محلی، شرکت های تا،ی، یا حمل و نقل عمومی و غیره.

راه حل مدیریت ناوگان شما باید متن، با صنعت شما باشد. اطمینان حاصل کنید که نرم افزاری که قصد استفاده از آن را دارید می تواند برای صنعت خاص شما سفارشی شود.

علاوه بر این، در نظر گرفتن صنعت شما به برجسته ، ویژگی‌های مورد نیاز برای برآوردن نیازهای اولیه و اه، نگهداری/مدیریت شما کمک می‌کند.

مزایای تلماتیک برای لجستیک طول، مدت را بخو،د

مرحله 3: ویژگی های اصلی نرم افزار مدیریت ناوگان را شناسایی کنید

هنگامی که چالش‌ها و صنعت خود را در نظر گرفتید، این موارد به ویژگی‌هایی که نیاز دارید اطلاع می‌دهند.

با این حال، سعی کنید ویژگی‌های اصلی را بدون پیچیده‌تر ، مسائل به حداقل برس،د. همه فروشندگان نرم افزار مدیریت ناوگان راه حل های منحصر به فرد با ویژگی های متفاوت ارائه می دهند.

آیا برای کمک به IFTA به یک گزارش خودکار نیاز دارید؟ آیا دوست دارید یک برنامه DVIR که رانندگان شما را سریعتر در جاده می آورد؟ آیا به یک نیاز دارید ELD ادغام؟ یک راه حل خوب تمام ویژگی های مورد نیاز شما را دارد و بسیار قابل تنظیم است تا بتو،د آن را مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید.

BigRoad_Desktop_Mobile_Logo

مرحله 4: نرم افزار مدیریت ناوگان خود را انتخاب کنید

هنگامی که ویژگی های مورد نیاز را محدود کردید، چند ملاحظات مهم دیگر در انتخاب نرم افزاری که برای ناوگان شما کار می کند وجود دارد:

1. آیا نرم افزار مدیریت ناوگان می تواند دارایی های ناوگان، از جمله وسایل نقلیه، نظارت و GPS را ردیابی کند؟
2. آیا راه حل نیاز به ،ید سخت افزار اضافی برای عملکرد بهینه دارد؟
3. آیا نرم افزار مدیریت ناوگان برای وسایل نقلیه خودران آینده نگر است و مقیاس پذیر است؟
4. آیا فروشنده تجربه مدیریت ناوگان را دارد؟
5. آیا نسخه آزمایشی یا نسخه ی نمایشی رایگان قبل از ،ید در دسترس است؟

اگر یک پلت فرم مدیریت ناوگان تمامی ملاحظات فوق را در حین برآورده ، نیازهای شناسایی شده قبلی شما بررسی کند، یک کاندیدای عالی برای پیاده سازی در عملیات ناوگان شما است.

به طور خلاصه، کلید انتخاب موفقیت آمیز نرم افزار مدیریت ناوگان من،، شناسایی چالش های عملیاتی ناوگان فعلی و آینده، محدود ، ویژگی های مورد نیاز برای صنعت و شرایط شما، و یافتن راه حلی با ویژگی هایی است که چالش های شما را حل می کند و نیازهای شما را برآورده می کند.

اگر راه حل، ملاحظات ذکر شده را برآورده می کند، از جمله ارائه ردیابی GPS بدون نیاز به سخت افزار اضافی اضافی برای کار ،، احتمالاً نرم افزاری را دارید که برای شما من، است.

برای بررسی راه حل قابل تنظیم و قوی BigRoad برای اینکه ببینید آیا با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر، امروز یک نسخه آزمایشی سریع درخواست کنید یا برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

درخواست نسخه ی نمایشی




منبع: https://blog.bigroad.com/blog/،w-to-c،ose-the-right-fleet-management-software